چندنکته درباره ادعای میرسلیم و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه

کد خبر: 1013237

ادعای میرسلیم یک اتهام سنگین و قابل پیگیری از جانب قوه قضاییه است. او هم نمایندگان سابق و فعلی و هم رییس مجلس را مورد اتهام قرار داده و از رد و بدل شدن ۶۵ میلیارد تومان سخن گفته است. در این شرایط حتما پس از حدود چند ماه از این قوه انتظار می رود که به صورت کامل موضوع را بررسی کرده و کاملا شفاف واقعیت ها را در اختیار افکارعمومی قرار دهد و با متخلفان برخورد کند.

چندنکته درباره ادعای میرسلیم و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه

گروه سیاسی فردا: سخنان اخیر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی شورای نگهبان درباره اتهام میرسلیم به کمیسیون عمران و شهردار وقت تهران واکنش‌های زیادی را به همراه داشت به نحوی که بازهم موتور تخریب اصلاح‌طلبان روشن شد و سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرد اما ذکر چند نکته درباره این سخنان لازم به نظر می‌رسد.

1. ادعای میرسلیم یک اتهام سنگین و قابل پیگیری از جانب قوه قضاییه است. او هم نمایندگان سابق و فعلی و هم رییس مجلس را مورد اتهام قرار داده و از رد و بدل شدن ۶۵ میلیارد تومان سخن گفته است. در این شرایط حتما پس از حدود چند ماه از این قوه انتظار می رود که به صورت کامل موضوع را بررسی کرده و کاملا شفاف واقعیت ها را در اختیار افکارعمومی قرار دهد و با متخلفان برخورد کند. صحبت های صبح روز سه شنبه سخنگوی قوه، مبهم بود و موجب سوبرداشت جریان های مختلف شد. توضیحات آقای اسماعیلی در سه شنبه شب باب هرگونه سواستفاده از صحبت های قبلی را بست و طبیعی است که در این میان مطالبه روشنگری کامل و برخورد با اتهام زنندگان طبیعی و منطقی است.

۲. ادعای میرسلیم درباره جمع شدن پرونده تحقیق و تفحص با رد و بدل شدن ۶۵ میلیارد تومان ، غیر منطقی و غیر واقعی و یک دروغ بزرگ است. از نظر منطقی چگونه یک نماینده می تواند به تنهایی کمیسیون و هیات رییسه و نمایندگان را به انجام شدن و نشدن یک اقدام تحریک کند. جدا از بی منطق بودن این تهمت، واقعیت ها هم خلاف ادعای میرسلیم را اثبات می کند. مشروح مذاکرات در کمیسیون و رای گیری در مجلس قبل موجود است و اعداد و ارقام دست یافتنی است. ربط دادن یک تصمیم به یک نماینده نه منطقی است نه واقعی.

۳. جزییات مربوط به بازداشت نماینده مورد اشاره همان گونه که سخنگوی قوه قضاییه شب گذشته گفتند نشان می دهد که این دستگیری دلایل دیگری داشته و ربطی به این موضوع ندارد و ربط دادن آنها به یکدیگر از سوی برخی جریان ها در جهت تخریب صورت می گیرد. در این رابطه حتما واکنش دیشب سخنگوی قوه قضاییه می تواند راه گمانه زنی و اتهام زنی را ببندد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها