مقدم‌فر: از تحریف حاج قاسم هم غافل نیستند

کد خبر: 1043465

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مدیریت شهید سلیمانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های آمریکا علیه ایران و سایر کشورهای اسلامی منطقه گفت: حاج قاسم کارد را به استخوانشان رساند و چاره‌ای جز ترور او نداشتند.

مقدم‌فر: از تحریف حاج قاسم هم غافل نیستند

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته میهمان برنامه مصباح شبکه قرآن و معارف سیما بود.

وی در این برنامه در رابطه با شخصیت دو یار انقلاب اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی به ایراد سخن پرداخت.

مقدم‌فر در پاسخ به این سؤال که چرا رئیس جمهور آمریکا به‌خلاف رویه تروریست‌ها این‌بار خودش اصرار به پذیرفتن مسئولیت ترور شهید سلیمانی داشت، گفت: حاج قاسم در شرایط مختلفی در معرض ترور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بود؛ گاهی که پرواز ایشان در سوریه می‌نشست اسرائیلی‌ها چند موشک به اطراف فرودگاه می‌زدند برای اینکه اعلام کنند که "ما می‌دانیم آمدی، کجایی و چه می‌کنی"، اما در عین حال جرئت زدن حاج قاسم را نداشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با حماقت رئیس جمهور آمریکا در اعلام تروریست بودن خود و دولتش افزود: این‌که ترامپ احمق اعلام می‌کند که "ما نماد مبارزه با تروریسم را ترور کردیم" به این علت است که حاج قاسم کارد را به استخوان آنها رسانده بود.

مقدم‌فر گفت: یکی دو سال بعد از فرماندهی حاج قاسم در نیروی قدس سپاه، اشغال جنوب لبنان پایان می‌یابد و اسرائیل با هزیمت و شکست مفتضحانه جنوب لبنان را ترک می‌کند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جنگ 33روزه حزب‌الله لبنان و اسرائیل کشورهای عربی و اسلامی را به این باور رساند که با مقاومت می‌شود اسرائیل را شکست داد، گفت: این پیروزی در شرایطی به وجود آمد که اسرائیل 200 هزار خانه را در ضاحیه لبنان با خاک یکسان کرد و شرایطی به‌وجود آمد که سیدحسن نصرالله، شهید عماد مغنیه و شهید سلیمانی به‌تنهایی در یک منزل حضور داشتند، اما با مقاومت جانانه پوزه اسرائیل به خاک مالیده و نقطه عطفی برای مقاومت شد.

وی به شکست سنگین ارتش‌های بزرگ سه کشور اردن، مصر و سوریه از اسرائیل در سال 1967 میلادی و از دست دادن سرزمین‌های این سه کشور اشاره کرد و گفت: صحرای سینای مصر تا زمان کمپ‌دیوید در اشغال ماند و آن را با ذلت پس گرفتند، اما حزب‌الله در جنگ 33روزه اسرائیل را شکست داد و صهیونیست‌ها با بالا بردن دست‌هایشان عقب نشستند.

مقدم‌فر با یادآوری اذعان همگان در رابطه با اینکه پیروزی در جنگ 33روزه محصول مدیریت و فرماندهی شهید سلیمانی بود، افزود: پس از آن آمریکایی‌ها عراق و افغانستان را اشغال و اظهار کردند که "در این دو کشور دو برج از آزادی و دموکراسی خواهیم ساخت تا با سایه آنها ایران را از بین ببریم"، اما حاج قاسم اینها را در دوران اشغال این دو کشور بیچاره کرد و مجبور شدند با هزینه‌های هنگفت و کشته‌های بسیار آنجا را ترک کنند به‌گونه‌ای که خود ترامپ خطاب به هیلاری کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی گفت که "شما 7 تریلیون دلار در این منطقه هزینه کردید که فایده‌ای نداشت" و مؤسسه رَند نیز گزارش داد که عراق و افغانستان با هزینه و کشته‌های بسیار اشغال و تحویل ایران شد و تحت تأثیر نفوذ معنوی و قدرت نرم ایران قرار گرفت.

وی پیروزی غزه در جنگ 22روزه را نمونه دیگری از اقدامات شهید سلیمانی برای شکست آمریکا و اسرائیل برشمرد و افزود: غزه که یک شهر کوچک و باریکه است با پشتیبانی و مدیریت حاج قاسم ایستادگی و شکست را بر اسرائیل تحمیل کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی به آغاز جریان بیداری اسلامی پس از جنگ‌های 33روزه و 22روزه با اسرائیل اشاره و اضافه کرد: اینها سناریویی به‌نام داعش در آستین داشتند که در این مقطع آن را بیرون آوردند و ترامپ به کلینتون گفت که "داعش را خودتان ایجاد کردید."

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سناریوی ایجاد داعش را راهی برای جبران شکست‌های تحمیل‌شده به آمریکا و اسرائیل و خنثی کردن بیداری اسلامی دانست و گفت: اینها گفتند "داعشی خلق می‌کنیم که آدم‌ها را سر ببرد و زنده‌ زنده آتش بزند تا همه دنیا از اسلام و مسلمان نفرت پیدا کنند."

وی در تشریح اقدامات استکبار جهانی در پشتیبانی از داعش گفت: بیش از 70 کشور تحت عنوان داعش در سوریه نیرو پیاده کردند، این کشور 9 سال در اشغال بود و افزون بر 85 درصد آن به اشغال درآمد به‌گونه‌ای که داعشی‌ها در حومه دمشق حضور داشتند و لحظاتی پیش آمد که بشار اسد و خانواده‌اش در کاخ ریاست جمهوری تنها مانده بودند و همه می‌گفتند که کار سوریه تمام است، اما حاج قاسم با اعتقاد ایستاد و داعش را در سوریه شکست داد، پس از آن در عراق هم که حکومت در آن آرزو و آمالشان بود شکست خوردند.

مقدم‌فر با توجه به اعتقاد راسخ شهید سلیمانی به فضل و یاری الهی تصریح کرد: قبل از اینکه حاج قاسم بخواهد خبر پایان داعش را در آن مراسم اعلام کند، بعضی از دوستان می‌گفتند که "زمان دقیق را اعلام نکن"، اما حاج قاسم گفته بود که "من به‌فضل الهی زمان را اعلام می‌کنم و خدا هم کمکمان می‌کند."

این کارشناس مسائل سیاسی تصور احمقانه قاتلان شهید سلیمانی را یکی دیگر از علل ترور ایشان برشمرد و ادامه داد: اقدامات حاج قاسم علیه استکبار جهانی کارد را به استخوان آنها رسانده بود و آنها را در نقطه‌ای قرار داد که حاضر شدند با هر هزینه‌ای حاج قاسم را از بین ببرند به این گمان که پس از حذف او دیگر کار مقاومت تمام است.

وی راجع به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین خطبه خودشان پس از تشییع پیکر حاج قاسم ابراز کرد: رهبر انقلاب با توجه به خیزش مردم در این تشییع، این روز را یوم‌الله نامیدند و من معتقدم که ترامپ احمق اگر چنین خیزشی را که در ایران، عراق، یمن و حتی اروپا ایجاد شد پیش‌بینی می‌کرد این ترور را اجرا نمی‌کرد.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از برنامه مصباح با تأکید بر ضرورت حفاظت مکتب حاج قاسم از خطر تحریف تأکید کرد: مکتب حاج قاسم مانند مکتب امام خمینی از مکتب اسلام و انقلاب نشئت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مکتب ایدئولوژی، باید و نباید و مسیر و راه روشنی دارد، افزود: تازه یک سال از شهادت حاج قاسم گذشته است که بعضی از جناح‌های سیاسی که خوش‌چهره هم نیستند به‌غلط سعی در منتسب کردن حاج قاسم را به خودشان دارند.

مقدم‌فر چنین اقداماتی را مصداق تحریف دانست و با تأکید بر اینکه حاج قاسم یک پاسدار و سرباز امام و رهبری است، افزود: این ظلم است که بخواهیم او را به جناح‌های سیاسی و برخی از افراد بدنام منتسب کنیم، شهید سلیمانی هضم در انقلاب و ذوب در ولایت بود و هرکس تردید دارد، باید وصیت‌نامه حاج قاسم را بخواند. حاج قاسم توصیه دارد که "اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شوید باید از راه ولایت فاصله بگیرید یا نه؟".

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد از افرادی که حاج قاسم را جدای از مواضع ولایت تعریف می‌کنند، گفت: چطور حاج قاسم را به کودتای سال 78 علیه نظام و یا فتنه سال 88 منتسب می‌کنند در حالی که حاج قاسم هر جا که انقلاب تهدید می‌شد، در مقابل آنها بود. اصول او اصول و چارچوب انقلاب است و اگر در مقاطعی بزرگانی با دشمن همزبان شدند حاج قاسم آنجا حضور ندارد، حاج قاسم در سیاست خارجی و داخلی، بصیر و پیرو ولایت بود، سایه او بر سر همه هست اما نمی‌توانند آنجایی که دچار انحراف و اعوجاج بودند بگویند "او با ما بود."

مقدم‌فر به تهیه نامه معروف فرماندهان سپاه در سال 1378 توسط شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: حاج قاسم خودش این نامه را نوشت و از فرماندهان برای امضا دعوت کرد و به رئیس جمهور وقت نهیب زد و هشدار داد که "مسیر انحرافی نروید"، با این حال چرا به مرام حاج قاسم که مرام انقلاب است ظلم می‌کنند؟

وی بار دیگر بر لزوم حفاظت از مکتب سلیمانی علاوه بر ترویج آن تأکید و اضافه کرد: امروز مراکز حوزوی، دانشگاهی و پژوهشی ما باید سرمایه‌شان را روی مسائل عمیق درباره حاج قاسم بگذارند و درباره مدیریت، سبک زندگی، تئوری و نظریات حاج قاسم در جبهه مقاومت و همچنین تعاملات و دیپلماسی انقلابی شهید سلیمانی رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد تولید کنند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از سخنان خود را نیز به ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی اختصاص داد و خلأ وجودی ایشان را بسیار برجسته دانست و افزود: آیت‌الله مصباح فقط کافی بود برای حضور در جمعی که به حرف‌هایش نیاز بود احساس تکلیف کند، در این صورت در کمال اخلاص و تواضع در هرجا که احساس نیاز می‌کرد حاضر می‌‌شد.

وی با اشاره به اینکه کینه‌توزی و جفای برخی از افراد اصلاً برای ایشان مهم نبود، افزود: آیت‌الله مصباح در عرصه حوزه‌، دانشگاه، سیاست و پاسخ به شبهاتی که دشمن ایجاد کرده بود یک‌تنه در میدان حضور داشت و مقام معظم رهبری سال‌ها پیش فرمودند که ایشان می‌توانند خلأ وجود امثال شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کنند.

مقدم‌فر اظهار امیدواری کرد که خلأ وجودی آیت‌الله مصباح یزدی نیز توسط شاگردان و آثار قلمی به‌جامانده از ایشان پر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها