مهمان ویژه خارجی«داوود اغلو» در ایران کیست؟

کد خبر: 181024

روزنامه ترک «تودی زمان» خبر داده است که در مدت اقامت دو روزه« داوود اغلو» وزیر خارجه ترکیه در ایران ، وی یک مهمان خارجی نیز دارد که در ایران از وی پذیرایی خواهد کرد

مهمان ویژه خارجی«داوود اغلو» در ایران کیست؟
تابناک: احمد داوود اغلو ، وزیر خارجه ترکیه که روز چهارشنبه برای گفتگو به مقامات ایران وارد این کشور شده است ، به احتمال زیاد با یکی از رهبران شیعی عراق که وی نیز در ایران به سر می برد ، دیدار و گفتگو خواهد داشت .
«داوود اغلو» ممکن است که امروز با مقتدی صدر از رهبران سیاسی شیعی عراق در تهران دیدار و گفتگو کند ، این دیدار در حالی صورت خواهد گرفت که صبح چهارشنبه دو انفجار در شهرک صدر بغداد که حامیان مقتدی صدر در آن به سر می برند ، تلفاتی جانی به بار آورده است .
داوود اغلو و مقتدی صدر در دمشق - جولای 2011
در همین ارتباط «تودی زمان» گزارش داده است که همانگونه که پیش بینی می شد یکی از موضوعاتی که در دیدار های داوود اغلو با مقامات ایرانی بحث شده است ؛ مساله عراق و درگیری هایی است که اخیرا بین دولت شیعی نوری مالکی و معاون رئیس جمهور عراق طارق الهاشمی به وجود آمده است .
طارق هاشمی معاون رئیس جمهور عراق که مورد حمایت ترکیه است ، هم اکنون به دلیل اتهام دست داشتن در عملیات تروریستی در عراق توسط دادگاه محکوم شده و به کردستان عراق گریخته است .
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها