روایت آیت‌الله مصباح از انتشار دو نشریه‌در اوج خفقان

کد خبر: 1043046

آیت‌الله مصباح در سخنانی درباره مبارزات خود می‌گویند: شما شنیده‌اید که دو نشریه انقلابی در دوران خفقان و سکوت (سال‌های ۴۲ و ۴۳) در قم بوده است؟ یکی «بعثت» و دیگری «انتقام». سؤال کنید که این نشریات را چه کسی منتشر می‌کرد؟

روایت آیت‌الله مصباح از انتشار دو نشریه‌در اوج خفقان

خبرگزاری فارس: در دهه هفتاد و دوران اوج‌گیری گفتمان اصلاحات در کشور، زمانی که آیت‌الله مصباح یزدی به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و عناصر داخلی دشمن برخاسته بود، سیل تخریب‌ها و تهمت‌ها به‌سوی این عنصر متفکر انقلابی که لقب مطهری زمان را گرفته بود، روانه شد. یکی از این تخریب‌ها این بود که آیت‌الله مصباح سابقه مبارزاتی نداشته و پس از انقلاب به جرگه حامیان امام و انقلاب پیوسته است.

آیت‌الله مصباح یزدی که معمولاً رغبتی به دفاع از خود نداشت و صرفاً به وظیفه خود که روشنگری بود می‌پرداخت در یکی از اظهارات خود،‌ به‌ناچار اشاره‌ای گذرا به سوابق مبارزاتی‌اش می‌کند.

ایشان در سخنانی که در فصلنامه کتاب نقد (ش ۱۴ و۱۵، ص ۶۲) منتشر شده است، می‌گویند:

«یک نکته‌ای که نمی‌خواستم و نمی‌خواهم وارد آن بشود، ولی به‌ناچار اشاره‌ای بدان می‌کنم این است که کسانی که در مبارزه مخفی و سری وارد می‌شدند، نمی‌آمدند چیزی را افشا بکنند. شما شنیده‌اید که دو نشریه انقلابی در دوران خفقان و سکوت (سال‌های ۴۲ و ۴۳) در قم بوده است؟ یکی «بعثت» و دیگری «انتقام». سؤال کنید که این نشریات را چه کسی منتشر می‌کرد؟

در نشریه بعثت، بنده از اعضای اصلی بودم و نشریه انتقام هم عمده‌‌کارش را اصلاً خود بنده انجام می‌دادم و بعضی از یاران مخلص که همکاری و فداکاری می‌کردند و حتی نزدیک‌ترین دوستان من خبر نداشتند. فقط آقای هاشمی (رفسنجانی) می‌دانستند که ماشین پلی‌کپی را تهیه کرده بودند و یک نفر از برادران حزب‌اللهی ما که وقتی نشریه تهیه می‌شد به او تحویل می‌دادیم که توزیع کند. فقط این‌ها می‌دانستند و حتی نزدیک‌ترین دوستان بنده هم (غیر از تهیه‌کنندگان) اطلاعی نداشتند. حالا من بیایم در بوق بکنم که آقا ما چه مبارزاتی کرده‌ایم؟».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها