محمود صادقی: شورای عالی سیاست‌گذاری در بلاتکلیفی قرار دارد

کد خبر: 1009652

صادقی گفت: تا جایی که من مطلع هستم بنایی برای انحلال شورای عالی سیاست‌گذاری وجود ندارد و بحث تدوام است اما به هرحال قدری هم بلاتکلیفی وجود دارد.

محمود صادقی: شورای عالی سیاست‌گذاری در بلاتکلیفی قرار دارد

گروه سیاست سایت فردا: گمانه‌زنی درباره جایگزینی عارف همچنان ادامه دارد و این‌طور که معلوم است، اصلاح‌طلبان در این باره اختلافات اساسی دارند. به نظر نمی‌رسد که طرفداران بهزاد نبوی با حامیان عبدالله نوری به این سادگی‌ها کنار آیند و افزون بر این هنوز درباره ادامه فعالیت این شورا نیز تردیدهایی وجود دارد. برخی از اصلاح‌طلبان مثل عطریانفر حتی معتقد هستند که این اختلافات پیش از انتخابات 1400 حل نخواهد شد. گروه دیگری از سیاسیون در این جریان اما به خروج از وضعیت فعلی خوش‌بین هستند و این اوضاع را تا حدی متأثر از کرونا و انتخابات اسفند 98 می‌دانند. محمود صادقی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و نماینده پیشین مجلس از جمله افرادی است که در گروه دوم قرارمی‌گیرد.

صادقی در شرح وضعیت فعلی «شعسا» به خبرنگار «فردا» گفت: «واقعیت این‌ است که شورای عالی سیاست‌گذاری اکنون در یک وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد. تا جایی که من مطلع هستم بنایی برای انحلال این سازوکار وجود ندارد و بحث تدوام است اما به هرحال قدری هم بلاتکلیفی وجود دارد».

وی درباره علت این بلاتکلیفی نیز گفت: «بعد از استفعای موسوی لاری و نقل قولی که از استعفای عارف شد - می‌دانید که خودشان رسماً اعلام نکردند- این وضعیت به وجود آمد و اکنون هم در انتظار خروج از این بلاتکلیفی هستیم».

نماینده تهران در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که چرا علی‌رغم قرار داشتن در سال انتخابات، برای خروج از این بلاتکلیفی تعلل صورت می‌گیرد؟ گفت: «دلیل خاصی برای این تعلل نمی‌بینم. البته قدری به وضعیت موجود و مسائلی از جمله شیوع ویروس کرونا برمی‌گردد که فعالیت سیاسی همه گروه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است. در واقع امکان برگزاری جلسه و... مثل قبل وجود ندارد.»

صادقی افزود: «این وضعیت البته می‌تواند تا اندازه‌ای هم ناشی از وضعیت انتخابات اسفند 98 و شرایطی که برای اصلاح‌طلبان پیش آمد، باشد. به اضافه‌ این‌که برخی اختلاف نظر‌های موجود هم عامل اثرگذار دیگری است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این‌که اختلاف نظرهای موجود بیشتر درباره ادامه فعالیت شورای عالی است یا ریاست آن و جایگزینی آقای عارف؟ گفت: « اختلاف نظر‌ها بیشتر درباره روش و نوع مشارکت در انتخابت 98 است. به عبارتی اختلاف نظرها پیرامون شیوه عمل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات موجود تا قبل از انتخابات 1400 حل خواهد شد و آیا اصلاح‌طلبان تکلیف شورای عالی را روشن خواهند کرد؟ گفت: «به نظر من این ظرفیت وجود دارد».

صادقی درباره این‌که رئیس آتی شورای عالی کیست؟ نیز گفت: «نام‌هایی مطرح شده که در واقع گمانه‌زنی است. بخشی از این گمانه‌زنی هم به جناح رقیب برمی‌گردد که به قصد اختلاف‌افکنی مطرح می‌شود. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همیشه یک سازوکار دموکراتیک داشته و هیچ‌وقت بنا نبوده که یک نفر همیشه رئیس باشد. طرح اسامی و گزینه‌ها در شرایط فعلی از شیوه رقبا است که خواهان فروپاشی این نظام اجماع‌ساز در جبهه اصلاح‌طلب هستند».

وی در واکنش به این‌که نام‌ بهزاد نبوی به عنوان یکی از گزینه‌ها از سوی کارگزاران مطرح شد و دیگر گزینه‌ها را هم به غیر از محمدرضا خاتمی سیاسیون و رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح کردند، گفت: « اگرهم رقبا مطرح نکرده باشند، به آن دامن زدند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها