نظر آیت‌الله نورمفیدی درباره لغزش برخی از مسئولان در فتنه ۸۸

کد خبر: 1043726

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه در فتنه ۸۸ مزدوران داخلی دنبال پیاده کردن نقشه‌های دشمنان بودند، گفت: ۹ دی پاسخ یکپارچه ملت به دشمنان نظام و انقلاب بود و یک نه به همه آن‌هایی که در صدد به‌هم ریختن اوضاع کشور بودند.

نظر آیت‌الله نورمفیدی درباره لغزش برخی از مسئولان در فتنه ۸۸

خبرگزاری تسنیم: به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت اظهار داشت: جریاناتی که در سال 88 در کشور اتفاق افتاد و منجر به 9 دی شد باید برای همه مردم به طور بایسته و شایسته تبیین و اهمیت آن بازگو شود. به نظر بنده 9 دی روز بسیار مهمی در تاریخ حوادث کشور بوده است. شاید هیچ روزی حتی مثل روزهای جنگ نیز به اندازه روز 9 دی در تاریخ کشور و حفظ انقلاب نتوانسته ایفای نقش کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اهمیت 9 دی و گرامیداشت دهه بصیرت عنوان کرد: دشمنان از مدت‌ها قبل دنبال موقعیتی بودند که بتوانند هدف اصلی خود را در کشور پیاده کنند. هدف اصلی دشمن فروپاشی این نظام و انقلاب بوده و حوادثی که در آن روزها بعد از انتخابات در کشور اتفاق افتاد، باعث شد این افراد سوار یک موج شده، کشور را به هرج و مرج بکشانند و مردم را تحریک کنند تا جریانات را به سمت براندازی ببرند.

وی ادامه داد: برای همین می‌گویم به نظر بنده از 8 سال دفاع مقدس مهم‌تر بود. 9 دی روزی بود که مردم در سراسر کشور با آن اجتماعات وسیع و حضور گسترده‌ای که در خیابان‌های سراسر کشور آمدند، مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند. 9 دی پاسخ یکپارچه ملت به دشمنان نظام و انقلاب بود و یک نه به همه آن‌هایی که در صدد به‌هم ریختن اوضاع کشور بودند. دشمنانی مثل آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای دست به دست هم داده بودند تا خطر بزرگی را برای کشور بوجود آورند. سلسله عواملی از مزدوران داخلی هم پیاده کننده نقشه‌های آن‌ها بودند. روز 9 دی مردم وارد عرصه شدند، پاسخ یاوه‌گویان را دادند. خدا هم خیلی کمک کرد. دشمن کار بزرگی در فکرش بود و بدون تأیید الهی پیروزی بر آن‌ها میسر نبود. در نهایت دشمنان نیز در این روز مأیوس شده و شکست خوردند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: ملت ما و مردم ما باید شرایط کشور را درک کنند. آن‌ها باید بدانند کشور کجا بوده و کجا هست. چه داشتیم و چه به دست آوردیم. بصیرت یعنی همین؛ بصیرت یعنی موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی. مردم این نکته بسیار اساسی را که قبل از انقلاب کشور ما دنباله‌رو سیاست برخی از کشورهای غرب و شرق و وابسته، مزدور و نوکر آن‌ها بوده است را باید بفهمند. به تعبیر آمریکایی‌ها، ایران حیات خلوت آن‌ها شده بود. اما امروز کشور ما به جایی رسیده است که چنگ به صورت آمریکا می‌زند. یک روز کشور ما حتی ساده‌ترین و سطحی ترین نیازهای نظامی خود را نمی‌توانست تامین کند ولی امروز جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که نام موشک‌هایش لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد. در قسمت‌های مختلف و همه زمینه‌ها کشور ما نسبت به گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: بصیرت این است که مردم کشور ما به این نکته اساسی آگاه باشند و این موضوعات در فرهنگ کشور ما وارد شود. علاوه بر بصیرت این نکته را هم باید اضافه کنیم، مردم باید بدانند با این همه دشمنی که در اطراف خود داریم، بالاخره یک محور محکم، ثابت، استوار، آگاه، بصیر، مدیر و مدبر باید وجود داشته باشد تا همه حول این محور حرکت کنیم. اگر این محوریت وجود نداشته باشد ما ضرر می‌کنیم. این همان مطلبی است که حضرت امام (ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشورتان محفوظ بماند. این کشور، این انقلاب و نظام که این همه دشمن دارد، نیاز به این محورِ همچون کوه دارد و امروز، مقام معظم رهبری این مسئولیت بسیار سنگین را به بهترین شکل انجام می‌دهند و این کشتی طوفان‌زده را هدایت می‌کنند. مطمئناً خداوند متعال نیز ما را پشتیبانی خواهد کرد تا به سر منزل مقصود برسیم. ما امیدواریم که در آینده، کشور ما جزو کشورهای پرقدرت دنیا خواهد شد.

امام جمعه گرگان در رابطه با لغزش برخی از مسئولان در فتنه 88 بیان داشت: این‌ها طبیعی است؛ انسان‌ها معصوم نیستند. انسان موجودی پیچیده است. به سادگی نمی‌شود آن را شناخت. ممکن است انگیزه‌های مختلفی پیدا شود و انسان را از راه درست، خارج کند. در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن این موضوعات اتفاق افتاده است. در آینده هم ممکن است اتفاق بیافتد. به طور مثال وقتی پیامبر اسلام (ص) در مکه بودند تعداد کمی اطراف ایشان بودند. هجرت که پیش آمد، اوضاع تغییر کرد. اسلام به آن پیروز نهایی رسیده و مکه فتح شد. این‌ها همان ریزش‌ها و رویش‌هایی است که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند. برای همین می‌گوییم بصیرت باید در جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود. وقتی بصیرت تبدیل به فرهنگ شد خیلی زمینه برای این مسائل پیش نمی‌آید. اگر هم پیش آمد، خود به خود در برابر فرهنگ جامعه رنگ می‌بازد.

آیت‌الله نور مفیدی با اشاره به حوزه‌هایی که می‌توانند در فرهنگ‌سازی گفتمان بصیرت موثر باشند گفت: در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها، محافل مذهبی، نمازهای جمعه، صدا و سیما و به طور کلی هرجایی که فکر از آن‌ها پیدا می‌شود و می‌تواند منشأ اثر باشد باید روی این موضوع کار شود. هنرمندان، شعرا و غیره باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند. درست که ما مشکلاتی داریم اما در کل باید این فرهنگ به زبان‌های مختلفی چون زبان شعر، زبان هنر، زبان سینما، زبان مسجد، زبان مدرسه و غیره رواج داده شود. همان‌طور که گفته شد وقتی این موضوع تبدیل یک فرهنگ شود، اگر صداهای ضعیفی از گوشه و کنار پیدا شود، خود به خود محو می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها