امیرکویت ۲۷ سال پیش درباره اعزام نیروهای سپرجزیره چه گفته بود؟ + فیلم

کد خبر: 145149

امیر کویت ۲۷ سال پیش هنگامی که وزیرکشور این دولت بود در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد نیروهای نظامی عضو شورای همکاری خلیج فارس (سپرجزیره) در امور داخلی یکدیگر دخالت نخواهند کرد.

امیرکویت ۲۷ سال پیش درباره اعزام نیروهای سپرجزیره چه گفته بود؟ + فیلم

امیر کویت ۲۷ سال پیش هنگامی که وزیرکشور این دولت بود در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد نیروهای نظامی عضو شورای همکاری خلیج فارس (سپرجزیره) در امور داخلی یکدیگر دخالت نخواهند کرد. به گزارش «فردا»؛ فیلم تازه منتشره‌ای در رسانه‌های عرب زبان حاکی از نظر امیر کویت بر عدم دخالت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در امور داخلی یکدیگر است.

در این فیلم که بسیاری از آن به عنوان یک سند تاریخی مهم یاد کرده‌اند خبرنگاری از امیر فعلی و وزیرکشور وقت کویت می‌پرسد: آیا تشکیل این نیروی نظامی اقدامی برای دفاع در مقابل هجوم نیروی خارجی است یا برای سرکوب هرگونه قیام داخلی از آن‌ها استفاده خواهد شد؟ شیخ صباح الاحمد در پاسخ به این سئوال می‌گوید: خواهش می‌کنم که بین دفاع و موضوعات داخلی فرق بذاریم. این نیرو برای دخالت در امور داخلی هیچکدام از دولتهای خلیج (فارس) ایجاد نشده؛ بلکه این نیرویی دفاعی برای دفاع از دولتهای عضو در مقابل هر گونه هجوم خارجی است نه داخلی! در ماه مارس جاری پادشاهی بحرین از نیروهای سپر جزیره به بهانه دفاع از منافع استراتژیک کشور خود اما در واقع برای سرکوب قیام مردم بحرین که از ۱۴ فوریه در این کشور آغاز شده، خواستار ورود نیروهای سپر جزیره به این کشور شد. کویت، عربستان، امارات، قطر، عمان و بحرین شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌روند که نیروهای سپر جزیره قوای نظامی مشترک آن‌ها به شمار می‌آید معلوم نیست امیرفعلی دولت کویت که زمانی به روایت این فیلم خود مخالف دخالت کشورهای عضو شورا بوده است چطور نیروهای نظامی کشورش را در قالب نیروهای سپر جزیره علیه مردم انقلابی بحرین اعزام داشته است.

فيلم را در اين بخش بخش ببينيد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها