نام ۱۰ نفر از مفسدان اقتصادی کشور اعلام شد

کد خبر: 173568

ایسنا: مجتمع امور اقتصادی در تازه‌ترین آرای خود در مورد پرونده‌های اقتصادی نام و میزان محکومیت تعدادی از مفسدان بزرگ اقتصادی کشور را اعلام کرد که طی آن متهمان علاوه بر رد مال به سیستم بانکی و سازمان‌ها به پرداخت جریمه‌های میلیاردی و حبس محکوم شده‌اند.

در یکی از این پرونده‌ها شعبه ‌69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی حکم قطعی چهار متهم یک پرونده اقتصادی را صادر کرد.

با اعلام شکایت بانک توسعه تعاون علیه متهمان، پرونده در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت. پس از صدور کیفرخواست از ناحیه دادسرای امور اقتصادی همچنین صدور رأی در شعبه ‌1191 دادگاه عمومی جزایی پرونده موصوف در شعبه ‌69 دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شد. براساس رأی صادره از این شعبه؛ چهار متهم این پرونده آقایان وخانم‌ها ‌1- حجت ا... خواجه زاده فرزند عبدا... ‌2- پوریا خواجه زاده فرزند حجت ا... ‌3- پروانه امتی فرزند شکرا... ‌4- منا خواجه زاده فرزند حجت ا... از حیث اتهام مشارکت در تحصیل مال نامشروع مشترکاً به رد مبلغ هشت میلیارد و ششصد و بیست و دو میلیون ریال درحق بانک توسعه تعاون و همچنین هرکدام به پرداخت مبلغ هفده میلیارد و دویست و چهل و چهار میلیون ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت محکوم شدند.

مجتمع امور اقتصادی اعلام کرد که این رأی باتوجه به قطعی بودن در اجرای مقررات تبصره ‌3 ماده ‌188 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال ‌1378 اعلام شد.

محکومیت 15 سال حبس برای دو متهم اقتصادی

دو متهم یک پرونده فساد اقتصادی در مجتمع قضایی امور اقتصادی جمعا به تحمل پانزده سال حبس محکوم شدند.

به گزارش ایسنا،‌ شعبه 1193 دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی امور اقتصادی به کیفرخواست دادسرای امور اقتصادی با موضوع شکایت معاونت قضایی اداره کل تصفیه و سرپرست اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران، شرکت سهامی ایران دارو ، شرکت سرمایه گذاری البرز و شرکت سهامی تولی پرس رسیدگی کرد.

شعبه مذکور دو متهم پرونده موصوف به نام‌های «س.ن.ص»، «س.ح.ط» به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول و مشارکت در آن مجموعاً متهم ردیف اول و دوم را به تحمل پانزده سال حبس و متهم ردیف دوم را از باب تتمیم مجازات به مدت پنج سال از شغل سردفتری محروم و محکوم کرد.

مجتمع امور اقتصادی اعلام کرد که در اجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری پس از صدور رأی قطعی مشخصات کامل متهمین به نحو مقتضی اعلام خواهد شد.

محکومیت یک گلدکوئیستی به 19 سال حبس

یکی از سرشاخه های گلدکوئیست به نوزده سال حبس قطعی محکوم شد.

‌شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی تجدیدنظرخواهی یک متهم از سرشاخههای شرکت هرمی گلدکوئیست را رد کرد.

متهم «ح.غ.پ.ژ» از سرشاخه های شرکت هرمی گلدکوئیست است که از سال 1383 به عضویت این شرکت در آمده و متعاقب آن اقدام به عضوگیری گسترده کرده است. پرونده این متهم در شعبه 1048 دادگاه عمومی تهران رسیدگی و منتهی به رأی شد.

براساس رأی شعبه یاد شده، این متهم به تحمل نوزده سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و استرداد درآمد و عواید حاصل از جرم معادل ارزش ریالی به میزان سه میلیون و هفتصد و چهل و پنج هزار دلار درحق دولت محکوم شده است.

با تجدیدنظرخواهی متهم نسبت به دادنامه بدوی، پرونده به شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر ارسال شد که شعبه مذکور پس از بررسی و رسیدگی، تجدیدنظرخواهی متهم را رد و محکومیت وی را قطعی اعلام کرد.

اعلام اسامی و محکومیت قطعی 5 مفسد اقتصادی

شعبه هفتاد دادگاه تجدیدنظر حکم قطعی علیه پنج متهم یک پرونده اقتصادی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام شکایت بانک‌های سپه و تجارت پرونده حاضر در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت. پس از صدور کیفرخواست از دادسرای امور اقتصادی و رسیدگی در شعبه 1191 دادگاه عمومی جزایی نهایتاً این پرونده در شعبه هفتاد دادگاه تجدیدنظر منتهی به صدور رأی قطعی شده است.

براساس دادنامه اصداری شعبه اخیرالذکر، محکومیت متهمان به شرح ذیل است:

1) رضا حاجتی فرزند اکبر از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری از بانک‌های سپه و تجارت به تحمل 7 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ هفت میلیارد و سی و پنج میلیون و هفتصد و هفتاد و نه هزار و نهصد و هفتاد ریال درحق دولت و رد سیصد و بیست و سه هزار و سیصد و هشتاد و نه دلار آمریکا درحق بانک تجارت و رد مبلغ ششصد و چهل و چهار هزار و دویست و شصت و چهار دلار آمریکا درحق بانک سپه و سه سال محرومیت از انجام هرگونه معاملات و دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌های دولتی و خصوصی محکوم شد.

2) ***** از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری از بانک تجارت به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ پانصد و نود و نه میلیون و چهارصد و نود و هفت هزار و ششصد و نود ریال درحق دولت و رد مبلغ پنجاه هزار و شصت و دو دلار و پنج سنت آمریکا و سه سال محرومیت از انجام هرگونه معاملات و دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌های دولتی و خصوصی محکوم شد.

3) مهدی ربیعی قمی فرزند غلامحسین از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری از بانک تجارت به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ پانصد و نود و نه میلیون و چهارصد و نود و هفت هزار و ششصد و نود ریال درحق دولت و رد مبلغ یازده هزار و دویست و چهل و شش دلار آمریکا درحق بانک تجارت و سه سال محرومیت از انجام هرگونه معاملات و دریافت تسهیلات از بانک‌های دولتی و خصوصی محکوم شد.

4) حمیدرضا کن زال فرزند محمد از حیث اتهام معاونت در کلاهبرداری به تحمل یکسال حبس تعزیری و سه سال محرومیت از انجام هرگونه معاملات و دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌های دولتی و خصوصی محکوم شد.

5) حامد کن زال فرزند محمد از حیث اتهام معاونت در کلاهبرداری به تحمل پنج ماه حبس تعزیری و سه سال محرومیت از انجام هرگونه معاملات و دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌های دولتی و خصوصی محکوم شد.

مجتمع امور اقتصادی اعلام کرد که این رأی با توجه به قطعی بودن، در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 188 قانونی آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378 اعلام گردیده و لازم الاجرا است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها