واکنش امام جمعه لواسان به حکم طبری

کد خبر: 1021155

امام جمعه لواسانات گفت: اگر آمریکا در موضوع «مکانیسم ماشه»موفق شود و با زورگویی حرفش را به کرسی بنشاند، معنایش شکست کامل و مرگ برجام است یعنی راهی که دولت هفت سال رفت و همۀ امکانات ملت را به آن بست، باید از همان راه برگردیم.

واکنش امام جمعه لواسان به حکم طبری

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه لواسانات اظهار کرد: متأسفانه ویروس منحوس کرونا به شدت در ایران و جهان جولان می‌دهد و هنوز هم راهی برای رهایی از آن پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه هم متأثر از آن دو بار تعطیل شد، ادامه داد: آمارها خوب نیست و دیروز قربانیان کرونا را ۱۷۶ نفر اعلام کردند که آمار نگران‌کننده‌ای بوده و تهران هم در وضعیت قرمز است. تصمیم قاطعی در برخورد با خاطیان دستورات ستاد مقابله با کرونا گرفته نمی‌شود

امام جمعه لواسانات با تأکید بر اینکه کادر درمانی و پزشکی و پرستاران زحمات خودشان را می‌کشند و وقتی به بیمارستان می‌رویم از تلاش آنان مطلع می‌شویم که از همین تریبون از آن‌ها تشکر می‌کنیم، اضافه کرد: برخی از مردم جداً رعایت می‌کنند و بیان شد که نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بیشترین رعایت نسبت به دستورات ستاد مقابله با کرونا را دارند. اما برخی بی‌توجه هستند و خودشان، مردم و کادر درمان را گرفتار می‌کنند و متأسفانه دولت هم تصمیم قاطع در برخورد با خاطیان نمی‌گیرد و فقط به توصیه و پیشنهاد بسنده می‌کند. انگار ما دچار نوعی مدیریت مشوش هستیم که زحمات کادر درمانی و مردم را به هدر می‌دهد.

حجت الاسلام لواسانی با اشاره به اینکه «امام خامنه‌ای حتی مجالس روضه حسینیه را هم به تنهایی اقامه می‌کنند و گوشه‌ای می‌نشیند و برای جد غریب‌شان گریه می‌کنند» تصریح کرد: ما باید جداً رعایت کنیم اما یک جنبه مهم دیگر هم دعا و تضرع به پیشگاه الهی است که این بلا را از کشور و مردم ما و مسلمانان و جهانیان برطرف فرماید و به ناتوانی‌های بشر رحم کند و نباید از آن غافل بود.

امام جمعه لواسانات به موضوع مکانیزم ماشه هم اشاره‌ای داشت و خاطرنشان کرد: آمریکا اعلام کرده است که در روز شنبه ۲۹ شهریور همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران یا مکانیزم ماشه یا مکانیزم حل اختلاف برجام را فعال خواهد کرد؛ اولاً تعبییر مکانیزم ماشه در سند برجام بکار نرفته و مکانیزم ماشه اصطلاح رسانه‌ای است. در برجام از اصطلاح «مکانیزم حل اختلاف» استفاده شده است؛ ثانیاً سال ۱۳۹۲ مذاکرات یک به علاوه پنج شروع شد، طرفین که به یک‌دیگر نامطمئن بودند و «مکانیزیم حل اختلاف» را گذاشتند تا اگر برجام حفظ نشد، همه چیز به پیش از مذاکرات برگردد.

حجت الاسلام لواسانی ادامه داد: ثالثاً آمریکا می خواهد با یک‌جانبه‌نگری و زورگویی، علی‌رغم این‌که از برجام خارج شده است این مکانیزم را فعال کند و از قدرت خود در شورای امنیت برای این هدف استفاده خواهد کرد و مکانیزم شورای امنیت هم به‌گونه‌ای است که اجازۀ چنین اقدامی را به آمریکا می‌دهد که زیاده‌خواهی‌ها و یک‌جانبه‌گرایی‌ و زورگویی‌هایی خود را به کرسی بنشاند، اگرچه دو عضو دائم شورا یعنی چین و روسیه رسماً با این اقدام مخالفت کرده‌اند و انگیس و فرانسه هم گفته‌اند آمریکا نمی‌تواند تحریم‌ها را یک‌جانبه برگرداند اما تلویحاً پذیرفته‌اند که چالش حقوقی جدیدی در شورای امنیت ایجاد می‌شود که بحث‌های طولانی سرخواهد گرفت که البته به نفع ما نیست.

وی تأکید کرد: اما نکته آن است که اگر آمریکا موفق شود و حرفش را به کرسی بنشاند، معنایش شکست کامل و مرگ برجام است یعنی راهی که دولت هفت سال رفت و همۀ امکانات ملت را به آن بست، باید از همان راه برگردیم! البته شرطش آن است که آمریکا بتواند زورگویی خود را به کرسی بنشاند، اگر توانست، ما به پیش از سال ۱۳۹۲ بازمی‌گردیم و با هفت سال فرصتی که از دست دادیم! اگرچه الان هم در وضعیتی بهتر از آن نیستیم. حکم طبری و دیگرانی که در لواسان فساد و تخلف کردند ما را امیدوار کرد

امام جمعه لواسانات در پایان با اشاره به پرونده طبری و موضوع مبارزه با فساد ابراز کرد: حکم طبری و دیگرانی که در لواسان و در ماجرای کلاک فساد و تخلف کردند، صادر شد. اگرچه برخی تلاش کردند اهمیت این حکم را کم‌رنگ کنند و پیرامون آن شبهه ایجاد کنند، اما نکتۀ مهم آن است که این حکم ما را امیدوار کرد که تخلفات و فسادهای دیگری که در لواسان و مناطق مشابه انجام می‌شود و گروهی سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده (تواصی‌کنندگان به شر) دور هم جمع می‌شوند و به زمین‌های ملی، تپه‌ها و منابع طبیعی و محیط زیست تجاوز می‌کنند، یا شهر و روستا را به ثمن بخس را به ما بهترون می‌فروشند آن‌ها نیز در نوبت قرار گرفتند.

حجت الاسلام لواسانی تصریح کرد: ما جداً از اطلاعات و قوۀ قضائیه می‌خواهیم که با جدیت بیشتری در این پرونده‌ها ورود کنند. فقط این نباشد که زمین به یغما برده شده، برگردد، یا ویلایی که به خلاف ساخته شده است، تخریب شود یا بدتر سروته آن با جریمه هم آید. بلکه کسانی که زمین‌خواری کردند و فساد کردند هم مجازات شوند و این مسأله ریشه‌ای بررسی شود تا راه برای متخلفات به کلی بسته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها