چرا نشست اپوزیسیون لو رفت؟/ همه شرکت کنندگان در کنفرانس هتل همپتون+عکس

کد خبر: 196646

برگزاری اینچنینی گردهمایی اپوزیسیون نیز باعث به تمسخر کشیدن کنفرانس حتی در رسانه‌های ضد انقلاب شد. شهرام همایون با تاکید بر اینکه چنین کنفرانس‌ها و گردهمایی‌هایی به هیچ وجه موثر نبوده و نمی‌باشد، می‌گوید که اگر چنین کنفرانسی در جلوکبابی اصغر آقا! برگزار شود اثرات و فواید مثبت آن بیش از کنفرانس هتل همپتون است (که هزینه‌های آن را کشورهای غربی تامین می‌کنند).

چرا نشست اپوزیسیون لو رفت؟/ همه شرکت کنندگان در کنفرانس هتل همپتون+عکس
سرویس سیاسی «فردا»؛ بر گزاری کنفرانس اخیر اپوزیسیون در آمریکا موجب مضحکه شدن آنها را فراهم کرد. این در شرایطی است که به دنبال ناکامی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در برگزاری فرمایشی نشست «گذار به دموکراسی» در اسفند ماه سال پیش، طراحی‌های جدیدی برای برگزاری این کنفرانس صورت گرفت. کنفرانس «گذار به دموکراسی» یکی از برنامه‌های میز ایران در سازمان سیا است که هدف از آن گرد هم آوردن مزدوران، طیف‌ها و گروهک‌های مختلف برانداز و محارب و فرقه‌های استعمار ساخته و ایجاد همگرایی عملیاتی میان آنهاست. از جمله افراد دعوت شده به کنفرانس ناکام واشنگتن از عطا الله مهاجرانی و عبدالکریم سروش، محسن کدیور، محسن سازگارا، شیرین عبادی، حسین باستانی، علیرضا نوری‌زاده گرفته تا نمایندگان گروه‌های محارب و تروریستی منافقین، کوموله، احزاب منحله دموکرات و نهضت آزادی، نماینده رضا پهلوی و سخنگوی جامعه جهانی بهاییان می‌توان نام برد. ناکامی برگزاری کنفرانس اول، برگزار کنندگان را بر آن داشت تا کنفرانس بعدی به شکل کاملا محرمانه، با تمرکز بیشتر نیروهای امنیتی آمریکا و در پوشش مخفی در هتل همپتون (Hampton) برگزار شود که به دلایل جالبی این امر محقق نشد. میزبانانی به نام صندلی‌های خالی در همین حین ماجرای سوء استفاده مالی که از بودجه سیا برای برگزاری این کنفرانس صورت گرفت پیش از برگزاری کنفرانس آن را تحت تاثیر خود قرار داد و حتی تا آنجا پیش رفت که اصل برگزاری آن را مانند گردهمایی‌های قبلی ضد انقلاب در هاله‌ای از ابهام قرار داد اما لو رفتن و افشاء این خبر‌ها در رسانه‌های ایرانی سرویس‌های اطلاعاتی غربی را بر آن داشت که برای بیشتر مفتضح نشدن، کنفرانس را به هر ترتیبی برگزار کنند.

در این میان گویا آقای آرام حسامی به عنوان مسئول اجرایی و رابط برگزار کنندگان با هتل محل اقامت مدعوین بودجه ای را برای پرداخت هزینه های هتل دریافت می کند اما این فرد به دلیل این که نمی تواند از تصاحب بخشی از این پول چشم پوشی کند برای بهره مندی از دلار هایی که در اختیار داشت به برخی از مدعوین اعلام می کند که خودشان باید هزینه های حضور در کنفرانس ، اعم از پول بلیط هواپیما و کرایه اتاق در هتل را بپردازند که این موضوع با توجه به قول و قرارهای قبلی مبنی بر تقبل تمام هزینه ها توسط برگزارکنندگان به مذاق مهمانان خوش نیامده و اعتراض ها کار را به جای باریک می کشاند و موجب مشاجره این افراد با آرام حسامی شده و این مسئله موجبات افشای زمان و مکان برگزاری کنفرانس را فراهم می آورد .

برگزاری اینچنینی گردهمایی اپوزوسیون نیز باعث به تمسخر کشیدن کنفرانس حتی در رسانه‌های ضد انقلاب شد. شهرام همایون با تاکید بر اینکه چنین کنفرانس‌ها و گردهمایی‌هایی به هیچ وجه موثر نبوده و نمی‌باشد، می‌گوید که اگر چنین کنفرانسی در جلوکبابی اصغر آقا برگزار شود اثرات و فواید مثبت آن بیش از کنفرانس هتل همپتون است (که هزینه‌های آن را کشورهای غربی تامین می‌کنند). در این کنفرانس که قرار بود همه طیف‌های ضد انقلاب از گروه‌های محارب و تروریستی منافقین و کوموله تا احزاب منحله دموکرات و نهضت آزادی و نماینده رضا پهلوی و سخنگوی بهاییان در آن شرکت کنند، صندلی‌های خالی حتی بیش از دیگر کنفرانس‌ها خودنمایی کرد به طوری که برگزار کنندگان آن هیچ عکسی از دورنمای محل برگزاری آن منتشر نکرده‌اند و صرفا به انتخابات تصاویر بسته از چهره افراد بسنده کرده‌اند. نوری‌زاده هم گله کرد! علیرضا نوری‌زاده چهره شناخته شده اپوزیسیون و از مجریان تلویزیون ماهواره‌ای «کانال یک» (ChannelOne) دوشنبه ۲۱فروردین در گفتگوی تلفنی با «شهرام همایون» مدیر این شبکه، در مورد کنفرانس دو روزه گروه‌های ضدانقلاب در مریلند واشنگتن توضیحاتی ارائه کرد و در این میان گلایه‌هایی را نیز مطرح نمود. وی گفت: «به دلیل اینکه بعضی‌ها شخصیت من را «کاریزماتیک» [نافذ] می‌دانند، گفته بودند که اگر نوری‌زاده در این نشست حضور داشته باشد حاضر به شرکت نیستند؛ چون با حضور نوری‌زاده جلسه اپوزیسیون به هم می‌ریزد.» او در ادامه افزود: «این کنفرانس دو روزه با حضور اشخاصی از طیف‌های «کومله»، «مارکسیست»، «اصلاح طلب میانه رو» و «اصلاح طلب تندرو» با موضوع هماهنگی میان طیف‌های مختلف اپوزیسیون مقیم خارج برگزار شد. موارد مختلفی در این جلسه مطرح شد؛ بعضی‌ها پروژه عبور از جمهوری اسلامی را خواهان بودند و اعتقاد به براندازی نظام موجود داشتند که در رأس آن‌ها «اسماعیل نوری علاء» بود. اما عده دیگری که از اصلاح طلبان میانه رو بودند، قائل به باقی ماندن ولایت فقیه و جمهوری اسلامی بودند و فقط اصلاحات جزئی را مطالبه می‌کردند.» نوری‌زاده ضمن گلایه از بعضی چهره‌های اپوزیسیون، با لحنی تمسخرآمیز گفت: «اگر گروه‌ها و طیف‌های مختلف اپوزیسیون خودپرستی‌های خود را کنار نگذارند و به کوته فکری‌های خودشان ادامه بدهند، علیه آن‌ها افشاگری می‌کنم. من نمی‌دانم این آدم‌ها وقتی اینطور کوته فکر هستند چطور می‌خواهند ایران را نجات بدهند؟ به قول یکی از دوستان ما که به این آقایان گفته بود: اینقدر برای آزادی ایران عجله نداشته باشید. یک کم صبر کنید من کار‌هایم را در آمریکا انجام بدهم تا بتوانم با شما به ایران بیایم!» گویا جلسه‌ای که بنا بود گروه‌های اپوزیسیون را به هم نزدیک و آن‌ها را یکپارچه کند، علی رغم میل ترتیب دهندگانش به عامل جدیدی برای تعمیق و تشدید اختلافات آن‌ها تبدیل شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها