علم‌الهدي: جريانات سياسي«موسوي» را مجبور به كانديداتوري كردند

کد خبر: 179561

علم‌الهدي اظهار كرد: در روزهاي ابتدايي رقابت‌هاي انتخاباتي در جريان اصلاحات برنامه‌ريزي شد كه اگر خاتمي كانديدا شد ميرحسين موسوي كانديدا نشود اما دو سه جريان سياسي موسوي را مجبور كردند كه به زور كانديدا شود و جريان‌هاي خارجي و داخلي هم از اين عرصه استفاده كردند.

ایسنا: يك عضو مجلس خبرگان در مراسم ويژه تقدير از آثار برگزيده جشنواره فتنه گفت: رويدادهاي مهم سياسي و اجتماعي را نمي‌توان در جريان آن رويدادها بررسي كرد بلكه براي مطالعه‌ دقيق و عميق‌تر به فرصت گسترده احتياج است.

آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه اتفاقات 9 دي سال 88 با توجه به جريان‌هايي كه پس از پيروزي انقلاب اتفاق افتاد قابل تحليل است، تصريح كرد: روزي كه انقلاب ما به پيروزي رسيد يك گفتمان اصيل را در ابعاد مختلف براي نظام ما به وجود آورد كه مبناي آن، توسعه اسلام بود و اولين نكته‌اي كه از بيان امام (ره) به عنوان استراتژي اصلي نظام مي‌توان برداشت كرد، مساله صدور انقلاب بود كه از ابتدا خود امام (ره) به آن نظم داد و بعدها گفتمان انقلاب تشكيل شد كه لازمه‌ آن، حاكميت اسلام در حوزه فرهنگ و اجراييات، استكبارستيزي خستگي‌ناپذير و مقاومت شديد در برابر توطئه و تهاجم و حركت سركوب‌گر نسبت به استكبار بود.

وي بزرگ‌ترين نماد اين حركت را حماسه هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: بعد از رحلت امام (ره)، مديريت‌هاي بعد از دفاع مقدس براي جبران محروميت‌ها يا نشان دادن يك مديريت مورد پسند دنيا درصدد تغيير گفتمان انقلاب برآمدند. جريان استكبارستيزي به جريان تنش‌زدايي مبدل شد و از آن بالاتر گفتمان جامعه ولايي به گفتمان جامعه مدني تبديل شد اما همه‌ اينها با مقابله‌ مدبرانه و قوي و خاموش رهبري روبه‌رو شد. رهبري تلاش كردند با تدبير و بدون التهاب در برابر تغيير گفتمان اقدام كنند ولي متاسفانه اين تغيير،‌ گفتمان انقلاب را در سراشيبي سقوط قرار داده بود.

امام جمعه مشهد افزود: با پيدايش دولت نهم تلاطمي ايجاد شد و فرصت به دست رهبري آمد كه اين تغيير گفتمان را مهار كند و در برابر آن بايستد. قدرت‌هاي استكباري كه مسير را رصد مي‌كردند تا فرصت به دست بياورند و بر مقدرات كشور مسلط شوند، به اضطراب افتادند. همچنين جريان‌هاي سياسي لاييك كه منافع خود را در عادي‌سازي روابط سياسي احساس مي‌كردند در برابر اين مهار شدن احساس ناراحتي كردند و دنبال فرصت بودند كه گفتمان انقلاب را دوباره در مسير سقوط قرار دهند و انتخابات چنين فرصتي بود.

علم‌الهدي اظهار كرد: در روزهاي ابتدايي رقابت‌هاي انتخاباتي در جريان اصلاحات برنامه‌ريزي شد كه اگر خاتمي كانديدا شد ميرحسين موسوي كانديدا نشود اما دو سه جريان سياسي موسوي را مجبور كردند كه به زور كانديدا شود و جريان‌هاي خارجي و داخلي هم از اين عرصه استفاده كردند. از همان اول مساله انتخابات يك نردبام براي برخورد با ولايت و رهبري بود چون اگر غير از اين بود نمي‌توانستند گفتمان انقلاب را دوباره در سراشيبي سقوط قرار دهند.

وي خاطرنشان كرد: اولين كسي كه متوجه اين مساله شد شخص رهبري بودند كه در آبان 87 گفتند توصيه مي‌كنم در زمين دشمن بازي نكنند چون اگر بازي كنند چه ببرند، چه ببازند، بازنده هستند. اين مساله البته با پايان انتخابات تمام نشد و آنان براي خودشان يك حاكميت جريان انحرافي را تصور كرده بودند.

اين عضو مجلس خبرگان تاكيد كرد:‌ جرياني كه در 9 دي پيش آمد همه اينها را به شكل تفاله‌اي در عرصه سياست و جامعه درآورد و بزرگ‌ترين اثر آن همين بود كه جلوي قرار گرفتن گفتمان انقلاب در مسير سقوط را گرفت و مردم به كمك رهبري آمدند. در واقع 9 دي مردم را با رهبري پيوند مجدد داد تا گفتمان انقلاب در مسير اصلي خودش بماند و دچار تحول و سقوط نشود.

علم‌الهدي تصريح كرد: اگر 9 دي وجود نداشت مساله تنهايي رهبري در اين مقابله كربلاي ديگري را براي ما متجلي مي‌كرد.

وي با اشاره به حديثي كه در آن پيامبر (ص) فرموده است من مي‌بينم رشته‌هاي اسلام يكي پس از ديگري پاره مي‌شوند، اولين آن حكومت و آخرين آن نماز است، گفت: اين مساله به جايي رسيد كه در صدر اسلام كسي كه عزيزترين عزيزان بود به شهادت رسيد. اگر 9 دي هم به وجود نمي‌آمد دقيقا سرنوشت ما به آنجا مي‌رسيد كه حادثه كربلا دوباره تكرار شود اما جريان 9 دي قضيه را به كلي برگرداند. اگر مردم عراق هم در زمان واقعه كربلا تحت تاثير خطبه امام حسين (ع) كاري را مي‌كردند كه مردم ما در 9 دي كردند، امام شهيد نمي‌شد.

اين عضو مجلس خبرگان با قرائت بخش‌هايي از مقاتل مختلف و با اشاره به شب شهادت حضرت رقيه (س) اظهار كرد: همه‌ اتفاقات كربلا و بعد از آن از آنجا به وجود آمد كه جامعه و مردم با امام هماهنگ نشدند. كاري كه در حماسه 9 دي صورت گرفت ولي آن روز انجام نشد. اين مساله نشان مي‌دهد كه واقعه 9 دي از چه اهميتي برخوردار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها