از ارتجاعی سخت تا آغوش گشودن بر تجدد غربی/ «کنسرت»، «همبرگر» و «رقص»، مثلث نوگرایی در کره شمالی!+عکس

کد خبر: 210934

انتشار فهرست آزادی های جدید در کره شمالی باعث شد شورای عالی نظامی برای تحلیل شرایط وخیم کشور تشکیل شود. در زمان حکومت رهبر سابق، قوانین سختگیرانه ای برای زندگی روزانه مردم برای مبارزه با «غرب زدگی» وضع شده بود که مردم مجبور به تبعیت از آن بودند. روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: اخیرا تعداد بیشتری از زنان در کره شمالی می توانند لباس هایی نظیر شلوار، کفش پاشنه دار و گوشواره استفاده کنند و نیز افراد بیشتری نیز از گوشی های تلفن همراه برخوردار می شوند!

از ارتجاعی سخت تا آغوش گشودن بر تجدد غربی/ «کنسرت»، «همبرگر» و «رقص»، مثلث نوگرایی در کره شمالی!+عکس
سرویس بین الملل «فردا»: نگرانی های ارتش کره شمالی با اقدامات اخیر رهبر جوان این کشور به بالاترین حد خود رسیده است. در فاصله کمتر از یک سال از به قدرت رسیدن «کیم جونگ اون» اعمال قانون آزادی های فراگیر از یک سو و برکناری فرمانده ارتش این کشور باعث شد تردید اساسی در صلاحیت رهبر جدید از نظر کمونیست های قدیمی این کشور ایجاد شود. پس از درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر کره‌ شمالی، پسرش کیم اون با ۲۹ سال سن جانشین او شد. وی که مدتی در سوئیس تحصیل ‌کرده و به بستکبال علاقمند است، او تا یک سال پیش در انظار عمومی ظاهر نشده بود. هفته‌نامه سوئیسی «لبدو» در در گزارشی نوشت کیم جون اون تا سال ۱۹۹۸ با نام مستعار در این کشور به مدرسه بین‌المللی برن می‌رفته است. به نوشته این هفته‌نامه کیم ‌اون تا پانزده سالگی در سوئیس بوده اما بدون به پایان رساندن تحصیلاتش این کشور را ترک کرده است. اشپیگل آنلاین درباره اون نوشت: همکلاسی‌های رهبر جدید وی را کم‌رو و تودار توصیف می کنند. یکی از آشپزان سابق رهبر کره شمالی در خاطراتش می‌نویسد: سومین پسر کیم جونگ ایل به لحاظ شخصیت و ظاهر، بیشترین شباهت را با پدرش داشته است. اما روزنامه‌ هرالد کره جنوبی گزارش داد: این شباهت حاصل یک جراحی پلاستیک است. افشای هویت زن ناشناس
در ماه های اخیر یکی از خبرهایی که شگفتی محافل رسانه ای را در پی داشت، حضور زن ناشناسی در کنار رهبر جدید كره‌شمالی بود که در همه مراسم و برنامه های نظامی و غیر نظامی همراه کیم اون بود. وی که از ستاره‌های سابق موسیقی پاپ کره بوده از سال‌ها پیش با كیم جونگ اون رابطه عاشقانه داشت و به این علت مورد غضب پدر فقیدش قرار گرفته بود. افشای هویت این زن که توسط سرویس اطلاعاتی كره‌جنوبی صورت گرفته، موجب شد برخی نگرانی ها نزد مقامات ارتش کره شمالی ایجاد شود و به كیم جونگ اون درباره مضرات ارتباط با «هیون سونگ وول» تذکر دهند. از این رو ری یونگ هو، فرمانده ارتش این کشور این مأموریت را به عهده گرفت و بلافاصله پس از آن به علت «بیماری» از مقام خود عزل شد.
ساعتی پس از دیدار فرمانده ارتش با رهبر جدید، تلویزیون رسمی کره شمالی در پیامی کوتاه اعلام کرد ری یونگ هو، فرمانده ارتش این کشور به علت بیماری نمی تواند در شغل خود باقی بماند. این درحالی بود که ری نقش اصلی را در انتقال قدرت از رهبر سابق کره شمالی به پسرش ایفا کرد.

در همین خصوص،دیروز روزنامه دیلی میل خبر داد: طی یك مناقشه بی‌سابقه در كره‌شمالی سربازان دولتی و محافظان شخصی ری یونگ هو، رئیس سابق ارتش كره‌شمالی با یكدیگر درگیری پیدا كردند كه به دنبال این درگیری ساختمان‌های اطراف نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

آزادی با سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر!!! پیش از این اتفاق نیز انتشار فهرست آزادی های جدید در کره شمالی باعث شد شورای عالی نظامی برای تحلیل شرایط وخیم کشور تشکیل شود. در زمان حکومت رهبر سابق، قوانین سختگیرانه ای برای زندگی روزانه مردم برای مبارزه با «غرب زدگی» وضع شده بود که مردم مجبور به تبعیت از آن بودند. روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: اخیرا تعداد بیشتری از زنان در کره شمالی می توانند لباس هایی نظیر شلوار، کفش پاشنه دار و گوشواره استفاده کنند و نیز افراد بیشتری نیز از گوشی های تلفن همراه برخوردار می شوند! همچنین کیم جونگ اون، رهبر جدید کره شمالی خوردن برخی غذاهایی که پیش از این ممنوع بودند نظیر پیتزا، همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده را آزاد کرده است و سفرهای رایگان به باغ وحش و پارک های تفریحی را برای کودکان تدارک دیده است. کیم اون در کنفرانسی خطاب به کودکان گفت: کشور قدرتمند و موفق کره در آینده که شما اربابان آن هستید، قدرتمندترین کشور خواهد بود که در آن در هر خانه شادی برقرار است و همه «زندگی متعادل» خواهند داشت. کودکان حاضر در این مراسم که از سوی مقام ها گزینش شده بودند، هدایایی نظیر بلیط بازدید از باغ وحش و پارک های تفریحی و اجازه شرکت در کنسرت «هیون سونگ وول» دریافت کردن د. همچنین ماه گذشته میلادی تنها شبکه تلویزیونی کره شمالی تصویر کیم جونگ اون را نشان می داد در حالی که «بدون لباس نظامی» کلاه حصیری بر سر دارد و با لبخندی از یک پارک تفریحی بازدید می کرد و همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده سفارش می‌داد. پخش رقص از تلویزیون شبکه من و تو که هر از چند گاهی میزگردی با محور «رقص» برگزار می کند، به تازگی به بررسی وضعیت رقص در کره شمالی پرداخت و انتشار رقص گروهی از شبکه ارتش کره شمالی را مورد کارشناسی قرار داد. مجری شبکه من وتو که پس از پخش قسمت هایی از رقص اهالی کره شمالی از خوشحالی سر از پا نمی شناخت، گفت: رهبر جدید کره شمالی به خاطر تحصیل در غرب تصمیم گرفته است دروازه های این کشور را به «فرهنگ های دیگر» باز کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها