دلیل سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران چیست؟

کد خبر: 1041754

کارشناس مسائل عراق گفت: هیئت عراقی برای تشکیل یک دادگاه بین المللی به منظور محاکمه افرادی که در ترور سردار سلیمانی دخیل بودند، به ایران سفر کردند.

دلیل سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران چیست؟

باشگاه خبرنگاران: حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل عراق درباره سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران، گفت: با توجه به شرایط داخلی عراق و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هیئت عراقی درخواست داشت که در این سالگرد به تهران بیاید و در مراسم‌ها حضور پیدا کند و در عین حال مبادلات تجاری ایران و عراق جزء مباحث نگران کننده‌ای است.

او افزود: با توجه به وجود ویروس کرونا در عراق و حملات به سفارت آمریکا، نگرانی‌هایی در داخل عراق در رابطه با روابط شان با ایران وجود دارد که در این سفر هیئت عراقی سعی کردند، دستورالعمل‌های گذشته را دوباره احیا و ترکیب روابط خود با ایران را بیشتر کنند، علاوه بر این همکاری‌های مشترک را گسترش دهند.

کارشناس مسائل عراق با اشاره به پیام نخست وزیر عراق به مقامات ایرانی، اظهار کرد: احتمال می‌رود بیشتر در زمینه حمله به سفارت آمریکا در عراق است که آن‌ها با توجه به تبلیغات آمریکایی‌ها در مورد تهمت‌هایی که به ایران زده می‌شود، دولت عراق سکوت کرده است، اما باید جدی با آن برخورد کنند.

بیشتر بخوانید

سفر غیر منتظره هیئت عراقی به تهران/ الکاظمی برای ایران چه پیامی فرستاد؟

کنعانی مقدم تصریح کرد: یکی از مباحث دیگر در این سفر تشکیل یک دادگاه بین المللی برای محاکمه افرادی است که در ترور سردار سلیمانی دخیل بودند، چراکه طبق قوانین بین المللی محاکمه مجرمان جنایات جنگی در دادگاه بین‌المللی قابل پیگرد قانونی است و از آنجایی که این اتفاق در عراق افتاده است، این کشور باید درخواست تشکیل دادگاه محاکمه ترامپ در مجامع بین المللی دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها