اظهارات تامل برانگیز طالبانی

کد خبر: 181698

طالبانی در بخشی دیگر از این گفتگو به پرونده طارق الهاشمی معاون سنی مذهب خود که به حمایت از اقدامات تروریستی متهم شده است، اشاره کرد و مدعی شد : الهاشمی فرار نکرده است، بلکه خواستار انتقال دادگاه از بغداد به کرکوک شده است.

مهر: رئیس جمهوری عراق با حمایت تلویحی از معاون سنی مذهب خود که به حمایت از تروریسم متهم است، ادعا کرد طارق الهاشمی به منطقه کردستان عراق فرار نکرده است.
جلال طالبانی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد : کردستان عراق همواره مرکزی برای گروههای سیاسی عراق بوده است.

رئیس جمهوری عراق افزود : درباره شیوه اجرای توافق نامه های به دست آمده، به توافق خواهیم رسید.

طالبانی در بخشی دیگر از این گفتگو به پرونده طارق الهاشمی معاون سنی مذهب خود که به حمایت از اقدامات تروریستی متهم شده است، اشاره کرد و مدعی شد : الهاشمی فرار نکرده است، بلکه خواستار انتقال دادگاه از بغداد به کرکوک شده است.

رئیس جمهوری عراق در اظهاراتی تامل برانگیز ادعا کرد : معتقدم زندگی الهاشمی در خطر است.

البته طالبانی از دستگاه قضایی عراق حمایت کرد و گفت : دستگاه قضایی عراق مستقل و غیر سیاسی است.

وی گفت : مسئله الهاشمی زمانی شروع شد که مالکی(نخست وزیر عراق) در خارج از عراق بود.

رئیس جمهوری عراق همچنین اذعان کرد : حزب منحل شده بعث، فعالیتهای خود را در برخی مناطق عراق از سرگرفته است.

طالبانی در رد ادعاهای سران العراقیه که برای توجیه اقدامات منفی خود از واژه هایی همچون طایفه ای استفاده می کنند، گفت : اختلافات موجود در عراق، طایفه ای نیست.

وی با اشاره به حمایت منطقه ای و بین المللی از حل مشکلات عراق به طور تلویحی از طارق الهاشمی حمایت کرد و افزود : طارق الهاشمی بیگناه است، مگر آنکه اتهاماتش اثبات شود.

خاطر نشان می شود منابع امنیتی عراق روز 28 نوامبر از کشته شدن دو نفر بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری در منطقه الخضراء بغداد خبر داده بودند، در پی این حادثه تروریستی، مقامات عراقی، طارق الهاشمی را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند، آنها همچنین اعلام کردند که اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق نیز هدف این انفجار بوده است.

اما اظهارات صریح نوری المالکی نخست وزیر عراق در روز سوم دسامبر مبنی بر اینکه تروریستها قصد داشته اند وی را ترور کنند، جنجال زیادی به پا کرد، مالکی گفته بود بر اساس برنامه تروریستها، این خودرو قرار بود وارد ساختمان پارلمان عراق شود تا زمانی که من وارد آن شدم، منفجر شود. در پی این حادثه تروریستی، سه نفر از محافظان طارق الهاشمی معاون سنی مذهب رئیس جمهوری عراق در اعترافاتی تکان دهنده اعلام کردند در طول چند سال اخیر، دستوراتی را برای دست زدن به عملیات تروریستی از جمله بمبگذاری در ساختمان پارلمان برای ترور مالکی را دریافت کرده بودند. با اعترافات تکان دهنده محافظان الهاشمی، دستگاه قضایی عراق در 19 دسامبر 2011 رسما حکم بازداشت وی را صادر کرد، اما معاون سنی مذهب طالبانی با ساختگی خواندن این اتهامات به منطقه کردستان در شمال عراق گریخت و به رهبران کردستان این کشور پناهنده شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها