اعلام حالت فوق العاده در قزاقستان

کد خبر: 176569

"نور سلطان نظربایف" رئیس جمهوری این کشور امروز شنبه دستور برقراری حالت فوق العاده و مقررات منع عبور و مرور در این شهر 90 هزار نفری را صادر کرد.

مهر: کشته شدن شماری از کارگران معترض پالایشگاه نفت در جنوب غرب قزاقستان، رئیس جمهوری این کشور را بر آن داشت تا حالت فوق العاده در این منطقه اعلام کند.
به گزارش واشنگتن پست، خشونتها در پالایشگاه نفت شهر ژانائوزن در جنوب غرب قزاقستان که از روز گذشته آغاز شده و تا کنون به کشته شدن 10 نفر انجامیده همچنان ادامه دارد.

بر این اساس "نور سلطان نظربایف" رئیس جمهوری این کشور امروز شنبه دستور برقراری حالت فوق العاده و مقررات منع عبور و مرور در این شهر 90 هزار نفری را صادر کرد. بنا به فرمان نظربایف که در وب سایت ریاست جمهوری منتشر شده، در شهر ژانائوزن به مدت بیست روز یعنی تا پنجم ژانویه مقررات منع رفت و آمد برقرار و تمام راه های ورود و خروج شهر بسته خواهد بود. وزارت امور خارجه قزاقستان مسئولیت بروز این خشونتها را گروه کوچکی از معترضان دانست که با هدف تحت الشعاع قرار دادن جشنهای بیستمین سالگرد استقلال این کشور دست به این اقدامات زده اند. با این حال گزارشهای دیگری از اعتصاب کارگران پالایشگاه نفت این شهر در اعتراض به پایین بودن دستمزدهایشان حکایت دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها