اعلام آمادگی بیش از هزار دانشجو برای همکاری داوطلبانه با سازمان انرژي اتمي

کد خبر: 183058

ایسنا: تعدادي از دانشجويان دانشگاه‌هاي ايران با راه‌اندازي خودجوش يک کمپين اينترنتي در قالب ارسال نامه‌اي به فريدون عباسي رييس سازمان انرژي اتمي، براي فعاليت و همکاري داوطلبانه با اين سازمان اعلام آمادگي كردند.

متن نامه دانشجويان به رييس سازمان انرژي اتمي به شرح زير است:

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُ‌وا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ

جناب آقاي دکتر فريدون عباسي، شهيد زنده

و رياست محترم سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران

با سلام و عرض ادب

امروز که با همت و پشتيباني مردم عزيز و هدايت و درايت رهبري عزيز، جمهوري اسلامي ايران توانسته از فشارهاي سنگين کشورهاي مدعي آزادي، در قضيه هسته‌يي سرفراز بيرون بيايد مشاهده مي‌کنيم که اولياي طاغوت و فريب خوردگان آن‌ها در اوج خفت و ذلت و سرافکنده از پيروزي‌ها و پيشرفت‌هاي ايران سربلند، دست به اقداماتي مي‌زنند که در دنياي امروز تنها از چنگال خونين آن‌ها بر مي‌آيد.

آن‌ها در خيال خام و ساده لوحانه‌شان به اين مي‌انديشند که با گرفتن علي محمدي دانشمند، شهرياري مومن، رضايي‌نژاد پرتلاش و حالا اين شهيد عزيزمان، شهيد مصطفي احمدي روشن مي‌توانند روند شتابان رشد علم و فناوري را با خللي مواجه کنند.

حال آن‌که خداوند منان را شكر و سپاس مي‌گوييم كه دشمنان دين و نظاممان را از جاهل‌ترين و كم‌خردترين و بي منطق ترين انسان‌ها قرار داد كه نمي‌دانند دانشجويان و اساتيد کشور شهادت را نقطه کمال انسان و اوج سعادت مي‌دانند و آن را در دعاهاي هر روزه خودشان از خدا مي‌خواهند که "اللهم ارزقنا توفيق الشهاده في سبيلک" و آرزو دارند که مولايشان را با چهره خونين ملاقات کنند که ما فرزند عاشوراييم.

اينک که خدمت در آن سازمان و کمک به پيشرفت علمي در زمينه هسته‌يي کشور را بابي يافتيم به سوي اين آرزويمان مشتاقانه و با تمام وجود اعلام مي‌داريم که آماده‌ايم با صلاحديد حضرت عالي علاوه بر خدمت و تلاش در سنگر دانشگاه، براي سرافرازي پرچم اسلام هر کاري که از دستمان بر مي‌آيد، انجام دهيم. از جاروکشي و حفاظت از ساختمان‌ها و سايت‌هاي هسته‌يي گرفته تا کارهاي علمي و پژوهشي.

باشد که ما همچون مصطفي لياقت داشته باشيم و ناممان را در زمره شهدا قرار دهند.

کور شود هر آنکه عزت و پيشرفت ايران اسلامي را برنمي‌تابد.

به گزارش ايسنا همچنين پس از مراسم وداع دانشجويان، همكلاسي‌ها، اساتيد و همكاران شهيد مصطفي احمدي‌روشن با اين شهيد كه شامگاه پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد، نامه‌اي خطاب به رييس سازمان انرژي اتمي به امضاي بيش از 250 نفر از شرکت کنندگان رسيد که بيان داشتند: ما با هر تحصيلات، حاضر به همکاري با سازمان انرژي اتمي براي پيشرفت فناوري هسته‌يي هستيم.

متن نامه به شرح زير است:

بسمه تعالي

جناب آقاي دکتر فريدون عباسي؛

رياست محترم سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران

ملت سرفراز ايران بار ديگر يکي از فرزندان عزيز خود را تقديم نهضت اسلامي کرد و اين درخت تنومند که روز به روز ريشه‌اش مستحکم‌تر و شاخه‌هايش گسترده‌تر مي‌شود به خون اين شهيد آبياري شد. چقدر مايه دلگرمي و اميدواريست که دشمنان اين نهضت، هرگز معناي شهادت را نزد عاشقان امام حسين (ع) درک نکرده‌اند و نخواهند کرد.

سال‌هاست که دشمنان شناخته شده اين ملت در راه رسيدن ايران به صنعت صلح آميز هسته‌يي سنگ اندازي کرده‌اند و روز به روز نااميدتر شده‌اند. اما در نهايت روشي را پيش گرفتند که ترديدها را در مورد استقامت در اين مسير تبديل به يقين کرد. ملت ايران مي‌داند که هيچ حکومتي به اندازه آمريکا و رژيم صهيونيستي در پرونده هسته‌يي ايران فتنه انگيزي نکرده است.

ما به عنوان نمونه کوچکي از توده‌هاي عظيم ملت مسلمان ايران شهادت مهندس مصطفي احمدي روشن را خدمت شما و همه دست اندرکاران صنعت هسته‌يي کشور تسليت مي‌گوييم و گواهي مي‌دهيم که شهادت اين عزيز ذره‌اي تزلزل در دل‌هاي ما براي مبارزه در راه حق و به ويژه در مسيرشکوفايي فناوري هسته‌يي نيفکنده است.

گواهي مي‌دهيم که با هر دانش و تحصيلات و در هر زمان که باشد، حاضر به همکاري در جهت پيشرفت کشورمان در فناوري هسته‌يي هستيم و از کيد دشمنان هيچ باکي نداريم.

در پايان از مسوولان پرتلاش نظام جمهوري اسلامي انتظار داريم که براي شکوفايي فناوري هسته‌يي کشور با استقامت در مسير عزتمندانه گذشته پيش بروند و نگذارند که خداي نکرده خون شهداي اين راه پايمال شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها