آیت الله کعبی: سفر قالیباف به خوزستان یک سفر امیدبخش است

کد خبر: 1018063

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدواریم رئیس مجلس در مسئله ارتقا معیشت مردم استان خوزستان و حمایت از بنگاه‌های اشتغال زودبازده پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

آیت الله کعبی: سفر قالیباف به خوزستان یک سفر امیدبخش است

خبرگزاری مهر: آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان گفت: نفس سفر مسئولین قوا اعم از مقننه، قضائیه و مجریه به استان‌ها و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم و اطلاع میدانی از مشکلات و مسائل، تسهیل کننده حل مشکلات است.

وی افزود: آقای قالیباف اولین سفر استانی خود را در جایگاه رئیس مجلس شورای اسلامی از خوزستان شروع کردند و این نشان دهنده جایگاه ویژه خوزستان و اهمیت آن از منظر رئیس مجلس است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: خوزستان با ۵ میلیون جمعیت و برخورداری از ظرفیت‌های بسیار بزرگ صنعتی، معدنی و کشاورزی و خدمات به ویژه نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و همه محصولات استراتژیک غذایی نظیر گندم و امثال این‌ها نقش درجه یک در رشد و توسعه کشور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سویی خود مردم خوزستان متأسفانه با معضلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مثل مشکل آب شرب، زیر ساخت‌های اولیه زندگی و مهاجرت معکوسی که خوزستانی‌ها به مراکز استان‌های دیگری به عنوان کارگر شروع کرده اند، موقعیت اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی خوزستان را تحت الشعاع قرار داده است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: نظارت میدانی مسائل استان خوزستان و انعکاس آن به جلسات سران سه قوه و تلاش برای اجرایی و عملیاتی کردن دستورات رهبری که در سال‌های گذشته داده شده بود، به ویژه در رابطه با طرح ۵۵۰ هزار هکتار زمین و معضل فاضلاب کلان شهر بزرگ اهواز و قطار شهری اهواز و مسائلی از این دست بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آقای قالیباف از ظرفیت نظارتی مجلس برای فعال کردن وزارتخانه‌های صنعتی و وزارتخانه‌های کشاورزی برای ایجاد یک حرکت شتابان نسبت به بحث توسعه استان خوزستان و حل معضل اشتغال می‌تواند نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: من پیشنهاد می‌کنم زمین‌های منابع طبیعی در قالب قطعه‌های یک هکتاری و چند هکتاری و در قالب پروژه‌ها میان جوانان بیکار هر شهرستان توزیع شود و تسهیلات بانکی به آن‌ها اختصاص یابد و این هم به رشد کشاورزی و هم حل معضل بیکاری منجر خواهد شد.

آیت الله کعبی بیان داشت: ابتکار عملی که آقای قالیباف داشتند که خیلی هم قابل توجه است این بود که به جای بازدید از صنایع بزرگ در دل مردم رفتند و سخنان مردم را شنیدند. مثلاً در ماهشهر به جای بازدید از پتروشیمی‌ها به حاشیه ماهشهر رفتند و صحبت مردم را شنیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که خیلی قابل توجه است سفر چند روزه آقای قالیباف به خوزستان است، وی از دوشنبه عصر آمدند که این تا جمعه و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت. رئیس مجلس در این سفر از ۱۴ شهرستان استان خوزستان بازدید نزدیک داشته اند و از هر شهرستان هم حداقل دو مشکل عمده استخراج شده و در تهران پیگیری می‌شود تا حل شود.

آیت الله کعبی در پایان گفت: سفر رئیس مجلس یک سفر امیدبخش است که امیدواریم در مسئله ارتقا معیشت مردم استان خوزستان و حمایت از بنگاه‌های اشتغال زودبازده و روانسازی مدیریت استان خوزستان در بخش‌های مختلف و نظارت عالی و اصلاح رویکرد مدیریتی استان خوزستان به سمت حل مشکلات عمده مردم و احیای حقوق عامه و به ویژه اصلاح زیرساخت‌های توسعه استان خوزستان و بهبود کسب و کار در استان خوزستان و ایجاد امید در مردم تأثیر گذار باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها