علاج مشکلات اقتصادی از زبان حجت الاسلام حسینی‌همدانی

کد خبر: 1041335

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مشکلات عدیده در بخش های مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی و معیشت مردم به دلیل ناکارآمدی مدیران بوده و علاج این مشکلات روی کارآمدن دولت جوان و حزب اللهی است.

علاج مشکلات اقتصادی از زبان حجت الاسلام حسینی‌همدانی

خبرگزاری فارس: نزدیک به دو سال است که از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری می­ گذرد و در طول این دو سال افراد و مجموعه هایی به آن پرداخته‌اند که بیشتر از زاویه تبیین و گفتمان­ سازی بیانیه بوده است اما یک زاویه هم که متاسفانه از آن غفلت شده بحث اجرای بیانیه است، برای همین با حجت الاسلام محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در این باره گفت وگو کردیم که در ادامه آمده است:

فارس: با توجه به اینکه بیانیه گام دوم به دو سالگی خود نزدیک می‌­شود و از آنجا که گروه‌های مختلفی تحت این عنوان راه­ اندازی شده است، به نظر شما چه باید کرد تا ادبیات این بیانه اجرایی شود؟

* بیانیه گام دوم همچون قانون اساسی می ماند

حجت الاسلام حسینی‌همدانی: سوال این است که چه کارهایی برای اجرائی شدن بیانیه صورت گرفته است؟ آنچه بنا دارم به آن بپردازم و انتظار دارم دوستان و عزیزان توجه تامی به آن داشته باشند و دنبال کنند، بحث راه های اجرائی شدن بیانیه گام دوم است.

اول اینکه آنچه حضرت آقا در بیانیه فرموده اند ناظر به آینده انقلاب است. ایشان خطاب به جوانان فرمودند: شما جوانان آینده سازان کشور هستید و لذا مخاطب خاص بیانیه جوانان هستند. خطاب عام دارد بیانیه که مردم هستند و خطاب خاص دارد که جوانان هستند. خطاب اخص هم دستگاه‌هایی هستند که باید دنبال کنند. عملاً بیانیه گام دوم ناظر به آینده انقلاب است و شما جوانان آینده سازان این کشور هستید. عملاً مخاطب اصلی­اش جوانان است.

این بیانیه توصیفی و تبیینی است و طرح عملیاتی و نحوه اجرا در آن مطرح نشده در حالی که آنچه مهم است نحوه اجرائی شدن آن است. می‌توان گفت که این بیانیه همچون قانون اساسی می ماند. در قانون اساسی خود قانون اساسی که قابلیت اجرا ندارد باید تبدیل به قوانین عادی می‌شود و قوانین دیگری از آن استخراج می‌شود و سپس عملیاتی ‌می‌شود و در دستور کار قرار بگیرد تا قابلیت اجرا در سطح جامعه داشته باشد. عملاً نحوه اجرایی شدن بیانیه در خود بیانیه مطرح نشده است.

حضرت آقا در سخنرانی اول خرداد سال 98 به عنوان پیوست عملیاتی بیانیه کاملا به بحث نحوه اجراء پرداختند. این مطلب را رهبری در سخنرانی اول خرداد 98 مطرح کردند، ایشان در این سخنرانی بعد از اشاره به چهار نقطه اصلی بیانیه یعنی 1- عظمت حادثه انقلاب 2- عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز 3- عظمت چشم اندازی که باید به آن برسیم و 4- عظمت نقش نیروی جوان متعهد، به چگونگی نقش آفرینی جوانان به عنوان مخاطب اصلی بیانیه می پردازند. پس اولین نکته این است که از خود بیانیه نمی­ توان طرح عملیاتی استخراج کرد و باید به سخنرانی اول خرداد 98 به عنوان پیوست عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب توجه کرد.

فارس: هدف اصلی ورود جوانان به حوزه­ های زمین مانده انقلاب چست؟

حجت الاسلام حسینی‌همدانی: همه به خوبی می دانیم برای هرکاری اولاً باید هدف آن را بدانیم و بدون هدف سر بی صاحب تراشیدن است و به نتیجه نمی رسیم و قطعا یکی از بهترین اهداف برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور است.

* مدیران ناتوان و ناکارآمد دلیل ایجاد مشکلات مردم

عملاً این نقش آفرینی جوانان باید هدفی را دنبال کند که آن ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور است. وقتی مشکلات و معضلات موجود را بررسی می‌کنیم مثل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، کم کاری و بدعملی در مسائل فرهنگی، بدعمل کردن در دیپلماسی و حتی امور پزشکی و درمانی که این روزها به واسطه کرونا کشور مبتلا به اوست و ده ها مسئله و چالش دیگر، می بینیم اصل مشکل، مدیران ناتوان و ناکارآمد هستند و قطعا افرادی که مشکل آفرین هستند نمی توانند خودشان راهکار برای آینده کشور باشند.

به واقع مشکل اصلی کشور مدیران ناکارآمد می باشند، یعنی کسانی که خود علت مشکلات فعلی هستند، نمی ­توانند راهکار آینده کشور به حساب آیند.

مشکلات عدیده در بخش های مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی و معیشت مردم، مشکلات فرهنگی، موارد پیشگیری و مقابله با کرونا و دیپلماسی به دلیل این است که کارگزاران موجود امکان مقابله و حل مسائل و چالشهای موجود را ندارند و علاج این مشکلات روی کارآمدن دولت جوان و حزب اللهی می باشد.

فارس: چگونه جوانان باید در روی کارآمدن دولت جوان حزب اللهی، نقش آفرینی کنند؟

حجت الاسلام حسینی‌همدانی: روی کارآمدن جوانان باید توسط فرآیند دقیقی که رهبر انقلاب در سخنرانی خود به صورت مبسوط به آن پرداختند صورت بگیرد و نباید این هدف با هرگونه اعمال نظرهای شخصی، جناحی و منافع محور صورت گیرد که متاسفانه ما در طول این چهل و اندی سال از انقلاب از این روشها دیده ایم.

جوانان باید مراقب باشند کسانی که با طراحی فرآیندهای ناقص گذشته، موجب حذف جوانان انقلابی شده ­اند، دوباره از شما سوء استفاده نکنند. جوانان باید خودشان به میدان بیایند و در شکل دادن به سرنوشت کشور، نقش­ آفرینی کنند. نگذارید برای شما تصمیم بگیرند، خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید.

مقدمه شروع همه حرکت­های جوانانه­، تشکیل جلسات همفکری در سراسر کشور بین جوانان، جهت فهم و اجرای این فرآیند است تا مطالبه رهبری از آنها که ایجاد زمینه سازی برای تحقق دولت جوان و حزب اللهی است اتفاق بیفتد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها