برگزاری ۴۰۰ نماز جمعه در شهرهای سفید و زرد

کد خبر: 1009837

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نماز جمعه در شهر‌ها با وضع سفید و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور انجام می‌شود.

برگزاری ۴۰۰ نماز جمعه در شهرهای سفید و زرد

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: از زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد شهر‌های با وضع سفید و زرد می‌توانند نماز جمعه را برپا کنند حدود ۷۰۰ نماز جمعه در کشور بازگشایی شد. ولی بتدریج با رسیدن وضع قرمز و هشدار به برخی از شهرها، این روند با سیر کاهشی در این هفته حدود به ۴۰۰ شهر رسیده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: در کل کشور حدود ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه جزو اولین مجموعه‌هایی بوده که با ستاد ملی کرونا بصورت هماهنگ عمل کرده و نماز‌های جمعه را برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره شیوع تعطیل کردیم.

آقای حاج علی اکبری تصریح کرد: بعد از تعطیلی نماز جمعه برای پشتیبانی از نهاد سلامت، فعالیت جدیدی با عنوان همکاری و هماهنگی با ستاد ملی کرونا در بخش شرعی و حضور در میدان آغاز شد.

وی افزود: تمامی مصلی‌های نماز جمعه کشور که بسیاری از آن‌ها مساجد هستند به پایگاه یاری رسان به مجموعه سلامت تبدیل شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: این پایگاه‌های یاری رسان یکی از خدمات آن‌ها تولید ماسک و رسیدگی به افراد آسیب دیده از کرونا بوده است و این روند تا نیمه شعبان بعنوان رزمایش همدلی اعلام شد و قرارگاه‌های شهرستانی، شهری و استانی توسط ائمه محترم جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در استان‌ها شکل گرفت و پیرامون این قرارگاه‌ها مجموعه‌های نهادی و مردمی با محوریت مساجد سازماندهی پیدا کردند.

وی افزود: مردم مشاهده کردند اگر نماز جمعه را ندارند نهاد جمعه هست و همه روز‌های هفته در صحنه حاضر هستند و ائمه جمعه عملکرد بسیار خوبی داشتند و این حرکت نشان دهنده ظرفیت نماز جمعه، ستاد‌های نماز جمعه و نهاد نماز جمعه برای همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی بود.

آقای حاج علی اکبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌هایی که نماز جمعه در آنجا برگزار می‌شود نیز گفت: ما بصورت هفتگی برای برپایی نماز جمعه با وزیر بهداشت و درمان هماهنگی‌هایی داشتیم و این ۵ ماه هیچگاه از طرف شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه فشاری برای بازگشایی نماز جمعه وجود نداشت.

وی افزود: از زمانی که با مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهر‌های با وضع سفید و زرد نماز جمعه را برپا کنند همکاری‌ها در شکل گیری پروتکل‌ها صورت گرفت و کمیته‌ای تشکیل و پروتکل‌های مرتبط با مصلی‌ها و مساجد در آنجا شکل گرفت و اولین اتفاق شب‌های قدر بود که رزمایش شروع مجدد آئین‌های مذهبی با این کیفیت بود که مساجد و مصلی‌های امتحان خوبی را داشتند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه براساس نظر ستاد ملی کرونا، رتبه نخست در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین همه مجموعه‌ها در کشور داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها