«موعد بلا»؛‌ تاکتیک جدید گروه انحرافی در کمین جامعه

کد خبر: 150577

طرح موضوع رخ دادی ناگوار در ۱۴ خردادماه، همزمان با ادعای ظهور صغری در این تاریخ، هرچند حساسیت روحانیت آگاه را برانگیخت و بدین ترتیب این شایعه را در سطح جامعه به سوژه‌ای گذرا برای مزاح با جریان انحرافی تبدیل ساخت اما تکرار غیر منتظره این شایعه‌ها با شیوه و ادعاهای عجیب در رسانه‌های این تفکر، ‌ بیانگر آغاز رویکرد اجتماعی و شاید امنیتی جدید از سوی جریان انحرافی در جامعه است.

«موعد بلا»؛‌ تاکتیک جدید گروه انحرافی در کمین جامعه
استفاده ابزاری از دین، علوم غیبی و نیروهای ماوارء طبیعی که در هفته‌های اخیر به عنوان خط مشی جریان انحرافی حاشیه دولت در سوء استفاده‌های سیاسی و اقتصادی افشا شده است، ‌ در روزهای اخیر بعد اجتماعی یافته و وارد مرحله‌ای تازه در ارتباط مستقیم با مردم شده است.
طرح موضوع رخ دادی ناگوار در ۱۴ خردادماه، همزمان با ادعای ظهور صغری در این تاریخ، هرچند حساسیت روحانیت آگاه را برانگیخت و بدین ترتیب این شایعه را در سطح جامعه به سوژه‌ای گذرا برای مزاح با جریان انحرافی تبدیل ساخت اما تکرار غیر منتظره این شایعه‌ها با شیوه و ادعاهای عجیب در رسانه‌های این تفکر، ‌ بیانگر آغاز رویکرد اجتماعی و شاید امنیتی جدید از سوی جریان انحرافی در جامعه است.
این جریان روز دوشنبه در رسانه‌های اینترنتی خود، ‌ با اشاره به عدم هر گونه رویداد ناگوار در ۱۴ خرداد آن را نتیجه مثبت فراخوان خود برای دعای رفع بلا خواند و هشدار داد که بلایای دیگری در ۴ موعد دیگر تا ۲۰ آذرماه امسال پیش بینی کرده است.
این جریان در این خبر که به سرعت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بازتاب یافت، بدون اشاره به منبع الهام خود خواستار دعا برای رفع این بلایا شد و اعلام کرد که بحران‌های دیگری نیز بعد از ۲۰ آذر در راه است که به موقع درباره زمان دقیق آن‌ها اطلاع رسانی خواهد کرد!
پیش از این چهره‌های روحانی مجلس و حوزه در گفتگو‌های خود با رسانه‌ها هدف از طرح شایعه واقعه ناگوار در ۱۴ خرداد را تحت الشعاع قرار دادن بزرگداشت امام خمینی (ره) در این تاریخ و ایجاد واهمه از حضور در حرم مطهر امام در مراسم این ایام خوانده بودند، اما این بار ابعاد جدیدی از این نوع ترویج خرافه و التهاب آفرینی در گفتگو با سایت فردا مطرح شده است.
ترویج خرافه «موعد بلا» خطر بزرگی برای جامعه است
حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سایت فردا هدف نخست جریان انحرافی از طرح این گونه پیشگویی‌ها را دور کردن جامعه از عقلانیت و معنویت خواند و تاکید کرد که جریان انحرافی در پی سست کردن اعتقادات دینی مردم است.
وی القای تردید نسبت به آینده در جهت کاهش توقعات جامعه و خرافی کردن مردم را از دیگر اهداف جریان انحرافی از ترویج شایعه بحران در روزهای آینده برشمرد و آن را خطر بزرگی برای کشور و جامعه دانست.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهداف سیاسی و اقتصادی جریان انحرافی و برنامه این جریان برای در دست گرفتن قدرت، ‌ تاکتیک رسانه‌ای اخیر این جریان را در راستای غبار آلود کردن فضای کشور خواند و گفت: تنها در فضای غبار آلود کشور است که امکان هر گونه سوء استفاده از فضای سیاسی فراهم می‌شود.
این نماینده روحانی مجلس تاکید کرد: پیش بینی و اعلام زمان بلا هیچگاه در سیره پیامبر و ائمه نبوده و پیامبر اسلام تنها وعده‌های نوید بخش در مورد آینده را اعلام می‌کردند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور اعلام کرد که توصیه به وعاظ مبنی بر روشنگری در زمینه جریان انحرافی و خنثی کردن شایعاتی از قبیل اعلام هنگامه‌های بحران و بلا در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خواستار رسیدگی جدی دولت و نهاد‌های ذیربط به اینگونه اوهام زایی‌ها و شایعه پراکنی‌ها در کشور شد.
بررسی تاکتیک جدید جریان انحرافی در فراکسیون روحانیون مجلس
محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز در گفتگو با سایت فردا اقدام جریان انحرافی در القای مقاطع متناوب بحران و بلا در جامعه و دعوت به دعای جمعی برای رفع آن‌ها را شعبه‌ای از جنگ روانی این جریان خواند و تاکید کرد: ‌ هدف اصلی طرح چنین موضوعاتی تلاش برای اعلام زنده بودن جریان انحرافی بعد از دستگیری‌های اخیر و جلوگیری از فراموش شدن این جریان در جامعه است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به غیر اسلامی بودن این پیش بینی‌ها، ‌آن‌ها را «یک مشت دروغ» خواند و خواستار آن شد که وعاظ و روحانیون همچنین رسانه‌ها بدون اینکه موجب دامن زدن به این گونه خرافات و کمک به ترویج اهداف جریان انحرافی شوند، ‌در این زمینه روشنگری کنند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که معتقد است «جریان انحرافی در دولت جا خوش کرده است» همچنین خواستار رسیدگی مراجع مسئول به این گونه اقدامات ضد اجتماعی و مخرب شد.
رهبر تاکید کرد که جریان انحرافی در پی سوء استفاده از فضای غبار آلود ناشی از جنجالهای خرافی در جهت اهداف سیاسی و اقتصادی است.
هدف از ترویج خرافه «موعد بلا» انتخاباتی است
همچنین سید رضا اکرمی نماینده تهران در مجلس در گفتگو با سایت فردا هدف جریان انحرافی در طرح خرافی برهه‌های بلا به عنوان رویکرد جدید رسانه‌های این جریان را گم کردن رد پای تخلفات سیاسی و اقتصادی این جریان در سطح جامعه خواند و آن را با موضوع انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی مرتبط دانست.
وی با ابراز انزجار از طرح این گونه مسائل در جمهوری اسلامی، ‌طراحان این گونه خرافات را «گروهی کم عقل» خواند و گفت: طرح این مسائل برای این است که مردم و رسانه‌ها از مشکلات اصلی جامعه یعنی بیکاری، رکود و تورم همچنین سردرگمی در عرصه مدیریتی کشور که نمونه شاخص آن را در ۸ وزارتخانه و دو سازمان بی‌مسئول می‌بینیم، ‌ غافل کنند.
این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ذکر خاطره‌ای از سابقه طرح چنین ادعاهایی در رژیم سابق گفت: ‌ به خاطر دارم در دوران ده دوازده سالگی من در سمنان زمانی شایع شد که در یک روز پنج شنبه ساعت ۶ عصر جهان زیر و رو می‌شود، ‌ همزمان ترویج شد که بر این اساس تا آخر هفته هر چه ذخیره دارید بخورید و مصرف کنید و هر چه می‌خواهید انجام دهید که فرصتی باقی نیست، ‌ با این ترتیب احتمالا روزهایی بین مردم به هیجان و دلهره و غفلت از موضوع اصلی روز و هدف اصلی شایعه پراکنان حکومتی گذشت.
حجت الاسلام اکرمی نیز همچون حجج الاسلام ابراهیمی و رهبر، ‌ دو همکار دیگر خود در مجلس شورای اسلامی از پیش بینی احتمال ایجاد بحران‌های ساختگی توسط جریان انحرافی در موعد‌های اعلام شده برای باور پذیر کردن این ادعا‌ها خود داری کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها