پیش بینی دلار ۲۴ هزار تومانی نماینده مجلس برای سال آینده

کد خبر: 1045857

کریمی فیروزجایی گفت: دولت در بحث بودجه سال آینده باید تابع رای و نظر مجلس باشد و لجاجت در این زمینه قابل پذیرش نیست.

پیش بینی دلار ۲۴ هزار تومانی نماینده مجلس برای سال آینده

خبرگزاری تسنیم: علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه شاکله بودجه سال آینده نیازمند اصلاح و ویرایش اساسی است، گفت: اصلاح رویکردها و چارچوب‌های عملی دولت از رسالت‌های کلیدی مجلس است.

وی بحث تعیین نرخ ارز را یکی از اشکالات مهم لایحه پیشنهادی دولت دانست و افزود: کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه با وسواس کامل به این موضوع که برای جامعه حیاتی است، ورود کردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس یادآورشد : دولت اساسا ارز 4200تومانی را برای تامین کالاهای اساسی از بودجه حذف و در دو جای آن به ارز11هزارو 500 و 20هزار تومانی استناد کرد که جای تامل دارد. با روش دولت در سال آینده قیمت ارز از 24هزار تومان پایین تر نخواهد آمد.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از بهم ریختگی ماهیت لایحه بودجه که سیاست‌های حمایتی و اقتصاد مقاومتی را بر نمی‌تابد، عنوان کرد: اجرای سیاست‌های حمایتی از دهک‌های پایین و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهبرد کلیدی مجلس است.

نماینده مردم بابل در مجلس با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در مورد قبول نکردن تنظیم چارچوب‌های بودجه توسط مجلس، گفت: وظیفه دولت اجرای مصوبات مجلس است و تعیین تکلیف دولت و رئیس جمهور برای مجلس اساسا هیچ وجهی ندارد، لجاجت دولت با مجلس بر سر بودجه پذیرفتنی نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر لزوم هم راستایی قوای سه گانه برای ایفای رسالت قانونی، افزود: سایش مدیریتی برای اداره کشور سم مهلک است البته کارآمد سازی، هوشمند سازی، شفاف سازی و مردمی سازی فرآیندهای حکمرانی در دستور کار مجلس یازدهم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به نقش راهبردی مجلس در تحقق سند پیشرفت و عدالت کشور، اظهار داشت: مجلس با رویکرد تعاملی با بخش نخبگانی و مدیریتی کشور راهبردهای توسعه ملی را بصورت کوتاه ، میان و بلند مدت ترسیم خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها