احمدی نژاد گفت تا من نماینده ها را تایید نکنم، رای نمی آورند/ وضع فعلی نتیجه کوتاه آمدن مجلس است

کد خبر: 181858

مشکلات از روزی آغاز شد که لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در حمایت از او سخن گفت. دولت دید که مجلس توان تصمیم گیری در برابر استیضاج یک وزیر را هم ندارد، با این گونه اقدامات ما، آنها دیگر از مجلس حسابی نمی برند.رئیس دولت بودجه را که دیر تحویل می دهد، صد تا کاری غیر قانونی دیگر هم انجام می دهد. اینها به دلیل این است که مجلس او را پای کار نمی کشاند. تا الان احمدی نژاد را احضار نکرده ایم که حساب پس دهد. نتیجه هم این بود که بگوید : "مجلس در راس امور نیست".

احمدی نژاد گفت تا من نماینده ها را تایید نکنم، رای نمی آورند/ وضع فعلی نتیجه کوتاه آمدن مجلس است
یکی از نمایندگان مجلس عدم حضور برخی مسئولان دولتی در مجلس را به دلیل سهل انگاری های مجلس در تعامل یک طرفه با رئیس جمهور می داند و می گوید که اگر مجلس همان یک سال پیش از رییس جمهور سئوال می کرد، کار بدین جا نمی کشید. وی تاکید می کند که گرچه مشکل از همان جا آغاز شد که لاریجانی در دفاع از وزیر دولت سخن گفت، آنها گمان کردند که دیگر مجلس نمی تواند از حق قانونی خود برا نظارت بر عملکرد دولت استفاده کند. موثی الرضا ثروتی در گفتگو با «فردا» با انتقاد از عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی در مجلس جهت بررسی و پاسخگویی نوسانات ایجاد شده در بازار ارز و سکه، گفت: البته با توجه به اینکه بهمنی برای انجام کارهای خود از رئیس دولت دستور می گیرد، باید آقای احمدی نژاد پاسخگوی وضع موجود باشد. پیشنهاد از مجلس، بی‌توجهی از دولت وی با تاکید بر اینکه دولت از عهده برخورد با دلالان بر نمی آید ونمی تواند ارز بازار را تامین کند، توصیه کرد که با سود بانک ها افزایش یابد مردم به سمت بانک ها روند. این قبیل پیشنهادات تا به حال بارها بیان شده اما هیچ عکس العملی از سوی دولت شاهد نیستیم. این نماینده مجلس به جلسه خود با دانشجویان خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: ، تحصیل آنها هم به مشکل برخورده است، به آنها ارز نمی دهند. ما نماینده مردم هستیم و باید پاسخگوی آنها باشیم. اگر دولت به قانون تمکین نکند، از ابزارهای قانونی که در اختیار مجلس وادار به تمکین می کنیم. دولت در مدیریت برنامه ریزی ارز و سکه مشکل دارد، توانایی تصمیم گیری در این باره را ندارد، این مدیریت ضعیف مشکل ساز است.
عضو کمیسیون تلفیق گفت: مشکلات از روزی آغاز شد که لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در حمایت از او سخن گفت. دولت دید که مجلس توان تصمیم گیری در برابر استیضاج یک وزیر را هم ندارد، با این گونه اقدامات ما، آنها دیگر از مجلس حسابی نمی برند.
خودمان کاری کردیم که بگوید: مجلس در راس امور نیست ثروتی ادامه داد: رئیس دولت بودجه را که دیر تحویل می دهد، کارهای غیر قانونی دیگر هم انجام می دهد و از مجلس هم هیچ ابایی ندارد. اینها به دلیل این است که مجلس او را پای کار نمی کشاند. تا الان ایشان را احضار نکرده ایم که پاسخگو باشند. نتیجه هم این بود که بگوید : "مجلس در راس امور نیست". وی بیان کرد: نظر رهبر انقلاب بر کار جمعی قواست، ایشان فرموده بودند که در این بحران سیاسی باید قوا پشت هم باشند تا دشمنان احساس تفرقه نکنند. دولت هم از این موقعیت سوء استفاده کرده و مشغول کارهای خود است. البته مجلس به راحتی می تواد دولت را پای کار بکشاند اماتاکید بر انسجام ملی باعث شده که مجلس کوتاه بیاید. ثروتی در این خصوص به ذکر روایتی پرداخت و گفت: دو زن بر سر یک پسر بچه دعوی داشتند و هر یک ادعا می‏کرد که پسر بچّه از آن اوست. حضرت امیرالمؤمنین‏ علیه السلام فرمودند: حال که هردو ادّعا دارید و شاهد و بیّنه می‏آورید و حاضر نیستید دست از دعوا بر دارید، من این کودک را با شمشیر دو نصف کرده، بین شما تقسیم می‏کنم. آن زن که مادر واقعی بود فوراً گفت: یا علی من از حقّ خود گذشتم کودک سالم باشد، گرچه در دست دیگران قرار بگیرد. امام علی‏ (ع) خطاب به آن زن فرمود: کودک را بردار و برو که مادر واقعی آن تو می‏باشی. ، زیرا اگر فرزند آن زن بود، دلش می‏سوخت و حاضر نمی‏شد تا به بچّه صدمه‏ای وارد شود. امروز مجلس هم مانند آن روز است. نمی خواهیم به نظام آسیبی وارد شود، حاضریم از حق خودمان بگذریم و در این راه به طرف مقابل هم توجهی نمی کنیم. وی گفت: رهبری فرموده اند که اختلافات قوا باید در جلسه سه قوا حل و فصل شود. اما گویی در آن جلسات هم مشکلی حل نمی شود وگرنه دلیل ندارد که رئیس جمهور خلاف قانون عمل کند. وی افزود: ب در قانون برنامه پنجم تصویب کردیم که انتخاب رئیس کل بانک مرکزی تنها بر عهده دولت نباشد، روسای سه قوا، نائب رئیس مجلس و معاونان قوه قضائیه و مجریه هم اسن انتخاب سهیم باشند. البته این قانون از سوی شورای نگهبان رد و در مجمع هم چیز دیگری تصویب شد. حالا منتظر نظر رهبری در این خصوص هستیم. اگر آنگونه که ما می خواستیم شود، امثال بهمنی زیر نظر سه قوه عمل می کنند. وی اظهار داشت: باید جلسه ای غیر علنی با حضور احمدی نژاد تشکیل و با ایشان با صراحت صحبت کنیم. رئیس جمهور "منیت" بسیار دارد، نمونه آن در همان 11 روز خانه نشینی هم کاملا مشخص بود. می گویند اگر من نماینده ها را تایید نکنم رای نمی آورند. اما ما که مانند کردار ایشان عمل نمی کنیم. نمی خواهیم وارد چالش شویم برای همین هم یکی به دو نمی کنیم چون می دانیم که دیدگاه مقام معظم رهبری آرامش در کشور است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها