قول دولت موقت لیبی برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

کد خبر: 170831

او خاطرنشان کرد: از دولت موقت ليبي قول گرفتيم تا با جديت سرنوشت امام موسي صدر را پيگيري کند تا وضيت آن براي همگان آشکار شود.

ایسنا: وزير امور خارجه کشورمان گفت: دولت ليبي با جديت سرنوشت امام موسي صدر را پيگيري کند تا وضيت آن براي همگان آشکار شود.

علي‌اکبر صالحي كه صبح پنج‌شنبه براي ديدار با مراجع قم به اين شهر سفر كرده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: قم جايگاه ويژه‌اي را به خاطر حضور مراجع، در بين استان‌ها دارد.

او ادامه داد: ما بايد همواره از نصايح و راهنمايي مراجع عظام برخوردار باشيم که متاسفانه شرايط اجازه نداد تا به توانيم در همان روزهاي اول وزارت، آنان را ملاقات کنيم. تا اين که امروز آن هم هم‌زمان با عيد غدير خم توفيق دست داد تا خدمت مراجع برسيم و رهنمودهاي‌شان را به عنوان طليعه روشني براي وزارت امور خارجه قرار دهيم.

صالحي افزود: امروز با تعدادي از مراجع عظام ديدار داشتيم و از راهنمايي‌هاي‌شان استفاده کرديم و گزارشي از تحولات منطقه و بين‌الملل را به آنان داديم.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: در ادامه با خانواده شهداي وزارت امور خارجه در قم ديداري داشتيم و اميدواريم به توانيم در هر سفر با آنان ملاقاتي را داشته باشيم.

وي ادامه داد: بازديدي هم از جامعه المصطفي داشتيم. اين نهاد تمهيد کننده سياست خارجي کشور است و رسالت آن انسان‌سازي و نشر افکار اسلامي و انساني است. در اين بازديد قرار شد کميته‌اي به منظور هماهنگي بيش‌تر در راستاي ماموريت‌هاي جامعه المصطفي با وزارت امور خارجه تشکيل شود.

وزير امور خارجه درباره آخرين وضعيت امام موسي صدر نيز بيان كرد: در سفري که به ليبي داشتيم روايت‌هاي گوناگوني در مورد وي وجود داشت. در ليبي هيچ زنداني نيست که درهايش باز نشده باشد که اين خود نشان دهنده اين است که امام موسي صدر اسير يا در بازداشت خانگي به سر نمي‌برد.

او خاطرنشان کرد: از دولت موقت ليبي قول گرفتيم تا با جديت سرنوشت امام موسي صدر را پيگيري کند تا وضيت آن براي همگان آشکار شود.

وزير امور خارجه در پايان گفت: در صورتي که به دنبال افرادي مانند منشي قذافي كه به کشورهاي ديگر پناهنده شده‌اند بگردند، مي‌توانند اطلاعات خوب و مهمي را در اين مورد در اختيار مسوولان اين کشور قرار دهند تا در آينده با روشنگري‌هاي‌شان بتوانند سرنوشت امام موسي صدر را معلوم كنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها