مجید انصاری: آش ترامپ آن‌قدر شور شده که فریاد بولتون را هم درآورده

کد خبر: 1016151

عضو مجمع روحانیون مبارز پیشنهاد فعال‌کردن مکانیزم ماشه علیه ایران را اوج زورگویی آمریکا عنوان کرد و گفت: این منطق آمریکایی است که از توافقنامه‌ای خارج شود و بعد بگوید "من به‌اندازه اعضای حاضر برای خود حق را محفوظ می‌دانم"!

مجید انصاری: آش ترامپ آن‌قدر شور شده که فریاد بولتون را هم درآورده

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در یارگیری برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست سختی را تجربه کردند، اظهار داشت: رفتار آمریکایی‌ها در دولت ترامپ نسبت به توافقنامه برجام ابلهانه بود و جای تعجب دارد کشوری که مدعی برتری قدرت جهانی است تا این حد سقوط اخلاقی، حقوقی و سیاسی داشته باشد.

وی افزود: آمریکایی‌ها که سالیان سال مدعی قانون‌گرایی و حقوق بین‌الملل بودند، به جایی رسیده‌اند که توافقنامه‌های جهانی را که خودشان در پیشبرد آن‌ها پیشتاز بوده‌اند نقض می‌کنند و زیر تعهدات خود می‌زنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تأکید اینکه آمریکایی‌ها فکر نکردند با زیرپا گذاشتن معاهده‌های بین‌المللی چه تصویری از آنان در جامعه جهانی شکل می‌گیرد، گفت: دنیا اکنون دولتمردان آمریکا را به‌عنوان پیروان قانون جنگل می‌شناسد.

وی با ابراز تأسف از اینکه "در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشوری که مدعی رهبری جهان است از کمترین منطق انسانی برخوردار نیست"، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که نقاب از چهره خبیث آمریکا افتاد و معتقدم اگر جمهوری اسلامی میلیارد‌ها دلار هم خرج می‌کرد و رسانه‌های قدرتمندی را هم در اختیار داشت، نمی‌توانست این‌گونه پشت صحن آمریکا را به هم‌پیمانانش نشان دهد که ترامپ آمریکا را رسوا کرد.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه ترامپ متعاقب نقض عهد و خروج از برجام تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی در حوزه دارو و مالی و بانکی را بر ملت ایران تحمیل کرد، گفت: این رفتار‌ها تابلویی از خوی وحشیگری و قلدرمآبی آمریکایی‌ها بود که خودشان به نمایش گذاشتند.

وی با یادآوری اینکه صحنه اخیر شکست سیاسی آمریکا در سازمان ملل مضحکه جهانی و فضاحت مضاعف برای آنان بود، تصریح کرد: آش ترامپ آن‌قدر شور شده است که فریاد فرد جنگ‌طلب و تندرویی مانند جان بولتون را هم که پیش از این مشاور امنیت ملی آمریکا و همه‌کاره کاخ سفید بوده درآورده است و می‌گوید "شما به‌جای ایران، کشور خودمان را منزوی و کاری کردید که حق وتوی آمریکا در سازمان ملل تا این حد ضعیف شده است. "

انصاری، پیشنهاد فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران را اوج زورگویی آمریکا عنوان کرد و گفت: این منطق آمریکایی است که از توافقنامه‌ای خارج شود و بعد بگوید "من به‌اندازه اعضای حاضر برای خود حق را محفوظ می‌دانم! "

وی ادامه داد: ترامپ فکر می‌کند، چون از امضاکنندگان اول برجام بوده است، ولو اینکه از آن خارج شده باشد هم حق استفاده از مکانیزم ماشه را دارد! این موضوعی است که حتی در خود آمریکا هم به آن می‌خندند چه برسد به سایر کشور‌های جهان! عضو مجمع روحانیون مبارز با تأکید بر شکست مفتضحانه آمریکا در ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکا در این نشست فقط توانست یک جزیره کوچک را با خودش همراه کند و بقیه هم‌پیمانان سنتی با او مخالفت کردند و یا رأی ممتنع دادند. انصاری با یادآوری اینکه "البته در دنیای خاصی زندگی می‌کنیم که معلوم نیست بازیگران آن مقابل فشار‌های آمریکا چه رفتار‌هایی از خود بروز می‌دهند"، تأکید کرد: چیزی که مسلم است تا به حال همه اعضای سازمان ملل آشکارا و رسمی اعلام کرده‌اند که آمریکا حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری در حوزه کلان سیاسی و در بخش ویژه، وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی بسیار قوی به موضوع وارد شده‌اند و به‌رغم محدودیت‌های ارتباطی ناشی از شیوع کرونا و نبودن امکان سفر؛ توانسته‌اند با لابی و رایزنی ماهیت ضدانسانی آمریکا را به‌خوبی افشا کنند و تاکنون پیروز عرصه حقوقی و دیپلماتیک باشند. انصاری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری منطقی و پایبند به حقوق بین‌الملل و در عین حال شجاع و انقلابی میان کشور‌های جهان شناخته شده که در مقابلش آمریکا با دولتمردانی لات و زورگو همچون ترامپ است و قطعاً شکست سیاست‌های خصمانه آنان برای ما خوشایند و پیروزی بزرگی خواهد بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: من خود حقوق‌دانم و معتقدم وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده با همه مشکلاتی که در سند برجام بود، خوب عمل کردند. امروز نقض‌کننده برجام در افکار عمومی محکوم است و کشور‌های دیگر ناگزیر به همراهی با برجام هستند.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: خوشبختانه نوعی وفاق و همدلی پیرامون برخورد با سیاست‌های آمریکایی در کشور شکل گرفته است و معتقدم این نمایش همدلی باید پشتیبان دستگاه دیپلماسی کشور شود تا آنان بتوانند با شجاعت کامل در این مصاف پیش روند و امیدوارم صحنه دیگری از پیروزی دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران و شکست سنگینی برای متجاوزان زورگو رقم بخورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها