مقتدایی: آن چیزی که مانع خرید واکسن شده، FATF نیست، تحریم‌هاست

کد خبر: 1044006

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نظام سلطه از طریق FATF به دنبال اعمال فشار بیشتر بر کشورمان است و نیرو‌های نفوذی هم به این موضوع دامن می‌زنند.

مقتدایی: آن چیزی که مانع خرید واکسن شده، FATF نیست، تحریم‌هاست

خبرگزاری مهر: عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مطرح شدن مباحثی پیرامون تصویب لوایح FATF، اظهار داشت: باید در وهله اول به این مسئله توجه کنیم که بخشی از صحبت‌هایی که متأثر از مطالبات نظام سلطه مطرح می‌شود، با واقعیت‌های جامعه ما همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: کشور‌های اروپایی و آمریکا و همچنین بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، بار‌ها در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کردند که دارو و غذا از تحریم‌ها مستثنی است، در حالی که مشاهده می‌کنید که امروز تأمین واکسن به عنوان یک مبحث دارویی تبدیل به چالش شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واکسن جزو دارو‌ها محسوب می‌شود، اما غربی‌ها جلوی خرید آن را سد کرده‌اند؛ بنابراین از همین نمونه ساده می‌توان به این واقعیت رسید که غرب به دنبال تضعیف ملت ما و توقف رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

مقتدایی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، اقدامات زیادی را برای توقف پیشرفت‌های ایران انجام دادند، اما به نتایج مطلوب دست نیافتند و شاهد این مدعا آن است که ما در دوران تحریم قدرت موشکی پیدا کردیم، انرژی هسته‌ای را در کشورمان بومی‌سازی کردیم، موجود زنده به فضا فرستادیم و انواع رادیو دارو‌ها و تکنولوژی‌های مفید برای کاهش یا درمان بیماری‌ها را کشف کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع FATF و مباحث پیرامونی آن صرفاً بهانه‌ای است برای اینکه کشور ایران را از رشد و پیشرفت بازدارند و همچنین برخی از جریانات داخلی به این موضوع دامن می‌زنند یا بر آن اصرار می‌ورزند که باید بپذیریم این افراد یا ناآگاه هستند و ساده‌لوحی می‌کنند یا آنکه بخشی از دامنه نفوذ نظام سلطه در ایران هستند.

وی بیان کرد: نظام سلطه همان‌گونه که در صحنه عمل به ایران ضربه می‌زند، از طریق نیرو‌های نفوذی خود در بدنه مدیریتی کشور هم در حال فعالیت است، اما مسئله مهمتر این است که امروز دستگاه‌های نظارتی و امنیتی ما در حال رصد فعالیت نفوذی‌ها هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح موضوع FATF در کشورمان به عنوان یک مسئله سیاسی، دستمایه برخی از جریانات سیاسی شده است در حالی که نظام سلطه از طریق FATF به دنبال اعمال فشار بیشتر بر کشورمان است.

مقتدایی گفت: همانطور که گفتم، دارو و غذا از تحریم‌ها مستثنی هستند درحالی‌که امروز این موارد جزو تحریم است و هیچ ارتباطی به مسئله FATF ندارند و آن چیزی که مانع خرید واکسن شده، FATF نیست بلکه تحریم‌ها است.

وی تأکید کرد: برخی از حامیان غربی‌ها در داخل کشور این‌طور وانمود می‌کنند که اگر ایران به FATF پیوسته بود، مشکلاتی، چون خرید واکسن نداشت، اما این مباحث کاملاً اشتباه است و هیچ ارتباطی به FATF ندارد و طرح این موضوع کاملاً سیاسی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها