"اعلام آمار رد صلاحيت‌شدگان در هيئتهاي اجرايي، غيرقانوني است"

کد خبر: 182198

منکرسي، اعلام آمار رد صلاحيت‌شدگان در مرحله هيئتهاي اجرايي را غيرقانوني دانست.

ایسنا: رييس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: امور مربوط به نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان به خوبي و طبق برنامه پيش مي‌رود.

"جلال منکرسي"، با اشاره به اتمام زمان بررسي صلاحيت داوطلبان در هيئتهاي اجرايي، اظهار داشت: پس از پايان ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس نهم، بررسي صلاحيتها در هيئتهاي اجرايي از دهم دي آغاز و به مدت 10 روز انجام شد.

وي گفت: در اين مرحله هيئتهاي اجرايي با استعلام از مراجع چهارگانه به بررسي صلاحيت داوطلبان پرداختند که در اين مرحله صلاحيت عده‌اي از داوطلبان تاييد شد و تعدادي نيز رد صلاحيت شدند و صلاحيت عده‌اي هم احراز نشد.

منکرسي، اعلام آمار رد صلاحيت‌شدگان در مرحله هيئتهاي اجرايي را غيرقانوني دانست.

وي با اعلام اينکه عدم تاييد صلاحيت داوطلبان به صورت محرمانه به خود آنان اعلام شده، گفت: اين افراد تا 24 دي فرصت دارند اعتراض خود را به هيئت نظارت استان تقديم کنند و در مرحله بعد هيئت نظارت استان با هماهنگي هيئت مرکزي نظارت، ظرف مدت هفت روز به اين اعتراضات رسيدگي مي‌کنند.

وي افزود: در مراحل بعد نيز طبق تقويم انتخابات، کار بررسي صلاحيت داوطلبان و رسيدگي به اعتراضها توسط شوراي نگهبان انجام مي‌شود و ليست نهايي کانديداها سوم اسفند اعلام مي‌شود.

منکرسي با دعوت داوطلبان به رعايت قانون، از آنان خواست در موعد قانوني يعني از چهارم اسفند تا 24 ساعت قبل از آغاز راي‌گيري، اقدام به تبليغات کنند.

معاون سياسي امنيتي استاندار کرمانشاه عنوان کرد: گزارشهايي از تخلفات برخي داوطلبان نظير برپايي مجالس خانگي به منظور تبليغات دريافت کرده‌ايم که به داوطلبان متخلف تذکراتي داده شده است.

وي همچنين از تشکيل شعبي در دادگستري به منظور رسيدگي به جرائم انتخاباتي خبر داد.

رييس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ابراز اميدواري کرد، مردم کشورمان 12 اسفند با حضور در پاي صندوقهاي راي همچون دوره‌هاي گذشته افتخارآفريني کنند و گفت: حضور حداکثري مردم قدرت نظام را نشان مي‌دهد و هجمه‌هاي دشمنان را خنثي خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها