گلایه امام‌جمعه مشهد از احمدی نژاد

کد خبر: 164627

اگر بنا شد که فلسطين فقط غزه و اريها باشد، يعني قدس به اين عظمت مي‌شود اسرائيل و تمام اين سرزميني که کانون توليد و توسعه قدرت سياسي اسرائيل است از فلسطين بودن خارج مي‌شود، هم فلسطين تجزيه مي‌شود، هم اسرائيل به رسميت شناخته مي‌شود و هم غصب قدس به رسميت شناخته مي‌شود.

ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: فلسطين "من النهر الي البحر" است و هر جرياني غير از فلسطين در اين عرصه و حوزه داخل بشود غصب است و قدس به همه مسلمانان جهان تعلق دارد. آيت‌الله "سيد احمد علم‌الهدي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مشهد، در محل صحن جامع رضوي حرم مطهر، با تبريک فرا رسيدن سالروز ولادت امام علي‌ابن موسي‌الرضا(ع) و هفته کرامت، از فعاليتهاي آستان قدس رضوي و توليت اين آستان، آيت‌الله "واعظ طبسي" قدرداني و تشکر كرد و گفت: اگر بنا بود در نظام جمهوري اسلامي ما، روحانيت براي خودش يک نماد مديريتي را به عنوان تجربه مديريتي يک روحاني نشان و نمايش بدهد، آيت‌الله طبسي، توليت عظماي آستان قدس رضوي، يک مدير کم‌نظير و بي‌نظير به عنوان نماد مديريت اسلامي و روحانيت است که در تمام حوزه‌هاي علميه و دنياي اسلام قابل معرفي و نمايش است. وي ادامه داد: گذشته آستان قدس را ببينيد و امروز آن را مشاهده کنيد. يک نوکر بااخلاصي که 33 سال، تمام روز و شب اين مديريت عظيم را انجام داده، اين تفکيک موقوفات را از آن انبان بخور و بخواب و نرمي که قبلا ديگران به عنوان آستان قدس درست کرده بودند، اين مديريت موقوفات و تفکيک موقوفات و مصارف آنها را از پرونده‌ها بيرون بکشد و اجرايش را با دقت مديريت کند، اين يک مديريتي است که اگر ما از اين مديريت تشکر نکنيم، بدهکار به عنايت امام هشتم(ع) هستيم و به عنوان يک تکميل عرض ارادت به ساحت امام هشتم(ع)، از اين مديريت تشکر مي‌کنيم. آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در هفته كرامت چند سال قبل، گفت: ما خراسانيها هميشه مي‌گوييم امام رضا(ع) ولي‌نعمت ما هستند، مقام معظم رهبري در تعبير خودشان، اين عنوان ولي‌نعمت را بر سه بعد تقسيم کرده و فرمودند، "امام هشتم(ع) ولي‌نعمت مادي، معنوي و فکري ما هستند." وي ادامه داد: منظور از ولي‌نعمت مادي که معلوم است؛ در اين مملکت هر چه داريم از برکت امام رضا(ع) است و امروز در دنيا، اين کشوري که قبه‌الاسلام شده و توانسته به اوج عزت برسد، به برکت امام هشتم(ع) است. وي افزود: ولي‌نعمت معنوي ما هم امام رضا(ع) است؛ در اقصي نقاط اين کشور، هر کسي وقتي در رابطه خودش با خدا يک خلل احساس مي‌کند، تصميم مي‌گيرد و حرکت مي‌کند و مي‌آيد خدمت امام هشتم(ع) و در عتبه مقدسه ايشان رابطه خودش را با خدا تصحيح مي‌کند. معنويتهاي ما همه منشأ گرفته و سرچشمه گرفته از اين ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) است. امام جمعه مشهد در خصوص بعد سوم ولايت امام رضا(ع) بر مردم ايران، گفت: در اين مملکت، مردم با رهبري روحانيت و مرجعيت يک انقلاب را به پيروزي رساندند و طاغوت را براندازي کردند. اين انقلاب با ويژگي‌هايي که دارد، در دنياي سياست و انديشه‌هاي سياسي موجود، هيچ الگو و نمادي وجود ندارد که رهبران اين انقلاب به عنوان تجربه سياسي، آن تجربه را در توسعه، حفاظت و صيانت اين انقلاب به کار ببرند و اصلا انقلاب اسلامي مقدس ما با آنچه که در انديشه‌هاي سياسي دنيا وجود دارد، در تضاد است و ما از آنها الگو و نمونه‌اي نداريم. وي ادامه داد: اکنون حدود 1400 سال است که تنها در يک حکومت پنج ساله اميرالمومنين(ع) حکومت اسلامي تجربه داشته است و بعد از 1400 سال ما رسيديم به يک حکومت و نظام و انقلاب اسلامي که به کلي در عرصه سياست جهان نه آموزه دارد، نه تجربه دارد، نه سرمشق دارد و نه الگو؛ و امام(ره) بزرگوار ما و مقام معظم رهبري مي‌خواهند اين انقلاب را در يک جهاني رهبري و هدايت کنند که هيچ آموزه و هيچ جريان کلاسيک و هيچ دکترين مدوّن و منسجمي به عنوان انديشه سياسي توسعه و نگهباني از اين انقلاب وجود ندارد و اينجاست که مي‌بينيم در اين 33 سال، تمام نقشه‌ها و الگوهايي که امام(ره) و مقام معظم رهبري، در توسعه و حفاظت انقلاب به کار گرفته‌اند، همه از آموزه‌هاي سيره سياسي امام هشتم(ع) بوده است. آيت‌الله علم‌الهدي خاطرنشان كرد: تقابل امام رضا(ع) با شگردهاي سياسي شيطاني مامون ملعون، به قدري پيچيده بود که ما مي‌توانيم در حل پيچيده‌ترين و غامض‌ترين مسائل سياسي که هيچ راه‌حلي براي آنها نيست از سيره سياسي آن حضرت استفاده کنيم. وي ادامه داد: در سياست، اصلي به نام اصل غافلگيري هست و اين اصل را مامون در شگردهاي شيطاني‌اش در مقابله با امام رضا(ع) به قصد براندازي امامت و ولايت به کار مي‌برد. يکي از مواردي که مامون اصل غافلگيري را به کار برد در مساله تفويض خلافت به امام رضا(ع) بود. يک مجلس باعظمتي تشکيل داد و يک مرتبه و بدون اينکه با امام هشتم(ع) لابي کند، تمام شخصيتهاي برجسته کشور و ارکان حکومت و نخبگان سياسي را جمع کرد و در حضور اينها گفت، يا اباالحسن، من جانشيني خلافت را به شما تفويض مي‌کنم كه با اين کار، امام رضا(ع) را غافلگير کرد و ايشان چاره‌اي جز قبول نداشتند. عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اما مي‌بينيم امام هشتم(ع) بيشتر مامون را دچار مشکل کرد. وقتي اين جمله را به امام رضا(ع) گفت، ايشان جمله‌اي را به او گفتند و ماموني که مي‌خواست امام رضا(ع) را غافلگير کند، خودش غافلگير شد؛ ايشان فرمودند "مامون! اگر اين خلافت حق خدايي است و خدا به تو داده، تو نمي‌تواني آن را ببخشي و اگر اين خلافت حق خدايي نيست، چيزي که مال تو نيست، چگونه مي‌بخشي؟!" و مامون درماند که چه بگويد، يعني با يک جمله بطلان حاکميت و غصب خلافت و ستمگري‌اش ثابت شد، آن هم به دست خود مامون. وي خاطرنشان کرد: در همين حادثه‌اي که اخيرا اتفاق افتاد، دقيقا اين فکر و آموزه سياسي امام رضا(ع) و اين الگوي عظيم کافرکش و استکبارستيز علي‌ابن موسي(ع) مورد استفاده و توجه مقام معظم رهبري قرار گرفت. آيت‌الله علم‌الهدي اظهار داشت: آمريکا و رژيم صهيونيستي چند سال قبل به يک شگردي دست زدند و آن هم تشکيل دولت فلسطين بود. اين دولت فلسطين را براي فلسطيني‌ها تشکيل ندادند، اين دولت را تشکيل دادند تا فلسطيني را که مورد ادعاي جهان اسلام است، در غزه خلاصه کنند و منهاي آن، قدس با اين عظمت و تمام سرزمين فلسطين به عنوان اسرائيل تثبيت شود و مسلمانها هم آن را به رسميت بشناسند. اين شگرد شيطاني آنها بود که چند سال قبل مسئله صلح فلسطين را مطرح کردند و کسي که شجاعانه مقابل اين توطئه ايستاد، جمهوري اسلامي ايران بود و حزب‌الله، حماس و دولت سوريه هم به پيروي از اين نظريه ايران مقابل اين قضيه ايستادند و نگذاشتند اجرا شود تا اينکه اخيرا اينها به اين فکر افتادند که ايران را غافلگير کنند. وي خاطرنشان کرد: در مجمع عمومي سازمان ملل، با يک نامه از پيش تهيه شده، به وسيله مزدور خودفروخته خودشان، مسئله به رسميت شناختن دولت فلسطين را در سازمان ملل مطرح کردند که اگر در اين مجمع عمومي اين مسئله به تصويب تمام نمايندگان کشورهاي جهان برسد، جهان اين تجزيه فلسطين و به رسميت شناختن غصب اسرائيل را تصويب کرده و ديگر ايران نمي‌تواند تخطّي کند؛ اين‌ها آمدند تا ما را غافلگير کنند. امام جمعه مشهد افزود: اگر بنا شد که فلسطين فقط غزه و اريها باشد، يعني قدس به اين عظمت مي‌شود اسرائيل و تمام اين سرزميني که کانون توليد و توسعه قدرت سياسي اسرائيل است از فلسطين بودن خارج مي‌شود، هم فلسطين تجزيه مي‌شود، هم اسرائيل به رسميت شناخته مي‌شود و هم غصب قدس به رسميت شناخته مي‌شود. وي در ادامه، با گلايه از سکوت رييس‌جمهور در برابر مطرح شدن اين طرح، گفت: متاسفانه وقتي اين طرح را بيان مي‌کردند، آن مقداري هم که اين مردم توقع داشتند، آقاي رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل با اين قضيه برخورد نکردند و اين گلايه مردم متدين و حزب‌الله ماست. عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مقام معظم رهبري در برابر اين حرکت آمريکا و صهيونيستها که مي‌خواستند ما را غافلگير کنند، يک غافلگيري بزرگتري را انجام دادند و اين در واقع اجراي خط سياسي امام رضا(ع) در برابر مامون بود. وي ادامه داد: مقام معظم رهبري دستور دادند که همايش حمايت از انتفاضه برگزار شود و انديشمندان جهان اسلام در اين همايش جمع شدند و سخن گفتند و اين مسئله تصويب شد و به امضاي انديشمندان جهان اسلام رسيد که فلسطين، "من النهر الي البحر" است. امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اين شعار اصيل، عظيم و استکبارستيز و صهيونيست‌ستيز مقام معظم رهبري، شعار رزمندگان فلسطين قرار گرفت و به عنوان نقطه هدفمند آرماني ملت به پا خاسته فلسطين و جريانهاي مقابل اسرائيل، به عنوان يک اصل مطرح شد. فلسطين من النهر الي البحر است و هر جرياني غير از فلسطين در اين عرصه و حوزه داخل شود، غصب است و قدس به همه مسلمانان جهان تعلق دارد. به گزارش ايسنا، منطقه خراسان، آيت‌الله علم‌الهدي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته مشهد مقدس نيز، در مبحث "صيانت از بندگي و عبوديت حق" به مسئله "اکل حرام" پرداخت و عنوان كرد: يکي از مواردي که در صيانت و حفاظت از عبوديت پروردگار در احاديث و عبادات به آن توصيه شده، مسئله اجتناب از اکل حرام است. وي ادامه داد: لقمه حرام در زندگاني انسان در فناسازي و از بين بردن رابطه بندگي انسان با درگاه حق يک اثر فوق‌العاده‌اي دارد که شايد در بين تمام گناهان و معاصي که با بندگي خدا ناسازگارند، هيچ گناهي به اندازه لقمه حرام نقش ويرانگري نسبت به بندگي و عبوديت خدا نداشته باشد. امام جمعه مشهد گفت: اين زندگاني مادي ما ظرف عبوديت ما در درگاه خداست. ما بايد در بستر همين عمر دنيوي، خدا را بندگي کنيم. بين ظرف و مظروف بايد سنخيت باشد، يعني هميشه مظروف در ظرفي قرار مي‌گيرد که با آن سنخيت دارد، اگر اين طور نباشد مظروف در آن گنجايش نمي‌يابد و آن چيزي که باعث مي‌شود بندگي و عبوديت حق که مظروف است در ظرف عمر و زندگي ما جا نگيرد، لقمه حرام است. وي خاطرنشان کرد: امروز در جامعه مي‌بينيم که جريانات احساسي و عواطف و غيرت ديني در بين اکثر عناصر جامعه‌مان فوق‌العاده بالاست اما آنجا که حلال و حرام خدا مي‌آيد، متاسفانه تقيد به آن کم است. آيت‌الله علم‌الهدي افزود: افراد در محيط هاي اداري و استخدامي که کار مي‌کنند، به همه چيز توجه دارند، اما به اين که آيا ميزان درآمد و حقوق دريافتي‌شان با کار و فعاليتشان سنخيت دارد يا خير، توجه نمي‌کنند. بايد بسيار مراقب بود، چون اگر لقمه حرام در زندگي آمد، ديگر نمي‌توان به عبادت و بندگي خدا پرداخت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها