مجلس‌هشتمی‌ها در وزارت‌نفت‌چه‌می‌کنند؟

کد خبر: 210110

دوران حیات مجلس هشتم چند ماهی است که به پایان رسده اما دغدغه نمایندگان راه نیافته به مجلس نهم همچنان بر جای خود باقی است.نمایندگانی که به دنبال مسئولیت اجرایی و شغلی برای خود هستند چرا که دیگر کرسی های بهارستان نهم جایی برای آنها ندارد. اما در حالی که به خصوص در اواخر مجلس هشتم، تش ها بین دولت و مجلس به...

مجلس‌هشتمی‌ها در وزارت‌نفت‌چه‌می‌کنند؟
شفاف: دوران حیات مجلس هشتم چند ماهی است که به پایان رسده اما دغدغه نمایندگان راه نیافته به مجلس نهم همچنان بر جای خود باقی است.نمایندگانی که به دنبال مسئولیت اجرایی و شغلی برای خود هستند چرا که دیگر کرسی های بهارستان نهم جایی برای آنها ندارد. اما در حالی که به خصوص در اواخر مجلس هشتم، تش ها بین دولت و مجلس به خصوص بر سر مسائل اقتصادی بالا گرفت و حتی سوال از رئیس جمهور اجرایی شد، بعد از انتخابات دولتی ها اعلام کردند که بسیاری از مجلس هشتمی ها را در بدنه دولت خواهند پذیرفت. در همین گیر و دار بود که اخباری که حکایت از برگزاری جلساتی از طرف يكي از مقامات دولتي با نمايندگان راه‌نيافته به مجلس نهم داشت ، رسانه ای شد.

اين گزارش‌ها نشان مي‌داد كه حدود 120 نماینده فعلی مجلس که نتوانستند به مجلس نهم راه یابند، در دفتر اين مقام گردهم آمدند و نشستی با وی داشتند تا برای آنها شغلی در دولت در نظر گرفته شود. حتی دولتی ها، با دستور محمود احمدي‌نژاد كميته‌اي متشكل از پنج مسوول دولتي با هدف به كارگيري نمايندگان بازمانده از مجلس نهم در دستگاه‌هاي اجرايي و استفاده از تجربه و تخصص آنان تشكيل دادند که به رياست «محمدرضا رحيمي» معاون اول رييس‌جمهوري شروع به کار کرد و «لطف‌الله فروزنده» معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني، حميد بقايي معاون اجرايي رياست‌جمهوري، «ابراهيم عزيزي» معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري و «حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج‌الديني» معاون پارلماني رييس‌جمهوري اعضاي آن بودند. حالا اما به نظر می رسد ، این وعده دولت در حال تحقق است چرا که از وزارت نفت خبر می رسد بسیاری از کمیسیون انرژی مجلس هشتم در این وزارتخانه مشغول به کار شده اند به طوری‌که در هفته‌های اخیر برخی از معاونان وزیر نفت با صدور احکام انتصاب برخی از اعضای سابق کمیسیون انرژی مجلس را به عنوان مشاور جدید خود منصوب کردند. یکی از این باز مادگان از مجلس نهم،سیدعلی ادیانی‌راد عضو سابق کمیسیون انرژی و نماینده سابق مردم مردم قائم شهر و سواد کوه در مجلس هشتم است که با حکم علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان مشاور منصوب شده است. حسن شعبانپور نماینده سابق مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس هشتم نیز که از سابقه حضور در 2 دوره کمیسیون انرژی مجلس برخوردار بوده، با حکم عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مشاور معاون وزیر نفت و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی منصوب شده است. عبدالله کعبی نماینده سابق مردم آبادان و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم نیز یکی دیگر از کمیسیون انرژی هاست که با صدور حکمی توسط شجاع الدین بازرگانی معاون امور پارلمانی و حقوقی وزیر نفت، به عنوان مشاور این معاونت در امور مجلس منصوب شده است. اسدالله قره‌خانی عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس نیز از دیگر اعضای سابق کمیسیون انرژی مجلس هشتم بوده که با حکم جواد اوجی معاون وزیر نفت به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز منصوب شده است. از سوی دیگر، عماد حسینی سخنگوی سابق کمیسیون انرژی مجلس هشتم هم این روزها در پژوهشگاه صنعت نفت مشغول به کار است، ب ا این وجود گفته می‌شود پیشنهادهای برای حضور وی به عنوان یکی از معاونان وزیر نفت هم مطرح شده است. همچنین حسن غفوری‌فرد عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است که فعالیت‌های خود را در انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران بیشتر کرده است و این روزها در گردهمایی‌هایی به میزبانی وزارت نیرو درباره برخی از فرصت‌ها و چالش‌های صنعت برق کشور سخنرانی می‌کند تا به این ترتیب نوار حضور مجلس هشتمی ها در وزارت نفت تکمیل شود. اما نکته جالب توجه در باره حضور نمایندگان مجلس در بدنه دولت این است که در همان روز سوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم که بسیار جنجال برانگیز بود، محمود احمدی نژاد خطاب به بهارستان نشینان اعلام کرد که زیاد غصه نخورید عده زیادی از شما رأی نیاورده اید و به زودی به دولت می‌پیوندید اما مجلس هشتمی ها در آن زمان انتقاد های تندی را نسبت به این سخنان رئیس جمهور ابراز داشتند. حالا معلوم نیست چگونه تمام انتقادهای آن روزها فراموش شده است و دولت برای نمایندگان سابق ایجاد اشتغال می کند!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها