دفاع علی مطهری از عملکرد روحانی

کد خبر: 1018751

علی مطهری، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های نزدیکی به اصلاح‌طلبان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، گفته است: هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم دروغ می‌گوید!

دفاع علی مطهری از عملکرد روحانی

مشرق: علی مطهری، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های نزدیکی به اصلاح‌طلبان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، گفته است: هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم دروغ می‌گوید!

او همچنین می‌افزاید: عملکرد دولت به نظر من در مجموع متوسط بوده و نمی‌توان در این شرایط سخت بگوییم ضعیف عمل کرده است. در این شرایط سخت با اقبال بدی که آقای روحانی داشته و حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا اداره کشور بسیار سخت بوده است. همین که دولت توانست سر پا بایستد و کشور به فروپاشی نرسید واقعا هنر بزرگی کرده است. ما باید منصف باشیم. افرادی که انتقاد می‌کنند معمولاً در پیدایش این وضعیت نقش داشته‌اند.*نمره خوب آقای مطهری به عملکرد دولت اعتدال دقیقا به این معنیست که دکتر مطهری وضع موجود و سطح مشکلات بازار و معیشت مردم را نیز متوسط و رو به مطلوبیت ارزیابی می‌کنند!

این در حالی است که اگرچه ما معتقدیم بحران خاصی در کشور وجود ندارد، اما مشکلات فعلی هم نه تنها موجب ناراحتی مردم شده‌اند بلکه صرفاً به دلیل ناکارآمدی و عملکرد به شدت ضعیف دولت آقای روحانی بوجود آمده‌اند.

فلذا نظر مطهری نه واقع‌بینانه است و نه حتی منصفانه!

همچنین از آقای مطهری می‌پرسیم که اگر در انتخابات ۱۴۰۰ رئیس‌جمهوری بر سر کار بیاید که اعتقادات غلط آقای روحانی را نداشته باشد و مثلا اهل نظارت بر بازار باشد؛ آیا شاهد غوغای "واقعی شدن قیمت‌ها" و ارزانی نخواهیم بود؟!

آیا اگر رئیس‌جمهوری کارآمد و با مدیریت جهادی بیاید که به جای نگاه به مذاکره و خارج از کشور؛ توجه به ظرفیت‌های داخلی را مد نظر قرار دهد آیا شاهد غوغای رفع بسیاری از مشکلات در کوتاه مدت نخواهیم بود؟

یقینا همینگونه است... چه اینکه همه می‌دانیم هرکس بیاید و فقط اندکی به انجام شئون حکومتی دولت واقف باشد؛ حتما شاهد غوغای گرانی ۵۰۰ درصدی مسکن و گرانی ۲۵ میلیونی خودرو ظرف ۲ روز! نخواهیم بود.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات مطهری مبنی بر نقش داشتن منتقدان در وضع موجود را نیز بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

چه اینکه از حریّت مشهور آقای مطهری این جانبداری بی‌قاعده از ناکارآمدان دور از انتظار بود.

قبل از مطهری، مسعود پزشکیان هم در اظهاراتی نومیدانه و در اشاره به وضع موجود و کارنامه دولت آقای روحانی اینطور گفته بود که هرکس بیاید ما همین مشکلات را خواهیم داشت! [۲]

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها