کنایه کیهان به خباز درباره «مانیفست انتخاباتی ۱۴۰۰»!

کد خبر: 1041184

استاندار پیشین دولت روحانی در سمنان اذعان کرد: طیف متبوع وی در جریان اصلاح‌طلب، نامزد و دولتی فاقد برنامه را به مدت ۸ سال به مردم تحمیل کرده‌اند.

کنایه کیهان به خباز درباره «مانیفست انتخاباتی ۱۴۰۰»!

کیهان: استاندار پیشین دولت روحانی در سمنان اذعان کرد: طیف متبوع وی در جریان اصلاح‌طلب، نامزد و دولتی فاقد برنامه را به مدت ۸ سال به مردم تحمیل کرده‌اند.

محمدرضا خباز با ادعای اینکه «اصلاح‌طلبان با مانیفست حل مشکلات در انتخابات ۱۴۰۰ می‌آیند»، به روزنامه آرمان گفته است: مسئله جدیدی که من یک سال است بر آن تاکید دارم و آن اینکه جناح‌های سیاسی به‌خصوص اصلاح‌طلبان باید حتما مانیفست تهیه کنند. به این موضوع توجه کنید که مردم دیگر حاضر نیستند که بدون برنامه کاندیدا‌ها به پای صندوق رای بیایند. این بار اگر مردم بخواهند در پای صندوق رای شرکت کنند، باید مانیفست هم داده شود. البته اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر خود خوشبختانه در حال رسیدن به یک مانیفست هستند و برنامه‌های اصلاح‌طلبان در حال آماده شدن است. بعد از اینکه این مانیفست آماده شود، احزاب باید برای رسیدن به یک لیست واحد به گفتگو بپردازند. بعد از اینکه مانیفست احزاب داده شد باید بررسی کنند تا کدام یک از کاندیدا‌ها تجربه بیشتری دارند و درون حاکمیت بیشتر می‌تواند برای حل مشکلات مردم ارتباط برقرار کند.

وی می‌افزاید: طبیعی است در صورتی که مانیفست داده شود و شرایط برای معرفی کاندیدا فراهم شود ما باید کاندیدایی را معرفی کنیم که اصلح باشد و شرایط را برای اداره کشور و حل مشکلات کشور داشته باشد. در حال حاضر احزاب اصلاح‌طلب در شرف تهیه مانیفست و احزاب روی کاندیدا‌های خود برای معرفی به ریاست‌جمهوری کار می‌کنند.

خباز گفت: مردم برای رای دادن از این به بعد باید متوجه این مسأله بشوند که به چه برنامه‌ای رای می‌دهند و بعد متوجه این شوند که به چه کسی رای داده‌اند. به این نکته توجه کنید تا به امروز در انتخابات ریاست‌جمهوری فردی را معرفی می‌کردند و هرکسی هم بعد از اینکه در انتخابات رای می‌آورده، خود را وابسته به هیچ جناحی نمی‌دانسته است.

او خاطرنشان کرد: کسانی که به پاستور می‌رسند نباید فراموش کنند که وابسته به کدام احزاب هستند و کدام احزاب به آن‌ها کمک کرده‌اند و البته با صراحت هم اعلام کنند که نماینده همه ملت ایران هستند. او بدون اشاره به خیانتی که در طی سال‌های اخیر با وعده‌های فریبنده مدعیان اصلاحات و اعتدال به سفره و معیشت مردم شد، گفته است: بهترین راه این است که کاندیدای ریاست‌جمهوری اصلاح‌طلبان یک مانیفست داشته باشد و به مردم بگوید که اگر به من رای بدهید، به شما تعهد کتبی می‌دهم و با برنامه‌ریزی اعلام شده مشکلات کشور را حل خواهم کرد. اصلاح‌طلبان به مردم با مانیفستی که ارائه می‌کنند اعلام می‌کنند که در سیاست خارجی و داخلی و از همه مهم‌تر در بعد اقتصادی و حتی فرهنگی تعهد خواهند داد که در راستای حل مشکلات آن‌ها تلاش خواهند کرد. در مانیفستی که ما معرفی می‌کنیم به مردم تعهد کتبی می‌دهیم و رئیس‌جمهور در حد اختیارات خود به مردم تعهد کتبی می‌دهند.

اظهارات آقای خباز در حالی است که کسانی مانند رضا خاتمی در سال ۹۶ هم مدعی شده بودند «ما اصلاح‌طلبان تضمین وعده‌های روحانی هستیم»!

وعده ارائه برنامه با وجود ۷ سال سوءمدیریت، حکایت همان دیالوگی است که شاعر می‌گوید: «آن یکی پرسید اشتر را که هی! از کجا می‌آیی‌ای فرخنده‌پی/ گفت:‌از حمام گرم کوی تو» - گفت «خود پیداست از زانوی تو!».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها