سند محرمانه سعودی ها لو رفت+سند

کد خبر: 141543

در این سند آمده: درباره آنچه موسوم به انقلاب حنین که از طریق افراد ناشناس و گمراه و مفسد فی الاض در شبکه اینترنتی تبلیغ می شود و هدف آن ایجاد اخلال در امنیت است، بدون هیچ رافتی و با مشت آهنین با آنها برخورد کنید و../در همین حال یک معترض سعودی که سابقه زندانی شدن را دارد گفت: ما و جوانان معترض بحرینی ارتباط مستمر با یکدیگر داریم، آنها برای براندازی «آل خلیفه» هیچ تردیدی ندارند برای همین لشکرکشی «عبدالله» اشتباه بزرگی بود چون...

سند محرمانه سعودی ها لو رفت+سند

تابناك: وزارت کشورعربستان سعودی دستورات بسیار محرمانه ای را به مسئولان امنیتی این کشور داده و از آنها خواسته است تا با اعتراض های مردمی با مشت آهنین و بدون هیچ رحمی برخورد کنند و حتی به روی مردم آتش بگشایند.

به گزارش «تابناک»، دربخشنامه های بسیار محرمانه که به امضای «نایف عبدالعزیز» وزیر کشورعربستان رسیده و شبکه «العالم» به نسخه هایی از آنها دست یافته، به روسای پلیس شهرهای ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، الباحه، حائل، القصیم، مناطق شمالی، جوف، عسیر، تبوک، نجران، جازان، منطقه الشرقیه، دستور موکد داده شده است به طرف تظاهرکنندگان تیراندازی و با بی رحمی با آنها برخورد کنند.

متن این بخشنامه ها به شرح زیر است:

« از وزارت کشور به روسای پلیس منطقه، ریاض، مکه مکرمه ، مدینه منوره، الباحه، حائل، القصیم، مناطق شمالی، جوف، عسیر، تبوک، نجران، جازان، منطقه الشرقیه به پیوست بخشنامه های قبلی درباره آنچه موسوم به (انقلاب حنین) که از طریق افراد ناشناس و گمراه و مفسد فی الاض در شبکه اینترنتی تبلیغ می شود و هدف آن ایجاد اخلال در امنیت است، بدون هیچ رافتی و با مشت آهنین با آنها برخورد کنید و به همه افسران و نیروها اجازه تیراندازی به سوی آنها داده شود.

وزیر کشور، نایف بن عبد العزیز آل سعود»

اما با تمام تلاش مقامات سعودی برای ایجاد رعب و وحشت در میان معترضین، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که، تظاهرات گسترده ای امروز (جمعه) در شهر «الاحساء» در منطقه الشرقیه عربستان برای همبستگی با ملت بحرین برگزار می شود. در همین حال شایعه اختلاف در خاندان سعودی بر سر مساله اعزام نیروهای نظامی به بحرین به شدت در میان فعالان سیاسی عربستانی پیچیده است. گفته می شود تصمیم اعزام نیروهای نظامی عربستانی به بحرین به طور فردی و از سوی «نایف بن عبدالعزیز» که معاون دوم نخست وزیر و هم وزیر کشور عربستان است؛ گرفته شده است. در همین خصوص یکی از فعالین سیاسی معترض عربستانی با ارسال پیامی به «تابناک»، از گسترش فضای اعتراضی در میان جوانان عربستانی خبر داد و نوشت: دیگر معترضین در عربستان را فقط شیعیان تشکیل نمی دهند اکنون بسیاری از جوانان اهل تسنن که در دایره خاندان حاکم قرار ندارند هر روزه با ما در تماسند و از حرکت ما اعلام حمایت می کنند، آنان تا کنون از نظر مادی کمک بسیاری به ما کرده و در حال ایجاد شبکه ای از جوانان ضد آل سعود در شهرهای ریاض، نجران، تبوک و مکه هستند. این فعال سیاسی عربستانی که نخواست نامش فاش شود در ادامه افزوده است، اکنون ترس بر «آل سعود» سایه افکنده و صف آرایی هایی برای به دست گرفتن قدرت پس از «عبدالله» ایجاد شده است، شاهزادگان سعودی به شدت در حال یارگیری هستند و همین موضوع سبب شده تا قدرت این خاندان در برخورد با اعتراضات کاهش یابد به گونه ای که خبرهای غیر رسمی حکایت پشیمانی «ملک عبدالله» از حمله به بحرین دارد زیرا سعودی ها تصور می کردند در کمتر از چند روز صدای معترضین در بحرین را خاموش خواهند کرد اما در عمل متوجه اشتباه استراتژیک خود شده اند. وی همچنین نوشت: نزدیکان «عبدالله» این حمله را دسیسه «نایف» برای تحقیر «عبدالله» می دانند زیرا پس از عدم توفیق آنها در حمله به یمن، اکنون شکست در بحرین می تواند افتضاح سیاسی تمام عیاری برای پادشاه عربستان باشد و این موضوع به خودی خود موضع «نایف» را در میان آل سعود تقویت خواهد کرد. این جوان عربستانی که سابقه زندانی شدن توسط آل سعود را نیز در کارنامه مبارزاتی خود دارد در پایان یادآور شده است، ما و جوانان معترض بحرینی ارتباط مستمر با یکدیگر داریم، آنها برای براندازی «آل خلیفه» هیچ تردیدی ندارند برای همین لشکر کشی «عبدالله» اشتباه بزرگی بود چون اعتراضات بحرینی ها با کشتار چند صد نفر خاموش نخواهد شد برای همین طولانی شدن حضور آل سعود در بحرین و تلفات احتمالی آنها صدای اعتراض را در میان قبایل عربستانی که تا کنون سکوت کرده اند نیز بلند خواهد کرد و اگر آنها تصمیم به بیرون کشیدن نیروهایشان از بجرین کنند نیز مایه شرم وهابی ها محسوب خواهند شد برای همین آل سعود در هر دو صورت محکوم به شکست در بحرین هستند. البته ما و جوانان بحرینی در حال برنامه ریزی برای اقداماتی هستیم که بی شک مقامات سعودی را به تعجب وا خواهد داشت. اما در همین حال خبر های رسیده از شهر «قطیف» در شرق عربستان سعودی حاکی از آن است که، نیروهای امنیتی و ارتش عربستان به سوی مردم این منطقه که در حمایت از ملت بحرین تظاهرات کرده بودند آتش گشودند.

«محمد ابراهیم» از فعالان سیاسی عربستانی به «العالم»درباره این موضوع گفت: به دنبال تظاهرات مسالمت آمیز مردم عربستان در منطقه «قطیف» بالگرد های سعودی در بالای سر تظاهرکنندگان به پرواز در آمدند و همزمان نیروهای امنیتی مردم را هدف قرار دادند و یکی از تظاهرکنندگانی که زخمی شده بود را نیز دستگیر کردند.

وی افزود: مردم نیز در مواجهه با این اقدام نیروهای ارتش شعار می دادند: که ارتش نباید برادران خود را قتل عام کند.

«ابراهیم» افزود: بالگردها بر فراز تظاهرکنندگان پرواز می کردند و زره پوش ها و سلاح های سنگین کالیبر 50 میلی متری در میادین مستقر بود و نیروهای سعودی بی هدف به سوی مردم شلیک می کردند .مردم «قطیف» و سایر مناطق عربستان سعودی به ویژه منطقه الشرقیه در اعتراض به دخالت نظامی عربستان در امور داخلی بحرین و مشارکت نیروهای عربستان در سرکوب تظاهرکنندگان بی دفاع بحرینی اقدام به برپایی تظاهرات گسترده ای کردند.

اما از سوی دیگر «عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی که کشورش به دلیل دخالت نظامی مستقیم در بحرین و مشارکت در سرکوب و کشتار مردم معترض این کشور با چراغ سبز آمریکا تحت فشارافکار عمومی داخلی و جهانی قرار دارد، قرار است امروز، جمعه با مردم عربستان سخن بگوید. خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که «ملک عبدالله» همزمان با این سخنرانی، دستوراتی را صادر خواهد کرد. در همین حال برخی منابع خبری نیز گزارش داده اند که پادشاه عربستان قصد دارد به منظور رهایی از بار سنگین فشارها در این سخنرانی، برای توجیه مشارکت نظامیان سعودی در کشتار و سرکوب مردم بحرین تلاش کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها