طلاق مصلحتی اصلاح طلبان از دولت روحانی!

کد خبر: 1048686

روزنامه حامی دولت اعتماد روز گذشته در گزارشی به تشدید اختلافات درون جریانی مدعیان اصلاحات بر سر سازوکار ورود به انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و نوشت: «تاکتیک ائتلاف برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هنوز برای اصلاح‌طلبان محل پرسش و، اما و اگر است.

طلاق مصلحتی اصلاح طلبان از دولت روحانی!

کیهان: روزنامه حامی دولت اعتماد روز گذشته در گزارشی به تشدید اختلافات درون جریانی مدعیان اصلاحات بر سر سازوکار ورود به انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و نوشت: «تاکتیک ائتلاف برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هنوز برای اصلاح‌طلبان محل پرسش و، اما و اگر است. پیش از این وقتی اصلاح‌طلبان اعلام می‌کردند که دیگر قصد ندارند تجربه ائتلاف را در انتخابات ریاست‌جمهوری تکرار کنند، به‌طور روشن منظورشان دولت حسن روحانی بود، اما این موضع را با ادبیاتی تندوتیز بیان نمی‌کردند. تا اینکه با نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ مواضع اصلاح‌طلبان نیز صریح‌تر شد و ازجمله این اواخر صادق خرازی رسماً حسن روحانی و همراهانش را خطاب قرار‌داد. خطابی البته توأم با عتاب که باعث شد محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری و البته از چهره‌های اصلی حزب اعتدال و توسعه نسبت به انتقاد دبیرکل حزب ندای ایرانیان واکنش نشان دهد. این‌طور بود که مخالفان تکرار تجربه نه‌چندان کامروای ائتلاف و موافقان این تجربه سیاسی در جریان اصلاحات، عملاً و علناً وارد موضع‌گیری جدی و جنجالی شدند. رویدادی که به نظر می‌رسد بر تاکتیک و تصمیم انتخاباتی جریان اصلاحات در ماه‌های آینده تأثیری بسیار داشته باشد.»

گفتنی است اصلاح‌طلبان که خود هم نقش مؤثری در پیروزی و تشکیل دولت داشتند و هم بخش مهمی از دولت را همچنان در اختیار دارند، منتقد عملکرد روحانی شده‌اند. آن‌ها امیدوارند که بتوانند این بار از مسیر جدایی از روحانی، بدنه ریزش یافته خود را جمع‌وجور کرده و خود را باز‌سازی کنند، امری که البته به این سادگی‌ها نیست. آیا مردم باور می‌کنند که اصلاح‌طلبان از دولت جدا شده‌اند و نقشی در ناکارآمدی‌های آن ندارند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها