الازهر سکوت را شکست!

کد خبر: 164516

در این بیانیه به حکام عرب توصیه شده است که با ملت های خود در باره امور مختلف که امروز جنجال برانگیز شده به گفت وگو نشسته تا مانع از توطئه چینی بیگانگان ضد وحدت ملت های عربی و اسلامی شوند.

العالم: سکوت طولانی "الازهر" مصر نسبت به جنایات خونین رژیم آل خلیفه در بحرین انتقادهایی تند و اعتراض هایی شدید را متوجه آن کرد اما سرانجام این سکوت شکسته شد و شیخ "احمد الطیب " رییس الازهر با صدور بیانیه ای به نمایندگی از شورایعالی الازهر ازحاکمان کشورهای عرب از جمله حاشیه خلیج فارس خواست به مطالبات ملت های خود تن دهند.
در این بیانیه به حکام عرب توصیه شده است که با ملت های خود در باره امور مختلف که امروز جنجال برانگیز شده به گفت وگو نشسته تا مانع از توطئه چینی بیگانگان ضد وحدت ملت های عربی و اسلامی شوند. شیخ احمد الطیب تاکید کرده است: آنچه امروز بویژه دربرخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می گذرد، دل ها را خون می کند و قلب تمام امت اسلامی را به درد می آورد. مردم بحرین که کشورشان توسط نظامیان سعودی اشغال شده است، با همدستی دو رژیم آل خلیفه و آل سعود، تنها به دلیل درخواست مطالباتی برحق و شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز سرکوب و قتل عام می شوند. مردم عربستان سعودی نیز این روزها برای درخواست مطالبات قانونی خود و اعتراض به سیاست های رژیم دیکتاتوری سعودی به خیابان ها آمده اند، اما بجای دریافت پاسخ مطالبات خود با گلوله های جنگی نیروهای نظامی و امنیتی سعودی مواجه شده اند. رییس الازهر در این بیانیه " غیرمنتظره" خاطرنشان کرده است که روند مقابله حکام برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با تحرکات مردم این کشورها بسیار نگران کننده است. وی با اشاره به آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) می افزاید: مایه نگرانی است که برخی با دامن زدن به اختلافات مذهبی و قبیله ای و قومی ، ثبات و امنیت امت را به خطر می اندازند و پرچم تعصب را صرفنظر از تعصب قومی یا مذهبی بلند می کنند. شیخ احمد الطیب تاکید کرده است: این خطر تنها اتحاد، همبستگی و امنیت جوامع ما را که صدها سال است برقرار مانده ، تهدید نمی کند بلکه می تواند عامل جلب دخالت نیروهای بیگانه و منطقه ای - غرب و رژیم صهیونیستی - باشد که مترصد هستند از درگیری های مذهبی و اختلالات اجتماعی برای دخالت در کشورهای ما ، سلطه بر ما و به دست گرفتن سرنوشت منطقه ما سوء استفاده کنند. دربیانیه شیخ الازهر تصریح شده است: به همه درباره رخدادهایی که به نفع هیچ کس نخواهد بود و جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت، هشدار می دهیم. به نمایندگی الازهر که از حوادث کنونی بشدت دردمند و نگران است ، توصیه می کنم اختلافات و مشکلات از طریق گفت و گوی صریح و بی پرده حل و فصل شود. وی خطاب به حکام عرب خاطرنشان کرده است: حاکم دانا و حکیم کسی است که راه حل هایی بیابد که جلوی تهدید کشورهای عربی را بگیرد ، پس شما ای برادران برای حفظ حال و آینده کشورهای عربی ، وحدت و یکپارچگی خود را تقویت کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها