به انگلیس هشدار می دهیم!/ایران تسلیم نخواهد شد

کد خبر: 172340

در ‌‌نهایت تصمیم جمعی بر این قرار گرفت که فعلا تنها بحث کاهش رابطه با این کشور مورد بررسی قرار گیرد با این پیش فرض که مقامات انگلیس با این طرح سر عقل بیایند، ولی این احتمال را هم گذاشتیم که چنانچه کاهش رابطه تاثیرگذارنبود به سمت قطع رابطه حرکت کنیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح کاهش رابطه با انگلیس را تنها اقدام اولیه ایران نسبت به تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: این طرح تنها هشداری به مسئولان سیاسی انگلیس بود تا به خود آمده و اقدامات خصمانه علیه ایران را متوقف کنند در غیر اینصورت جمهوری اسلامی نیز با قاطعیت بر موضع خود پافشاری خواهد کرد و در صورت لزوم روابط را به طور کلی قطع خواهد کرد.
«اسماعیل کوثری» در گفت‌و‌گو با سرویس سیاسی «فردا» به تصویب دو فوریت طرح کاهش رابطه با انگلیس در جلسه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طرح کاهش رابطه با انگلیس دو سه سالی بود که در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار داشت و حتی کمیسیون به قطع رابطه با این کشور هم در رای داده بود.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ‌‌نهایت تصمیم جمعی بر این قرار گرفت که فعلا تنها بحث کاهش رابطه با این کشور مورد بررسی قرار گیرد با این پیش فرض که مقامات انگلیس با این طرح سر عقل بیایند، ولی این احتمال را هم گذاشتیم که چنانچه کاهش رابطه تاثیرگذارنبود به سمت قطع رابطه حرکت کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی هرگونه اقدام خصمانه علیه ملت ایران را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، افزود: متاسفانه این کشور‌ها جسور شده‌اند و سعیشان هم این است که با بالا بردن شدت تحریم‌ها ما را تسلیم خود کنند، آن‌ها تصور می‌کنند که الان هم سال‌های بسیار دور ایران است و می‌توانند در این کشور جولان دهند.
این نماینده اصولگرای مجلس طرح کاهش رابطه را تنها اقدام ابتدایی ایران در مقابل اینگونه جسارت‌ها دانست و تاکید کرد: این طرح در واقع هشداری به مقامات این کشور‌ها بود تا بدانند که با این سیاست‌ها قادر به تسلیم ملت ایران نیستند و در ‌‌نهایت خود آن‌ها متضرر خواهند شد.
وی در ادامه به جزئیات این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح بحث کاهش رابطه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بازرگانی و... مطرح شده است. برای مثال در بعد سیاسی ما خواستار تنزل سفیر به کاردار شده‌ایم. در بعد اقتصادی هم اندک روابط اقتصادی با این کشور قطع خواهد شد.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ملت ایران در سی سال بعد از انقلاب با اتکا به داشته‌ها و ذخایر خود مسیر را با موفقیت پیموده است و تحریم‌ها تنها عزم ما برای تسلیم نشدن و با قاطعیت جلو رفتن را بیشتر کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با این طرح مسئولان سیاسی انگلیس به خود آمده و اقدامات خصمانه علیه ایران را متوقف کنند در غیر اینصورت جمهوری اسلامی نیز با قاطعیت بر موضع خود پافشاری خواهد کرد و در صورت لزوم روابط را به طور کلی قطع خواهد کرد. البته طی روزهای گذشته برخی از مقامات این کشور نسبت به این طرح واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کرده‌اند که نشان می‌دهد این اقدام تا حدودی تاثیرگذار بوده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها