ضرورت برنامه ریزی برای انتخابات کرونایی ۱۴۰۰

کد خبر: 1012259

عضو اسبق مجمع تشخیص گفت: وزارت کشور باید به نحوی برنامه ریزی کند که زمان انتخابات ۱۴۰۰ به چند روز افزایش یافته و مردم با رعایت فاصله اجتماعی در انتخابات شرکت کنند.

ضرورت برنامه ریزی برای انتخابات کرونایی ۱۴۰۰

باشگاه خبرنگاران: محمدهاشمی عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات ۱۴۰۰، گفت: امروز کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند؛ بنابراین انتخابات ۱۴۰۰ عرصه آزمون و خطا نیست.

او ادامه داد: در این انتخابات دیگر نمی‌شود افرادی صرفا با نقد عملکرد مجلس یا دولت گذشته رای جمع کنند، زیرا در انتخابات گذشته شاهد بودیم که برخی افراد به جای ارائه برنامه درصدد تخریب مجلس و دولت پیشین بودند؛ امری که بیش از هرچیز به ضرر نظام بود.

هاشمی افزود: در انتخابات آتی دیگر نباید آزمون و خطا کرد، بلکه باید افرادی کاندیدا شوند که توانایی‌شان برای حل مشکلات کشور به اثبات رسیده و برنامه‌ای منسجم و کابردی ارائه دهند، نه اینکه صرفا یک برنامه راهبردی معرفی کنند که از پس آن هم برنیایند.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: هرجناح باید خود را مسئول دانسته و کاندیدایی معرفی کند که آزمون خود را به خوبی پس داده و توانایی‌های خود را به مردم نشان داده باشد تا مردم هم بتوانند افراد توانمند را انتخاب کنند.

فعال اصلاح طلب با اشاره به انتخابات شورا‌های شهر و روستا گفت: در انتخابات شورای شهر هم باید افرادی انتخاب شوند که درد و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده باشند، زیرا آن‌ها بیش از همه با مردم در ارتباط هستند.

او با اشاره به ویروس کرونا ادامه داد: برای انتخابات سال آینده اگر شرایط کرونا همچنان ادامه داشته باشد، شرایط کمی متفاوت است و نمی‌شود انتخابات را فقط از یک شب تا صبح برگزار کنیم.

هاشمی افزود: اگر با این ضوابط انتخابات برگزار شود ضریب مشارکت بسیار کاهش می‌یابد، بنابراین معتقدم وزارت کشور باید به نحوی برنامه ریزی کند که زمان انتخابات به چند روز افزایش یافته تا مردم بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این انتخابات شرکت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها