اولتیماتوم ذوالفقاری به نامزد‌های انتخاباتی

کد خبر: 1017436

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: نامزد‌های انتخاباتی حق تشکیل ستاد انتخاباتی ندارند و صرفا تنها در فضای مجازی و صدا و سیمای استانی تبلیغات انجام شود.

اولتیماتوم ذوالفقاری به نامزد‌های انتخاباتی

باشگاه خبرنگاران:حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما ۹۲ هزار هیئت ثبت شده داریم و ۸۵ هزار بازدید توسط ۲۷ هزار و ۷۳۲ همیار سلامت برگزار شد که بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیأت‌ها و عزاداران در محرم انجام شد.

معاون وزیر کشور گفت: ٢١ شهریور ماه با انتخابات میان دوره‌ای مجلس روبه‌رو هستیم، نامزد‌های انتخاباتی حق تشکیل ستاد انتخاباتی را ندارند و صرفا تنها در فضای مجازی و صدا و سیمای استانی تبلیغات انجام شود.

ذوالفقاری بیان کرد: اگر نامزد انتخاباتی، ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، در مرحله اول از حضور در برنامه تلوزیونی صدا و سیمای استانی خود محروم و در مرحله دوم به دستگاه قضائی معرفی می‌شود.

او گفت: بیشترین توجه به ضوابط بهداشتی کرونا توسط تولیت‌های آستان‌های مقدس، شورای هماهنگی ائمه جمعه، مسئولان هیئت‌ها و همچنین عزاداران انجام شده است، البته با چند نمونه عدم رعایت ضوابط بهداشتی مواجه بودیم، اما به دلیل کم بودن آن، قابل ذکر نیست. راهکار‌هایی برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کشور

ذوالفقاری تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به ایران، وزارت کشور اقداماتی همچون کاهش هزینه‌های ورود قانونی به کشور، افزایش صدور ویزا و افزایش مدت اقامت اتباع خارجی مجاز را انجام داده است.

او اضافه کرد: وزارت کشور همچنین عملیات ثبت هویت اتباع خارجی را هم در دستور کار خود قرار داده که در حال حاضر مراحل صدور گذرنامه الکترونیک انجام شده است.

معاون وزیر کشور گفت: نکته مهم این است که هر سال ۸۰۰ دستگاه خودرو حامل اتباع غیر مجاز به مدت ۶ ماه با دستور قوه قضاییه توقیف می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: ما هر سال حدود ۶۷۲ هزار اتباع را از کشور ترد می‌کنیم، همچنین سالانه ۳۰ میلیون دلار برای کمک به اتباع خارجی در نظر گرفته می‌شود البته این هزینه فقط ١٠ درصد از هزینه‌های اتباع است.

او تاکید کرد: در کشور ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی داریم، اما طبق گزارش رسمی ۱۷ هزار و طبق گزارش غیر رسمی ۲۶ هزار فارغ‌التحصیل افغانستانی در کشور حضور دارند.

او ادامه داد: خوشبختانه ١٩ هزار و ٢٩٠ نفر از فرزندان زنان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج کردند، تابعیت گرفته‌اند؛ البته برخی افراد و عناصر سعی در تخریب روابط ایران و افغانستان دارند که ما متوجه تمامی این شیطنت‌ها هستیم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: برخی نمایندگان مجلس هم تحت تاثیر همین القائات قرار می‌گیرند و یک تصادف اتباع افغانستان را به مجلس می‌کشند این در حالی است که در چند روز گذشته تعدادی از اتباع خارجی چندین خودرو را در حاشیه خیابان یکی ازشهر‌ها تخریب کردند که آیا ما باید آن را باید به همه افغانستانی‌ها تعمیم دهیم؟

او ادامه داد: ما سال قبل حدود ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر زائر ایرانی داشتیم که با حضور اتباع خارجی این تعداد به ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر رسید. ما در سال گذشته بیشترین رضایت‌مندی را در مراسم اربعین داشتیم. ما مفروض گرفتیم مراسم اربعین برگزار شود و اقدامات زیر ساختی در حال انجام است.

معاون وزیر کشور گفت: بنده با سفیر کشورمان در عراق تماس تلفنی داشتم و او گفت که مقامات عراقی تصمیم دارند امسال از خارج کشور عراق زائر نداشته باشند، البته این صحبت تا همین لحظه است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد تلاش برای برهم زدن امنیت داخلی و ناامن سازی کشور، بیان داشت: تحریم، اقدامات جاسوسی، حمایت‌های مالی، حمایت اطلاعاتی، تحریم مردم در فضای مجازی و تمرکز در برخی وقایع از این دست است. این تلاش برای سوری سازی کشور است. برخی مردم فهم بهتری در این زمینه از برخی مسئولان دارند.

او تاکید کرد: ما برای جلوگیری از ایجاد تنش اجتماعی در کشور، حدود ۶۱۰ گزارش برای مقامات کشور ارسال کردیم البته تمرکز بر مسئله جرایم مهم در دستور کار نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

معاون وزیر کشور افزود: ١٩ نفر از نیرو‌های ما در سال ٩٧ در راه مبارزه با تروریسم شهید شدند و این نشان می‌دهد که اقدامات تروریستی کاهش نیافته است؛ این رقم در سال ٩٨ به ٩ نفر و در سال ٩٩ هم به ٣ نفر رسید.

او ادامه داد: البته در سال ۹۷ حدود ۲۰ تروریست در سال ٩٨ هم ۴۴ نفر توسط ما کشته شدند که با تدبیر رهبر انقلاب یک هزار میلیارد به امنیت مرز‌ها تخصیص یافت. روایت ذوالفقاری از ساخت و ساز غیر مجاز در روستای ابوالفضل

معاون وزیر کشور درباره وقایع پیش آمده در روستای ابوالفضل در استان خوزستان گفت: یکی از ضعف‌های کشور این است که متاسفانه مسئولان بخشی از اطلاعات را مطرح می‌کنند نه کل آن را.

او اضافه کرد: طبق گزارشی که دریافت کردم مساحت کل زمین متعلق به بنیاد مستضعفان ۳۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن قبلا توسط این بنیاد به برخی افراد واگذار شده و این افراد ساخت و ساز قانونی داشتند، اما ۲۰۰ هکتار جزو مناطق مسکونی نبود و در حریم شهر قرار داشت و طبق اعلام مسئولان تقسیمات کشوری چنین روستایی در نقشه وجود نداشت.

ذوالفقاری تصریح کرد: از ۱۵ سال گذشته عده‌ای سودجو این زمین ۲۰۰ هکتاری را قطعه بندی و به برخی افراد واگذار کردند، اما مالک زمین یعنی بنیاد مستضعفان حتی یک فنس هم دور زمین خود نکشید.

او با بیان اینکه اگرچه شهرداری چندین بار قصد تخریب این ساخت و ساز غیرمجاز را داشت، اما موضوع همچنان ادامه یافت، گفت: یکی دو سال اخیر بنیاد مستضعفان به طور جدی پیگیر این قضیه بود و برای تخریب هم حکم قضایی داشت. تا اینکه معاون بنیاد مستضعفان دوم شهریور امسال در جلسه‌ای شرکت کرده و خواستار اجرای حکم قضایی می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به تشکیل سه جلسه از سوی شورای تامین استان خوزستان، گفت: در این جلسات تصمیم گرفته می‌شود به هر یک از ۳۵ خانواری که در آنجا ساکن هستند مبلغ ۵۰ میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت برای سکونت در شهر جدیدالتاسیس رامین اعطا شود و تا راه اندازی آن شهر، خانه‌های آنان تخریب نشود. اما بقیه زمین‌هایی که به باغ ویلا تبدیل شده با تدبیر شورای تامین و طبق حکم قطعی قضایی باید تخریب شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: روز تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز مردم را تحریک کردند مانع از اجرای حکم شوند و در این درگیری ۴ نیروی امنیتی و ۴ نفر از مردم عادی مجروح شدند.

معاون وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متصرفان چگونه بدون مجوز ساخت، آب، برق، گاز و دیگر امکانات دریافت کردند، گفت: قطعا تخلف و زد و بند روی این موضوع وجود داشته است. گرفتن مجوز برای ساخت یک ساختمان ۵۰ متری به دوندگی بسیار نیاز دارد و اینکه آن‌ها راحت توانستند در زمین ۲۰۰ هکتاری ساخت و ساز کنند، بدون زد و بند و تخلف در دستگاه‌های مسئول انجام نمی‌شد.

ذوالفقاری ادامه داد: اگر دستگاه‌های مسئول از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌کردند و اگر بنیاد مستضعفان از همان مرحله نخست دور ملک خود فنس می‌کشید، چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

معاون وزیر کشور درباره پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: در این چند سال از افراد زبده برای یافتن عاملان اسیدپاشی به بانوان استفاده کردیم، اما هنوز معلوم نشده این کار توسط چه کسی انجام شد. همه افراد مشکوک و غیرمشکوک در این پرونده کنترل شدند، اما پرونده به سرانجامی نرسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها