"مجلس هشتم نتوانست بر دولت نظارت کند"

کد خبر: 183071

خورشیدی با بیان اینکه دنیا گرایی یکی از آفتهای نمایندگی است تاکید کرد: انگیزه ورود برخی از نمایندگان به مجلس دنیا و ثروت است و زمانیکه فردی با این نیت به مجلس می آید نمی تواند وکیل خوبی برای ملت باشد.

شفاف: یکی از ضعف های مجلس هشتم عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت بود. البته مجلس نیز دلایلی برای این اقدام خود دارد از جمله اینکه دولت تمکین نمی کند. مجلس هشتم در یک برهه ای به شکلی پیش رفت که افکار عمومی از مجلس هشتم، به عنوان مجلس دولتی و مجلسی که مماشات زیادی با دولت می کند یاد کردند.
احمد خورشیدی دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی و پدر داماد احمدی نژاد در گفت و گویی با تاکید بر اینکه عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت یکی از ضعف های مجلس هشتم محسوب می شود، گفت: علاوه بر نقاط قوتی که می توان برای مجلس هشتم مطرح کرد مانند پرداختن به چند نکته خوب و مردمی، یکی از ضعف های مجلس هشتم عدم نظارت کافی بر عملکرد دولت بود. البته مجلس نیز دلایلی برای این اقدام خود دارد از جمله اینکه دولت تمکین نمی کند. مجلس هشتم در یک برهه ای به شکلی پیش رفت که افکار عمومی از مجلس هشتم، به عنوان مجلس دولتی و مجلسی که مماشات زیادی با دولت می کند یاد کردند.

وی به معضلات اقتصادی کشور که مجلس اقدام عملی برای رفع آن انجام نداد،اشاره کرد و یاد آور شد: عدم اهتمام کافی به مشکلات اصلی کشور همچون بیکاری، فقر و تورم که از معضلات اقتصادی کشور و از محورهای تهدیدات محسوب می شود یکی دیگر از ضعفهای مجلس است. انتظار می رفت با توجه به اینکه مجلس هشتم با تابلوی اصولگرایی و شعار حمایت از قشر مستضعف به میدان آمد بهتر از این عمل کند.

دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بحث حقوق مادام العمر که در مجلس مطرح شد یکی از ضعف های مجلس محسوب می شود و سوال این است که چرا باید مطرح می شد گرچه بعداز مدت کوتاهی این مصوبه را اصلاح کردند. برخی از نمایندگان گرچه زیر تابلوی اصولگرایی بودند اما خصلت و خصیصه اصولگرایی را نداشتند و در تخلفات مختلف گاهی مستقیم یا غیر مستقیم از آن ها نام برده می شد.

خورشیدی با بیان اینکه دنیا گرایی یکی از آفتهای نمایندگی است تاکید کرد: انگیزه ورود برخی از نمایندگان به مجلس دنیا و ثروت است و زمانیکه فردی با این نیت به مجلس می آید نمی تواند وکیل خوبی برای ملت باشد.

وی تصریح کرد: آفت دیگر نمایندگی که در این مجلس شاهد آن بودیم فشارهایی بود که دولت برای تحقق برخی از قولهایی که نمایندگان به مردم داده بودند وارد می کرد. دولت فشارهایی وارد می کرد و نمایندگان را مجبور می کرد که تمکین کنند. برای مثال نماینده ای قول لوله کشی آب و گاز روستا و یا تغیر فرماندار را می دهد در حالی که این قول با اهداف و ماموریت های مجلس همخوانی ندارد. وقتیکه نمایندگان سعی می کردند که این قول اجرا شود میدیدند که دولت باید اجرا کند اما دولت موافقت نمی کرد و آنها را مجبور می کرد هماهنگ تر عمل کنند.

دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی ادامه داد: طبیعی است وقتی نمایندگان بادولت هماهنگ تر عمل کنند باید برخی مسایل را باید نادیده بگیرند که این امر مشکل ساز شد. شاید این موضوع در دوره های قبل نیز اتفاق می افتاد اما در این دوره خیلی پر رنگ تر دیده شد.

خورشیدی با بیان اینکه برخی نمایندگان از دولت حمایت های غیر واقعی کردند، گفت: وکیل الدوله ها وجود خارجی دارند و یک عده ای در مجلس هستند -گرچه این اواخر تعدادشان خیلی کم شد- که دولت را بدون اشکال می بینند و حمایتهایی غیر واقعی، غیر منطقی و غیر اصولی از دولت می کردند. مشخص است که این افراد تنها آمده اند تا ضعف های دولت را بپوشانند.

وی با بیان اینکه وکیل الدوله ها برخورد افراطی با منتقدین دولت می کنند، افزود: این افراد برخوردهای معتدلی نداشتند و برخوردهای افراطی در حمایت از دولت انجام می دهند. وکیل الوله ها با هرکسی که کوچک ترین نظر انتقادی نسبت به دولت حتی با نیت خیر داشتند مقابله و برخوردهای افراطی می کردند و همه را با یک چوب می زدند.این نفرات که در مجلس معروف هستند هرکسی که ذره ای انتقاد و نقد به دولت داشته باشد را می کوبند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها