کوشکی: حضور میدانی وظیفه سران قوا است / روحانی استثنا است و اگر اقدامی نکند بیشتر به نفع کشور است/ روحانی برای خودش شان سلطنتی قائل است نه ریاست جمهوری

کد خبر: 1024859

کوشکی گفت: روحانی خیلی خودش را در کسوت ریاست جمهور که باید مسئول و پاسخگو باشد نمی‌بیند.

کوشکی: حضور میدانی وظیفه سران قوا است / روحانی استثنا است و اگر اقدامی نکند بیشتر به نفع کشور است/ روحانی برای خودش شان سلطنتی قائل است نه ریاست جمهوری

گروه سیاست فردا: حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در بیمارستان و ملاقات با بیماران کرونایی اگرچه در راستای پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی در جهت مقابله باشیوع کرونا بود، از سوی جریان رقیب و حامی دولت به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. انتقادهایی با رنگ وبوی تخریب که از همان ابتدای فعالیت مجلس یازدهم بارها مشاهده شده است. مثلا همان وقتی که قالیباف عازم خوزستان شد و با مردم به گفتگو نشست.

آقایان در دولت اما اصلا این رویه یعنی حضور میدانی را نمی‌پسندند و نگران شده‌اند که اتخاذ این رویکرد ازسوی مجلس موجب توجه مردم به کم‌کاری آنان در این حوزه شده و بپرسند که روحانی و همکارانش در دولت کجا هستند؟

در شرایطی که حسن روحانی به مجلس نمی‌رود تا از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند، جلسات رسمی را کنسل می‌کند و به بهانه پروتکل‌های بهداشت کشور را با ویدئو کنفرانس اداره می‌کند،مدیری از راه رسیده که روز را در اتاق شیشه‌ای خود شب نمی‌کند. میان مردم می‌رود و حتی آنجایی که خطر ابتلا به بیماری وجود دارد نیز پا پس نمی‌کشد؛ روشن است که این امر آقایان را نگران کرده و موجب می‌شود که لشکر رسانه‌ای خود را به خط و حریف را تخریب کنند.

این درحالی است مردم به قدر کافی هوشمند هستند و به خوبی همه مسائل را مشاهده و دلایل آن را نیز درک می‌کنند. محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا حتی معتقد است که « فرهنگ سیاسی در کشور ما ایجاب می‌کند و این یک امر ضروری و بدیهی است که افراد حاضر در راس قوای سه‌گانه به عنوان بخشی از وظایف خود به جامعه سرکشی کنند.» او در گفتگویی باخبرنگار «فردا» گفت: «اگر غیر از این باشد، یک مدیر با اتکا صرف به گزارش‌هایی که به دست او می‌رسد، هیچتصویری از واقعیت جامعه نخواهدداشت. به همین خاطرهم این امر از جمله وظایف ذاتی سران قوا به حساب می‌آید». وی افزود: «حتی اگر از زاویه علوم شناختی هم به مساله نگاه کنیم، در کنار مطالعه، جمع آوری داده‌های مورد نیاز یک مسئول ازطریق اسناد، گزارش‌ها، مکتوبات و ... نیاز به مشاهده میدانی مستیقم هم احساس می‌شود. یعنی بدون مشاهده مستقیم میدانی آن مسئول اصلا تصویری از واقعیت نخواهد داشت لذا اینکه چرا یک مسئول مشاهده مدیرانی دارد، مورد سوال نیست. بلکه اینکه چرا یک مسئول به وظیفه خود عمل نمی‌کند و چنین مشاهداتی ندارد مورد سوال است.» کوشکی ادامه داد: «مشخص است که آن مسئولی که چنین رویه‌ای ندارد، مسئولیت پذیر نیست و از وظایف خود شانه خالی کرده است». وی تاکید کرد: «به نظر من باید فرهنگ مطالبه از مسئولین به خصوص در حیطه سران قوا جا بیفتد زیرا اینگونه اقدامات از جمله وظایف ضروری آنان است و اگر چنین نکنند باید مورد بازخواست افکار عمومی و حتی مراجع قانونی قرار بگیرند». این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه برخی می‌پرسند آقای روحانی در این شرایط حساس کشور، کجاست؟ گفت: «درباره آقای روحانی البته یک استتثنا وجود دارد. من فکر می‌کنم که ایشان اگر حضور حضور نداشته باشد و اقدامی نکند بیشتر به نفع کشور خواهد بود. ایشان اصال مسئول نیست و خودش را بالاتر از آن می‌داند که مورد سوال واقع شود و برای خود یک شان سلطنتی قائل است. نگاه او به قدرت شبیه یک قدرت مطلقه سلطنتی مثل آنچه که در کشورها جنوب خلیج فارس وجود دارد، است.» کوشکی همچنین گفت: «روحانی خیلی خودش را در کسوت ریاست جمهور که باید مسئول و پاسخگو باشد نمی‌بیند. نکته این است که الان دیگر همه حتی نزدیکترین اطرافیان او هم می‌دانند که او منفورترین رئیس جمهور بعد از انقلاب است و به همین خاطر نباید به او و اطرافیانش خیلی توجه کرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها