پاسخ کیهان به جهانگیری

کد خبر: 1033443

اظهارات تند اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با کنایه‌هایی خطاب به قالیباف همراه بود، همچنان مورد توجه رسانه‌ها است.

پاسخ کیهان به جهانگیری

گروه سیاست سایت فردا - نطق یکشنبه رئیس مجلس درباره ریشه گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی همچنان در مرکز توجه و اخبار است. علت این موضوع از یک سو صراحت قالیباف و صداقتی بود که افکارعمومی از گفتارش برداشت کرد. از سوی دیگر پاسخ‌های تند و تیز دولتی‌ها که برای به حاشیه کشاندن بحث مطرح شد. از نامه‌نگاری آقایان همتی و نوبخت گرفته تا اظهارت قابل توجه فرمانده اقتصادی دولت.

اسحاق جهانگیری در مقام دفاع از مجموعه دولت و عملکرد تیم اقتصادی آن حرف‌های زد که خودش محل بحث و حاشیه‌ساز شد. او در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: «با وجود همه سختی‌ها و دشواری‌ها با همتی که مدیران کشور در موضوع بودجه از خود نشان دادند، موفق شدیم تاکنون از این مرحله عبور کنیم هرچند برخی نمی‌خواهند قدر این زحمات را بدانند و حرف‌هایی را بر زبان جاری می‌کنند که جز دلسرد کردن مدیریت ثمری ندارد.»

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که با کلی‌گویی و شعار در کشور اتفاقی رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: «تجربه من به‌عنوان فردی که هم در دولت و هم در مجلس فعالیت کرده‌ام می‌گوید؛ بودجه چوب ادب سیاستمداران به‌ویژه سیاستمدارانی است که تنها شعار می‌دهند. منابع و مصارف در بودجه کشور موضوعی واقعی است و باید با آن منطقی برخورد کرد. نمی‌توان ذهنی و خیالی منابع کشور را افزایش دهیم. متاسفانه برخی مسائلی که در حال حاضر عنوان می‌شود با ده برابر بودجه کنونی نیز نمی‌توان به آن حرف‌ها جامه عمل پوشاند.»

رسانه‌ها و روزنامه‌های بسیاری به این سخنان واکنش‌نشان دادند. تکلیف حامیان دولت که روشن بود و سریعا به تشویق آقای معاون اول که زبانش نه‌تنها الکن نیست، تند هم هست پرداختند. بخش دیگری از رسانه‌ها اما نگاهی دقیق‌تر به اظهارات وی انداخته و نکاتی را متذکر شدند. مثلا «کیهان» امروز در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «سخنان آقای جهانگیری از چند جهت قابل تأمل است. نخست اینکه خود وی، به ویژه در جریان مناظره‌های انتخاباتی، به شدت پوپولیستی و تبلیغاتی حرف می‌زد و ضمن تخریب مطلق دولت قبلی، مدعی بود دولت متبوع وی، اوضاع اقتصادی را گل و بلبل کرده و در آینده بهتر هم خواهد کرد؛ و حال آنکه دولت فعلی، رکورددار نامطلوب‌ترین آمار و شاخص‌های اقتصادی چند دهه اخیر در ابعاد مختلف است. جهانگیری همچنین در ماجرای واگذاری ارز دولتی به نرخ ۴۲۰۰ تومان هم به عنوان سوپر مدیریت بازار ارز، از سوی نشریات اصلاح‌طلب معرفی شد و حال آنکه دولت در آن ماجرا، ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی را در خدمت رانت‌خواران به باد داد. همچنین آقای جهانگیری در حالی پز تورم ۱۱ درصدی را می‌دهد که تورم در برخی سال‌های اخیر به رکورد بی‌سابقه ۵۲ درصد رسید و همین طور است آمار مربوط به افزایش نقدینگی ضریب جینی، تشدید رکود بیکاری و... در هر صورت و فارغ از اینکه آقای جهانگیری خواسته حامیان طرح معیشتی مجلس را تخطئه کند، اما تلویحاً اذعان کرده که رأساً برخی ادعا‌های هیجانی را تجربه کرده و ادب شده است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها