گاف جرج بوش در تماس با هاشمی!/ استقبال مشایی از احمدی‌نژاد/ رقابت فریبا و گلشیقته در برهنگی!/ زمان‌بندی عرضه بنزین 1000 تومانی/ کاهش قیمت سکه و ارز

کد خبر: 207066
برخی از مهمتری اخبار امروز تاکنون به این شرح است: گاف جرج بوش در تماس با هاشمی!

فارس: ۱۳۶۸ مرتبط با تحولات بین المللی به تلاش آمریکایی ها برای برقراری رابطه با ایران اشاره می کند که در این مسیر گاف های سیاسی بزرگی را مرتکب شده اند. یکی از موارد مهم درج شده در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی ،تلاش آمریکایی ها برای برقراری رابطه با ایران است و به خصوص برقراری رابطه با دولتمردان ایرانی است و حتی در این زمینه گاف سیاسی بزرگی را مرتکب شده اند. یکی از این گاف های بزرگ تماس اشتباهی "جرج بوش" پدر که در سال 1368 ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفته با هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس جمهور ایران است. در خاطرات هاشمی در روز جمعه 18 اسفندماه آمده است: "رادیو آمریکا خبر عجیبی نقل کرد. کاخ سفید رسماً اعلان نمود که جرج بوش یک ماه پیش تلاش کرده با من تلفنی صحبت کند که موفق نشده. معلوم شده طرف شخص دیگری است و او را دست انداخته‌اند. با اینکه من اصلاً خبر ندارم، در این مدت هم چیزی نگفته‌اند. با آیت‌الله خامنه‌ای مشورت کردم؛ قرار شد در نماز جمعه مطرح کنم. برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌ای درباره مسأله مهدویت، انتظار و ظهور حضرت مهدی(عج) و خطبه‌ای درباره مسایل بین‌المللی، از جمله طرح جدید دبیرکل سازمان ملل برای قطعنامه 598، شرایط منطقه خاورمیانه و مسأله تلاش آمریکا برای ارتباط با ایران ایراد کردم." هاشمی در بخش دیگری از خاطرات خود درباره این افتضاح سیاسی در روز دوشنبه 21 اسفندماه آورده است، "عصر دکتر ولایتی [وزیر امور خارجه] آمد. درباره افتضاح سیاسی آمریکا و سوء تفاهم تلفنی بوش مذاکره کردیم. وزارت اطلاعات نوار کوتاهی ضبط کرده که گویا گوشه‌ای از تلفن [جرج] بوش[معاون رئیس جمهور آمریکا] به شماره 6161ریاست جمهوری است" استقبال مشایی از احمدی‌نژاد

هاشمی در خاطرات خود به این نکته اشاره نمی کند که آیا کسی که رییس جمهور آمریکا را سر کار گذاشته است، شناسایی شده است و آن شخص که بوده ، اما به خوبی از عطش مقامات آمریکایی برای برقراری رابطه با ایران پرده بر می دارد. عطشی که همچنان باقی است. رقابت فریبا و گلشیقته در برهنگی! ندای انقلاب: : فریبا داودی این روزها در حال انتشار تصاویر بی حجاب و بعضا خصوصی خود برای جلب توجه بیشتر در بین ضدانقلاب فراری می باشد! فریبا داودی مهاجر که چندی پیش در facebook برایش خواستگار پیدا شده بود این روزها در حال انتشار تصاویر بی حجاب و بعضا خصوصی خود برای جلب توجه بیشتر در بین ضدانقلاب فراری می باشد! فریبا داودی مهاجر که این روزها در آمریکا و در آغوش ضدانقلاب در حال خرج کردن پولهای اهدایی موسسات آمریکایی می باشد در مبارزه سیاسی!!!به نتیجه ای نرسیده و ظاهرا در برهنگی با گلشیفته فراهانی(هنرپیشه فاسد فراری از ایران) رقابت گذاشته است و به نظر می رسد به زودی دراین رقابت پیروز خواهد شد و جماعتی از ضدانقلاب را که منتظر چنین فرصتی هستند را خوشحال خواهد کرد! البته برای حامیان داخلی این جماعت که بعضا با نادانی از این فرد بعنوان اسطوره زنان مبارز!!!یاد می کنند باید مشخص شده باشد که امثال فریبا داودی مهاجر که سالها از دولت اصلاحات ارتزاق می کردند امروز در حال گشایش عقده های فروخورده خود در دوران جوانی و نوجوانی هستند و برهنگی همچون .... را بعنوان بهترین راه ابراز وجود یافته اند!

خداحافظی با بنزین 100تومان و عرضه بنزین 1000 تومانی
مهر: کارشناسان اقتصادی از بنزین به عنوان دماسنج اقتصاد ایران یاد می‌کنند و کوچکترین تغییرات قیمتی در عرضه این فرآورده نفتی در تعیین نرخ تورم سایر کالاهای مصرفی تاثیر گذار است.
در طول پنج سال گذشته قیمت بنزین چندین بار دستخوش افزایش شده است به طوریکه ابتدا دولت از بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی و سپس بنزین آزاد 700 تومانی رونمایی کرده است و در صورت افزایش 20 درصدی قیمت این فرآورده نفتی تا مرز یکهزار تومان در هر لیتر هم قابل افزایش است.
این احتمال وجود دارد که از ابتدای مردادماه سالجاری و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان (کاهش حجم سفرهای تابستانی و به تبع سقوط مصرف بنزین) فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای افزایش قیمت بنزین کلید بخورد که در این صورت ظهور بنزین 1000 تومانی دور از انتظار نخواهد بود.
از سوی دیگر درآستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به منظور افزایش کارآیی و تغییر معماری سامانه هوشمند سوخت برای نخستین بار عرضه بنزین 100 تومانی از سبد سوخت ایران حذف شد.
کاهش قیمت سکه و ارز

مهر: قیمت انواع سکه و ارز امروز دوشنبه در بازار تهران کاهش یافت. قیمت انواع سکه امروز دوشنبه - تاکنون - در بازار تهران با کاهش مواجه شده‌اند به طوری که سکه تمام طرح قدیم از 710 به 707 هزار تومان، طرح جدید از 706 به 701 هزار و 500 تومان، نیم سکه از 354 به 349 هزار تومان و نیم سکه از 185 به 182 هزار و 500 تومان کاهش یافته است. در همین حال، قیمت هر گرم طلای 18 عیار که روز گذشته از مرز 72 هزار تومان هم عبور کرده بود، امروز به 71 و هزار و 630 تومان کاهش یافته، ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به حدود یکهزار و 570 دلار رسیده است. از بازار ارز هم خبر می‌رسد قیمت دلار در بازار آزاد تهران از 1910 تومان روز گذشته به حدود 1900 تومان در حال حاضر کاهش یافته است، قیمت یورو و پوند نیز به ترتیب 2400 و 2960 تومان گزارش شده است که نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها