پاسخ سخنگوی دولت درباره بورس و شائبه دستکاری در آن

کد خبر: 1018901

سخنگوی دولت گفت: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است. فراز و نشیب‌ها عوامل متعدد دارد؛ قطعاً حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است.

پاسخ سخنگوی دولت درباره بورس و شائبه دستکاری در آن

همشهری آنلاین: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «علی ربیعی» افزود: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است، اما بورس معمولا فراز و نشیب دارد و مطالعات تاریخی اقتصاد ایران نشان می‌دهد که ارزش بورس هیچ وقت پایین نیامده بلکه ارزش آن بالا رفته است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: فراز و نشیب‌ها در بازار بورس عوامل متعددی دارد و قطعا حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است و ما باید از دارایی‌های مردم حفاظت کنیم.

ربیعی یادآورشد: عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز و طلا در میزان افزایش و یا کاهش ارزش بورس تاثیرگذار هستند و هرچه قیمت ارز بالا برود ارزش سهام در بازار بورس افزایش و هرچه قیمت ارز پایین بیاید ارزش بورس کمتر می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی‌های اجازه ندادند بورس ما رشد کند، اظهارداشت: دولت در بازار بورس دخالتی ندارد، اما با یک اتفاق ساده و مانور رسانه‌های خارجی سبب شد که آثار روانی بیشتری بر جامعه و بورس تحمیل شود.

وی تصریح کرد: از محل فروش سهام امکان سرمایه گذاری‌های جدید بیشتری فراهم می‌شود و از این طریق نقدینگی جامعه نیز جمع آوری می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها