آیت‌الله خاتمی:هرگونه مذاکره و سازش با ‌آمریکا ممنوع است‌

کد خبر: 1032898

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در شرایط کنونی هرگونه مذاکره و سازش با دولت مستکبر آمریکا ممنوع است، مقام معظم رهبری فرمودند هیچ مسئولی در هیچ سطحی حق مذاکره با آمریکا را ندارد زیرا آمریکا در پی مذاکره نیست، بلکه در پی سلطه است.

آیت‌الله خاتمی:هرگونه مذاکره و سازش با ‌آمریکا ممنوع است‌

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سید احمد خاتمی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار داشت: طبق آیین نامه مجلس خبرگان رهبری باید هر سال 2 اجلاس علنی داشته باشیم، در روزهای 13 و 14 اسفندماه سال گذشته باید اجلاس برگزار می شد اما به روزهای شروع بیماری کرونا برخوردیم و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی این اجلاس را به 27 مرداد 99 موکول کردیم.

وی افزود: در 27 مردادماه امسال به علت شیوع مجدد این ویروس از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد این اجلاس برگزار نشود، در 20 آبان 99 باز همین مشکل وجود داشت و این اجلاس برگزار نشد، در جلسه ای که دوشنبه هفته قبل با هیئت رئیسه داشتیم تصمیم بر این شد سه روز 5 آذر، 19 آذر و 3 دی ماه سال جاری در نظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با ستاد ملی مبارزه با کرونا صحبت هایی انجام شد و رئیس ستاد در تهران گفت در آذرماه به صلاح نیست و اگر در اواخر آذر اوضاع بهتر شد این اجلاس 3 دی ماه برگزار می شود.

امام جمعه تهران ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته، تجلیل از تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که با تدبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی شکل گرفت و ایشان مدیریت شایسته‌ای در عرصه ی مبارزه با این ویروس منحوس سامان دادند؛ بحمدالله مردم خوب و فهیم ما هم پاسخ شایسته دادند و همراهی کردند.

استاد حوزه علمیه درباره رابطه با جواز یا عدم جواز مذاکره با آمریکا بیان کرد: امروز مسأله کلی ما بحث عزت است، باید به این موضوع توجه شود که هم جنگ های پیامبر اکرم(ص) در مسیر عزت بوده و هم نرمش های قهرمانانه ایشان در مسیر عزت مسلمانان صورت می گرفته است.

عزت جزء خطوط قرمز کشورمان محسوب می شود

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه عزت جزء خطوط قرمز محسوب می شود، عنوان کرد: از این رو در شرایط کنونی هرگونه مذاکره و سازش با دولت مستکبر آمریکا ممنوع است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ مسئولی در هیچ سطحی حق مذاکره با آمریکا را ندارد زیرا آمریکا در پی مذاکره نیست، بلکه در پی سلطه است.

وی افزود: آمریکا خواب دوران طاغوت را می‌بیند که وزیر و مسؤلان کشور را انتخاب می کرد و منابع و منافع مردم ما را به غارت می برد ولی آمریکا این آرزو را به گور می برد و هیچ گاه این رؤیا تعبیر نمی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری به ستاد مبارزه با کرونا تذکر داشتند که نیازهای معنوی مردم را هم در نظر بگیرند، از تلاش مسئولان نظام اسلامی در این عرصه تشکر داشته باشم و تشکر از صمیم قلب از کادر درمان کشور که انصافاً در میدان این جهاد خوش درخشیدند و ان شاء الله تا پایان شیوع این ویروس منحوس و به بازار آمدن واکسن آن در میدان می مانند.

امام جمعه تهران بیان کرد: حرم امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و اماکن دیگر تلاش کنند که این اماکن مقدس همچنان با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در هر حدی که می شود اجازه دهند مردم از آنها استفاده معنوی ببرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها