سانسور استیضاح بهبهانی در خبرگزاری رسمی کشور

کد خبر: 135623

رايزني نمايندگان در حاشيه جلسه استيضاح و نیز انتشار اسامي نمايندگاني كه بعد از اعلام وصول، طرح استيضاح وزير راه را امضا كرده اند، تنها اخباری بود که این خبرگزاری در حین جلسه استیضاح، به آن پرداخت.

سانسور استیضاح بهبهانی در خبرگزاری رسمی کشور

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تعلل بسیار در انتشار خبر برکناری وزیر راه، در محور اخبار امروز خود، تنها به زیر سئوال بردن این استیضاح از سوی نمایندگان پرداخته است. به گزارش «فردا» خبر گزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) که همواره خبرهای مربوط به دولت را به سرعت منتشر می کند، اخبار مربوط به جلسه استیضاح وزیر راه و ترابری دولت دهم را بایکوت خبری کرد. به گونه ای که 10 دقیقه پس از برکناری بهبهانی، تنها به انتشار تیتری با عنوان "مجلس به ابقاي وزير راه راي نداد " بسنده و در عین حال از گذاشتن متن خبر در آن خودداری کرد.

این خبر گزاری از انتشار سخنان موافقان استیضاح بهبهانی نیز جلوگیری و تنها به انتقاد از عدم حضور وزیر در جلسه علنی اکتفا کرده است. رايزني نمايندگان در حاشيه جلسه استيضاح و نیز انتشار اسامي نمايندگاني كه بعد از اعلام وصول، طرح استيضاح وزير راه را امضا كردند، اخبارهایی بود که این خبر گزاری در حین جلسه استیضاح، به آن پرداخت. در ساعت 12 و ده دقیقه، خبر استیضاح وزیر و آن هم با ساعت 11:43 در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

حضور کم رنگ ایرنا در انتشار اخبار امروز مجلس در حالی انجام شد که نه تنها رسانه های داخلی خبر استیضاح را تیتر یک خود کرده اند، بلکه رسانه های خارجی نیز متن و حاشیه های آن را پر رنگ جلوه داده اند. در این حال می بایستی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی جهت جلوگیری از مانورهای احتمالی رسانه های بیگانه، به پوشش کامل آن می پرداخت و از شان مجلس دفاع می کرد. این خبرگزاری پس از نیم ساعت، برکناری بهبهانی را از خبر یک خود برداشته و آن را غیر فعال کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها