محسن رضایی در انتخابات ۱۴۰۰کاندید می‌شود؟

کد خبر: 1037912

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از لایحه بودجه 1400گفت: بودجه ۱۴۰۰ خوش‌بینانه بسته شده است.

محسن رضایی در انتخابات ۱۴۰۰کاندید می‌شود؟

خبرگزاری فارس: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ آذر) در نشست خبری با تسلیت رحلت آیت الله یزدی گفت: جلسه امروز مجمع با گزارش سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.

وی افزود: سردار باقری درباره وضعیت امنیتی و نحوه شهادت دانشمند هسته‌ای توضیح دادند و گفتند که سلاحی که به کار رفته است، مربوط به ارتش ناتو بوده است.

رضایی ادامه داد: سرلشکر باقری همچنین اعلام کردند که پیگیری‌ها برای یافتن عاملین، پیشرفت‌های خوبی داشته و گزارش آن به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

رضایی با بیان اینکه سرلشکر باقری گفت که در ده سال اخیر بارها سازمان‌های تروریستی قصد شهادت شهید فخری زاده را داشته‌اند ولی موفق نمی‌شدند، عنوان داشت: بنابر گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تروریست‌ها این بار با استفاده از فناوری پیشرفته هم در جاسازی سلاح تیربار هوشمند و هم اطلاعات دقیقی که از مسیر حرکت شهید و انحراف از جاده تهران به سمت آبسرد داشتند، توانستند به هدف خود برسند.

وی به نقل از سرلشکر باقری گفت: با توجه به اینکه در تیراندازی از صداخفه کن استفاده شده بود، هم محافظان و هم خانواده شهید، صدایی نمی‌شنیدند.

وی از تنظیم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در ده بند خبر داد و گفت: این سیاست‌ها منجر به کاهش فقر خواهد شد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد از لایحه بودجه 1400گفت: بودجه ۱۴۰۰ خوشبینانه بسته شده است.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره درخواست دولت برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص گفت: این مسئله بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد چون مجلس این لوایح را فرستاده است. منتها دولت آقای روحانی نیز از رهبر انقلاب تقاضا کردند که مجمع به بررسی خود بر روی این لوایح ادامه بدهد. بنابراین بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سوالات و ابهامات خود از سوی دولت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تا ۱۴۰۰ زمان زیادی است و وقت برای اظهار نظر در این باره زیاد است.

وی در واکنش به این سوال که پس شما احتمال ورود به انتخابات را رد نمی‌کنید، گفت: ذهن خوانی نکنید.

رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختلاف نظر دولت و مجلس در ارتباط با دو طرح معیشتی و هسته ‌ای آیا هیئت عالی نظارت مجمع نظر مشورتی به مجلس در ارتباط با این دو طرح نداشته؟ گفت: با توجه به اینکه هیچ یک از دو طرح مغایرتی با سیاست های کلی نداشته و شورای نگهبان نیز هر دو طرح را تایید کرده، بنابراین بحثی است بین مجلس و دولت وجود دارد و مجمع ورودی به این بحث نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: از این به بعد، هر سیاستی که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شود، دولت و مجلس موظف هستند ظرف شش ماه، برنامه اجرایی خود را برای عملیاتی شدن آن سیاست ارائه دهند و بعد از موافقت رهبر انقلاب با آن برنامه، اجرایی شود.

رضایی درباره اهمیت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی گفت: قانون تأمین اجتماعی هر سال توسط بودجه دستخوش تغییر می‌شود و همین موضوع، هزینه‌های این سازمان را بالا می‌برد. سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ثبات را در قانون ایجاد و از اعمال سلیقه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در تأمین اجتماعی وجود دارد از جمله تأمین منابع و برخورداری فقرا و معلولین و زنان سرپرست خانواده از دریافتی بیشتر، با این سیاست‌ها کاهش خواهد یافت و میزان دریافتی این اقشار افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه کاهش فقر صورت خواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از مزایای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را توقف ماشین تولید فقر و معلولیت دانست و گفت: غربالگری ژنتیکی در ده ماه اخیر از معلولیت ۳۰ هزار کودک معلول جلوگیری کرده است و اگر این اقدام انجام نمی‌شد، اکنون ۳۰ هزار کودک معلول به معلولین ما اضافه شده بود.

رضایی افزود: بحث درباره این سیاست‌ها در دوسه جلسه دیگر ادامه خواهد داشت و از کارشناسان دعوت می‌کنیم با مراجعه به سامانه برون‌سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص (نجم) نظرات خود را درباره این سیاست‌ها مطرح کنند. وی خاطرنشان کرد: در تنظیم سیاست های کلی تأمین اجتماعی ۲۹۰ کارشناس در قالب کمیسیون‌های تخصصی مجمع و کمیسیون‌های دبیرخانه مشارکت داشته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور محمد شریعتمداری وزیر کار در جلسه امروز مجمع، گفت: دولت حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها