انتشار پرونده پزشکی یاسرعرفات

کد خبر: 209726

تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور تحقیقات درباره مرگ یاسر عرفات، پرونده‌های پزشکی وی را منتشر کرد.

فارس: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پرونده‌های پزشکی یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان که برای نخستین بار روز پنجشنبه منتشر شد، علت مرگ وی اسهال و استفراغ ویروسی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، علی محنا، یکی از قضات تشکیلات خودگردان اعلام کرد، ناصر الکیدوا، خواهرزاده عرفات خواستار گزارش کامل درباره فوت دایی خود از آزمایشگاه سوئیس شده و گفته تصمیم‌گیری درباره بررسی بیشتر این موضوع، پس از بازبینی این گزارش صورت می‌گیرد.

طبق این خبر، پزشکان عرفات برای نخستین بار جزئیات درمان رییس سابق تشکیلات خودگردان را زمانی که در رام‌الله تحت درمان بود، منتشر کردند.

بر اساس گزارش پزشکان یاسر عرفات و نتایج آزمایشات اخیر در فرانسه، وی به رغم سن و سالش دچار بیماری‌های مزمن نظیر دیابت نبود و صرفا به خاطر یک نوع لرزش مزمن که علت آن مشخص نبود، تحت درمان قرار داشت. عرفات همچنین سنگ کلیه و یک نوع بیماری با نام ویتیلیگو داشت که به از دست دادن رنگدان‌های پوست مربوط می‌شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، او به خاطر اسهال و استفراغ شدید ضعیف شده بود و تعداد پلاکت‌های خون او به شدت کاهش یافته بود از این رو بود که تیم پزشکی عرفات تصمیم گرفت او را برای درمان به فرانسه اعزام کند.

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تحقیقات 9 ماهه میزان بالای پلونیوم سمی در لباس‌ها و وسایل شخصی عرفات را نشان داده است.

عرفات در 11 نوامبر 2004 در سن 75 سالگی، پس از تحمل 3 سال محاصره صهیونیست‌ها در "المقاطعه " مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به یک بیماری مشکوک مبتلا شد و به بیمارستان نظامی "پرسی " در پاریس انتقال یافت و در آنجا درگذشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها