کمک ۳ میلیاردی امریکا به رژیم صهویونیستی

کد خبر: 139918

جمهوری خواهان و دموکرات‌هایی که در مجلس حضور دارند بر این باورند که کاهش بودجه کمک به رژیم صهویونیستی خارج از عهده آنهاست. در مقابل این امر نمایندگان خواستار کاهش قانون حمایت از خانوارهای امریکایی، کاهش بودجه هزینه‌های تحصیلی برای کودکان فقیر و یا کاهش بودجه حمایت از مادران و فرزندانی هستند که توانایی تامین مخارج روزمره خود را ندارند./مخالفت با این لایحه مساوی با حذف از دور بعدی انتخابات است.

کمک ۳ میلیاردی امریکا به رژیم صهویونیستی
این روز‌ها درامریکا بودجه این کشور به تصویب می رسدو اوباما بالاخره راضی شد بودجه خود را ۵. ۶ میلیارد دلار کاهش دهد. همچنین لایحه حمایتی ۳ میلیارد دلاری از رژیم صهویونیستی نیز به تصویب رسید. بسیاری از نمایندگان مجلس امریکا بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که این لایحه به صرف حضور لابی قدرتمند رژیم اسرائیل به تصویب می‌رسد و آنها توان مخالفت با آن را ندارند. این نمایندگان از تبعات مخالفت با این قانون به خوبی آگاه هستند؛ مخالفت با این لایحه مساوی با حذف از دور بعدی انتخابات است.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از وب سایت خبرگزاری الجزیره،‌ام. روزنبرگ در مقاله‌ای به سایه سنگین لابی‌های صهویونیستی بر سر نمایندگان مجلس امریکا پرداخته است. او در مقاله خود اشاره می‌کند «این قانونی است که لیبرال‌ها، محافظه کار‌ها، دموکرات‌ها، جمهوری خواهان و حتی گروه موسوم به جنبش چای نیز جرات مخالفت یا حتی خواستار کاهش یک دلاری آن را نیز ندارند.»
روزنبرگ عنوان می‌کند «چندان جای تعجب نیست که جمهوری خواهان و دموکرات‌هایی که در مجلس حضور دارند بر این باورند که کاهش بودجه کمک به رژیم اسرائیل خارج از عهده آنهاست. در مقابل این امر نمایندگان خواستار کاهش قانون حمایت از خانوارهای امریکایی، کاهش بودجه هزینه‌های تحصیلی برای کودکان فقیر و یا کاهش بودجه حمایت از مادران و فرزندانی هستند که از عهده تامین مخارج روزمره خود خارج می‌باشند. همه نمایندگان ازعواقب مخالفت با لوایحی که لابی‌های رژیم صهویونیستی از حمایت می‌کنند، آگاه می‌باشند.»
او در ادامه به این امر می‌پردازد که «به همین دلیل است که لیبرال‌ترین نمایندگان حاضر در مجلس امریکا نیز به انتقاد از حمایت‌های نظامی از رژیم اسرائیل نمی‌پردازند و در مقابل بر سر لوایح داخلی به مشاجره می‌پردازند. تا به امروز صرفا دو تن از نمایندگان امریکا- رون پال و پسرش رند پال- تا به حال در این مورد لب به گلایه گشوده‌اند. اما دیگر نمایندگان از آن‌ها حمایت نکردند.
روزنبرگ در بخشی دیگر از مقاله خود به آیپک و چگونگی حمایت‌های آن‌ها از نمایندگان اشاره می‌کند و عنوان می‌کند «بیشترین نگرانی لابی‌های صهویونیستی در مورد نمایندگان جمهوری خواهی است که برای اولین بار پا به مجلس می‌گذارند، کسانی که به واسطه حضور اولشان در مجلس بسیار محافظه کار هستند و تمایل دارند تمامی لوایح را به چالش بکشند. در همین مورد اخیر (تصویب لایحه بودجه حمایتی از صهویونیست‌ها) لابی‌های آیپک نامه‌ای را تنظیم کردند و در آن خواسته بودند که نمایندگان هیچ گونه مخالفتی با این لایحه نکنند و ۶۵ نماینده جدید نیز از آن حمایت کرده بودند.» او با اشاره به سابقه برخی از نمایندگان اشاره می‌کند که در میان نمایندگان «حتی چهره‌هایی بودند که خواستار کاهش بودجه در ایالات خود بودند ولی هیچ مخالفتی با لایحه حمایت از اسرائیل نداشتند.»
روزنبرگ در پایان اعلام می‌کند «هر یک دلاری که ما به رژیم اسرائیل کمک می‌شود، اسرائیل آن را در جهت توسعه ساخت و سازهای خود در سرزمین‌های اشغالی هزینه خواهد کرد». او حتی پیشنهاد می‌دهد که با عدم تصویب این لایحه، امریکا می‌تواند اسرائیل را بر سر میز مذاکره برای مشخص شدن روند صلح خاورمیانه بکشاند. «اما متاسفانه این لابی قدرتمند در امریکا هرگز اجازه چنین کاری را نخواهد داد.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها