اسپری گاز فلفل در دهان زن معترض+عکس

کد خبر: 171318

در حالی که از سال 1990 تاکنون 61 نفر بر اثر استنشاق گاز فلفل در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، پلیس همچنان در درگیری‌ها با معترضین، به جای گاز اشکاور، از گاز فلفل استفاده می‌کند.

به گزارش سایت اوباما، طی روزهای اخیر تصویری در رسانه‌ها منتشر شده که یک پلیس را در حال اسپری گاز فلفل به دهان یک زن معترض نشان می‌دهد.

براساس گزارش هایپر آلرژیک ، استفاده از گاز فلفل علیه این زن درست زمانی صورت گرفته که وی نشانی از صلح را بالا می‌آورده است.

براساس گزارش لس آنجلس تایمز، در حالی که از سال 1990 تاکنون 61 نفر بر اثر استنشاق گاز فلفل در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، پلیس همچنان در درگیری‌ها با معترضین، به جای گاز اشکاور، از گاز فلفل استفاده می‌کند. طبق پژوهشی که یکی از مراکز تحقیقاتی ارتش آمریکا در سال 1993 انجام داده، مشخص شده است که گاز فلفل می‌تواند اثرات مخربی چون جهش ژنتیکی، سرطان، ایجاد حساسیت، مسمومیت‌های ریوی، قلب و عروق، مغز و اعصاب و در نهایت مرگ به همراه داشته باشد. نتایج این پژوهش حاکی از این بود که استفاده از این گاز در مکان‌هایی که جمعیت زیاد حضور دارند بسیار پر خطر است و پلیس در صورت لزوم، تنها می‌تواند از گاز اشکاور ساده و بدون افزودنی‌های خطرناک استفاده کند. بر اساس برخی گزارش‌ها، کادر امنیتی آمریکا در حال حاضر دست به اضافه کردن برخی ترکیبات شیمیایی به گاز فلفل زده است که تأثیرات این گاز را تشدید می‌کند. این در حالی است که این تغییرات مورد تأیید دستگاه‌های پزشکی و بهداشتی آمریکا قرار نگرفته است. دیروز نیز پلیس حجم زیادی از گاز فلفل را علیه دانشجویانی که روی زمین نشسته بودند، اسپری کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها