ناامیدی تندرو‌ها از براندازی در ایران

کد خبر: 1017432

عرب سرخی گفته: «فرض کنید این نظام سقوط کند، چه چیزی جای آن را می‌گیرد؟ ما هرج‌ومرج عراق، افغانستان و لیبی را می‌خواهیم؟ خیر ما خواستار بهبود وضع جامعه هستیم. اصلاح‌طلبان نیز باید برای راه‌های بهتر تلاش کنند.»

ناامیدی تندرو‌ها از براندازی در ایران

روزنامه جوان: فیض الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق گفته که «امروز بخشی از مردم و جوانان ناامیدند، اما هیچ راهکار دیگری در عرصه خودنمایی نمی‌کند. همان نیرو‌هایی که از اصلاح‌طلبی ناامید هستند، جایگزینی ندارند. آلترناتیوی به‌جای جمهوری اسلامی وجود ندارد؛ پس عقل حکم نمی‌کند که جمهوری اسلامی را با وجود ضعف‌ها برداریم و جایگزینی نداشته باشیم. به نظر من حتی نیرو‌های ناامید هم آلترناتیوی ندارند».

او در ادامه گفته: «فرض کنید این نظام سقوط کند، چه چیزی جای آن را می‌گیرد؟ ما هرج‌ومرج عراق، افغانستان و لیبی را می‌خواهیم؟ خیر ما خواستار بهبود وضع جامعه هستیم. اصلاح‌طلبان نیز باید برای راه‌های بهتر تلاش کنند.»

چندی پیش سعید حجاریان هم در یادداشتی در همین روزنامه نوشته بود: «طرفداران نیمه پایین نمودار معتقدند باید به ایران فشار وارد کرد تا حدی که سرانجام تغییر رژیم صورت بگیرد. این نگاه برآمده از تحلیلی است مبنی بر اینکه در زمانه فشار اقتصادی استعداد جنبشی‌شدن افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که آن‌ها التفات ندارند که جامعه مدنی ضعیف و مردم فرسوده شده‌اند و میل به خروج از منزل از بین رفته است چه رسد به خروج از حاکمیت! بنابراین باید گفت امریکا و همفکران آن به اشتباه تحلیلی دچار شده‌اند، ولی همچنان بر آن اصرار می‌کنند... امکان رخ‌دادن انقلاب مخملی و کلاسیک در بعضی کشور‌ها و وضعیت‌ها از جمله ایران بعید و حتی غیرممکن است».

این مواضع نشان می‌دهد که حتی بخش رادیکال اصلاحات هم که در سال ۸۸ با کمک طیف ضدانقلاب، کشور را تا لبه پرتگاه بردند، از تغییر حکومت در ایران ناامید شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها