علم الهدی: مشکلات اقتصادی از فرصت‌سوزی برخی مسئولان است

کد خبر: 1033956

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مسائل اقتصادی و معیشتی، فرصت‌های زیادی را در اختیار داشتیم که شاید اگر آن فرصت‌ها از دست نمی‌رفت، امروز به این مشکلات اقتصادی دچار نبودیم.

علم الهدی: مشکلات اقتصادی از فرصت‌سوزی برخی مسئولان است

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مسائل اقتصادی و معیشتی، فرصت‌های زیادی را در اختیار داشتیم که شاید اگر آن فرصت‌ها از دست نمی‌رفت، امروز به این مشکلات اقتصادی دچار نبودیم.

آیت‌الله علم‌الهدی در سی‌وهشتمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، با اشاره به اینکه یکی از اصطلاحاتی که این روزها در بیان‌ها متداول شده است، اصطلاح و تعبیر «فرصت‌سوزی» است، بیان کرد: فرصت‌سوزی برای کسانی که مسئولیت و مدیریت جامعه را در بر عهده دارند یک گناه نابخشودنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در زندگی اجتماعی و مدیریت جامعه خود مخصوصا در مسائل اقتصادی و معیشتی، فرصت‌های زیادی را در اختیار داشتیم که شاید اگر آن فرصت‌ها از دست نمی‌رفت و مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، امروز به این مشکلات دچار نبودیم و مجبور نبودیم این سختی‌ها و رنج‌ها را نیز در مسائل معیشتی و این تنگناهای اقتصادی تحمل کنیم.

وی افزود: در همین جریان ابتلای ما به بیماری کرونا، فرصت بزرگی که در دست ما هست، مردم ما هستند یعنی اگر بنا باشد در مقام مهار کردن این بیماری و درمان و علاج، خود مردم را در صحنه بیاوریم و امکانات مردمی را قوی‌تر مورد بهره‌برداری قرار دهیم این برای ما یک فرصت است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: طرحی که ما در این استان به‌عنوان پایگاه سلامت محله در هر محله با دو هزار مسجد در مشهد و شهرستان‌های استان آغاز کردیم بسیار طرح موفقی است، این طرح با این عظمت که بیمارشناسی را مردم انجام دهند، بیماریابی به دست مردم باشد، علاج، درمان و کمک به انسان‌های گرفتار شده در قرنطینه به‌وسیله مردم صورت بگیرد، اگر این کار انجام بگیرد، نه تنها بیماری کنترل می‌شود بلکه مسئله درمان و علاج، آنقدر توسعه پیدا می‌کند که ما در مقام ابتلای به این بیماری به این آمار بالای فوتی نرسیم و متأسفانه از این فرصت استفاده نشده و الان هم استفاده نمی‌شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه آمریکا برای ما یک فرصت نیست، گفت: این‌که شما فکر کنید در انتخابات آمریکا، جمهوری‌خواهان رفتند و دموکرات‌ها آمدند این برای ما فرصت نیست، هیچوقت آمریکا برای ما فرصت نبوده، بلکه جز عداوت و دشمنی در تمام طول زندگی انقلابی ما و حتی در دوران قبل از انقلاب ما، هر جریانی که روی کار بوده، حکومت و دولتمردی آمریکا به دست هرکه بوده جز جنایت و ستم از آمریکا به این مملکت و کشور چیزی نرسیده است.

وی گفت: واقعیت آقای بایدن و حزب دموکرات کمتر از ترامپ نیست، آن روزی که این آقا معاون رئیس جمهوری بود در دوران حاکمیت دموکرات‌ها، تحریم‌هایی بر ما تحمیل کردند که وزیر خارجه آمریکا گفت این تحریم‌ها مستأصل کننده است و آن روزی که این آقا معاون رئیس جمهور بود، تحریم‌های مستأصل کننده بر ما تحمیل شد و حالا چطور می‌شود به این عنصر ناپاک چشم بدوزیم و بگوییم «این تحول انتخاباتی که در آمریکا رخ داده است، فرصت است و فرصت‌سوزی نکنیم».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: نباید در حل مشکلات به دشمن خدا پناهنده شویم، آن هم دشمنی که تا به امروز دشمنی‌اش را هم با اسلام، هم با دین و هم با شما در مقاطع مختلف یک عمر ۶۰ ساله به ثبت رسانده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه به قدرت رسیدن دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواه‌ها در آمریکا برای ایران تفاوتی نمی‌کند، افزود: با نگاه به تاریخ می‌توان فهمید که در زمانی که در آمریکا دموکرات‌ها حاکم بودند، آن‌ها چقدر جنایت کردند و چه بلایی سر ما آوردند، همه فشارها و مفاسد در دولت اوباما برای ما زمینه‌سازی شد و ریشه‌اش آنجا به وجود آمد.

وی گفت: از همین‌رو برخی از افراد نباید مردم را به روی کار آمدن دموکرات‌ها در آمریکا دل‌خوش کنند و به طرف دامن دشمن بکشانند آن هم دشمنی که ۶۰ سال انواع شقاوت‌ها و قساوت‌ها و سنگدلی‌های او را این مردم در عناوین مختلف تجربه کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها