دولتی کردن شهرداری‌ها چاق کردن دولت است

کد خبر: 125467

احمدی‌نژاد مولود شورای شهر است. انتظار می‌رود همچنان که به فکر سبک سازی تهران است، به فکر سبک سازی دولت و تقویت شوراها باشد نه تضعیف و بی‌اثر کردن آنها.

دولتی کردن شهرداری‌ها چاق کردن دولت است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن مخالفت با طرح دولتی کردن شهرداری‌ها گفت: از آقای احمدی‌نژاد که مولود شورای شهر و شهرداری است انتظار می‌رود اختیارات و قدرت شوراها را تقویت کند نه اینکه بر عکس آنها را به نهادهای بی‌خاصیت تبدیل کند.

به گزارش سرویس سیاسی «فردا» در پی اعلام خبر تصویب ماده‌ای در کمیسیون شوراهای مجلس برای دولتی کردن شهرداری‌ها، اخیرا معاون حقوقی وزارت کشور هم خبر داد که چنین طرحی طرح توسط وزارت کشور تهيه شده و به‏ زودی در قالب لايحه‏ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. مهدی محمدی‌فر افزوده: اين طرح اکنون در وزارت کشور مطرح است و نمايندگان مجلس شورای اسلامی هم به عنوان منتخبان مردم با اين طرح موافق هستند. پیش‌بینی این مقام دولتی در خصوص موافقت نمایندگان مجلس با این طرح‌، چندان درست به نظر نمی‌رسد چرا که در طول چند روز گذشته بیشترین واکنش‌های انتقادی نسبت به این طرح از طرف نمایندگان مجلس و شورای شهرها بیان شده است. سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده اصولگرای مجلس در همین ارتباط به خبرنگار سیاسی «فردا» گفت: به نظر من وقتی نهادی به اسم شوراها را تعریف کرده‌ایم باید یک کارکرد و اختیاراتی هم برایشان قائل باشیم. اگر قرار باشد یک اسمی از شوراها باشد بدون مسئولیت و اختیار لازم، چه لزومی دارد این همه هزینه کنیم و انتخابات برگزار نمائیم. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ما از یک طرف دنبال سبک کردن دولت و فارغ البال کردن آن برای انجام درست‌تر وظایف اصلی هستیم اما از سوی دیگر چنین طرح‌هایی را مطرح می‌کنیم که منجر به چاق شدن دولت می‌شود. شجاعی کیاسری افزود: طرح انتخاب شهرداران توسط دولت از یک سو چاق شدن دولت است و از سوی دیگر بی‌خاصیت کردن شوراهای اسلامی شهر. من معتقدم که باید اختیارات شوراها بیشتر از آنچه الان هست بشود. نماینده مردم‌ ساری در مجلس در ادامه با بیان اینکه من مخالف دولتی شدن شهرداری‌ها هستم، افزود: آقای احمدی‌نژاد خودشان مولود همین شهرداری و شورای شهر است و تجربه حضور در شهرداری را دارد. انتظار می‌رود همچنان که به فکر سبک سازی تهران است، به فکر سبک سازی دولت و تقویت شوراها هم باشد نه تضعیف و بی‌اثر کردن آنها. گفتنی است مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها هم یک بار دیگر در سی و هشتمین اجلاس علنی شورای عالی استان‌ها گفت: سپردن انتخاب شهردار به وزارت کشور مغایر با اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است. به اعتقاد وی، این درست نیست که استانداری‌ها را مسئول امور داخلی شهرها بکنیم چرا که این امر تجربه شکست خورده در سال‌های پیش و حتی در سایر کشورهاست و چیزی جز تحجر را به یاد نمی‌آورد. مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران هم با اشاره به طرح جدید نمایندگان مجلس مبنی بر انتخاب شهرداران از سوی وزارت کشور گفت: تصویب این طرح، حرکتی رو به عقب است و با تفکر امام راحل (ره) و روح قانون اساسی در رابطه با شورا‌ها، مغایرت دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها